Heilage Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Strålende, bare strålende. Nå hadde jeg sett fram til ei helg med Starcraft 2 spilling (og faktisk en del skolearbeid), så har jaggu lade-mekanismen på min MBP tatt kvelden -___- Plutselig lyser det ikke i adapteret lenger, og det står bare "batteri" oppe ved klokka. Det skjer nada niks når jeg plugger i. Har prøvd å dra ut og inn mange ganger og restartet uten hell. Så nå har jeg 1t 30m igjen Løp ut og kjøp et nytt adapter da. Lenke til kommentar
jubb Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Skal overføre noen dokumenter fra en Imac G3 fra 1999 til en helt ny MacBook Pro. Har prøvd med en tom cd-r, men den vil den ikke ha, så jeg kjøpte en sandisk minnepenn som jeg kjørte i usb´en, men jeg finner ikke minnepennen på maskinen. Har en misstanke om at den ikke tar den heller, siden jeg har letet rundt på maskinen på flere plasser uten å ha funnet noe, men nå er jeg jo ikke veldig godt kjent med mac.. Noen som vet om G3´en leser minnepenner? Isåfall, hvordan får jeg filer på den. På en apple-forhandler, sa de at det var en løsning hvis jeg ville overføre filer, så regner med att det skal fungere da? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvilket OS kjører iMacen? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Mulig denne kan være til hjelp, jubb? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60394 Lenke til kommentar
jubb Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvilket OS kjører iMacen? Det er OS X. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvilket OS kjører iMacen? Det er OS X. Sørg for at den er formatert riktig i Diskverktøy, med Apple Partisjonskart og HFS, slik at den er lesbar av systemet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg skal nå bytte ut HDDen med en ny SSD. Hva må jeg tenke på og gjøre før jeg bytter? Jeg har backup av det viktigste (alt utenom musikkmappen) med TimeMachine og Dropbox. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Da ser det ut som jeg må gå til anskaffelse av nytt adapter til Macbook Pro'en (late 2008). Er det dette jeg må ha? http://store.apple.com/no/product/MC556Z/A?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=MTkwNDkxNDM Pluggen er annerledes, men jeg vet at det funker da jeg har testet med Runar sitt. Men det er 85W jeg skal ha? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jepp. Mer info: http://support.apple.com/kb/ht2346 Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 iMac 27" har to harddiskplasser right? Så jeg kan hive inn en SSD som systemdisk i tillegg? Ja, men om du kjøper den uten to disker, er du nødt til å skaffe strømsplitteren pluss en spesiell S-ATA-kabel for å få SSDen til å funke. Takker for svar, googlet litt og det virker som dette ikke var bare bare dessverre når maskinen er kjøpt med kun en disk.. Noen tips om hvor man kan skaffe denne splitteren og s-ata kabel? Ser endel bytter ut DVD-drevet med en SSD disk, men det virker jo litt bortkastet når maskinen faktisk har plass til to disker. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Takker for svar, googlet litt og det virker som dette ikke var bare bare dessverre når maskinen er kjøpt med kun en disk.. Noen tips om hvor man kan skaffe denne splitteren og s-ata kabel? Ser endel bytter ut DVD-drevet med en SSD disk, men det virker jo litt bortkastet når maskinen faktisk har plass til to disker. Det er en komplisert jobb, men ikke umulig. Anbefaler at du titter nøye på iFixIts guider før du gjør noe uansett. (iFixIt har muligens også delene du er ute etter) Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Noen andre som har gått til innkjøp av MBA? Blir spennende å se hvor godt den klarer å erstatte min nåvernde whitebook 2.4ghz. Satser på at den glir greit inn som min primær laptop etter en stund. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Fattern har den, 13". Rask maskin Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg bestilte meg en 13" MacBook Air med 4GB RAM i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hvordan får jeg endret det slik at jeg får skriverettigheter også? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Er den formatert som NTFS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Ja. Har brukt den på windowsmaskinen min. Kjøpte mac i høst, så jeg er fremdeles ikke helt trygg på OSet. Endret 11. november 2010 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Ja. Har brukt den på windowsmaskinen min. Kjøpte mac i høst, så jeg er fremdeles ikke helt trygg på OSet. Last ned Tuxera NTFS. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Eller enable native NTFS. Det funker best. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Og det gjør man hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå