Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Strålende, bare strålende.

 

Nå hadde jeg sett fram til ei helg med Starcraft 2 spilling (og faktisk en del skolearbeid), så har jaggu lade-mekanismen på min MBP tatt kvelden -___- Plutselig lyser det ikke i adapteret lenger, og det står bare "batteri" oppe ved klokka. Det skjer nada niks når jeg plugger i. Har prøvd å dra ut og inn mange ganger og restartet uten hell.

 

Så nå har jeg 1t 30m igjen :new_woot:

 

Løp ut og kjøp et nytt adapter da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal overføre noen dokumenter fra en Imac G3 fra 1999 til en helt ny MacBook Pro.

Har prøvd med en tom cd-r, men den vil den ikke ha, så jeg kjøpte en sandisk minnepenn som jeg kjørte i usb´en, men jeg finner ikke minnepennen på maskinen. Har en misstanke om at den ikke tar den heller, siden jeg har letet rundt på maskinen på flere plasser uten å ha funnet noe, men nå er jeg jo ikke veldig godt kjent med mac.. Noen som vet om G3´en leser minnepenner? Isåfall, hvordan får jeg filer på den. På en apple-forhandler, sa de at det var en løsning hvis jeg ville overføre filer, så regner med att det skal fungere da?

Veldig takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar

iMac 27" har to harddiskplasser right? Så jeg kan hive inn en SSD som systemdisk i tillegg?

 

Ja, men om du kjøper den uten to disker, er du nødt til å skaffe strømsplitteren pluss en spesiell S-ATA-kabel for å få SSDen til å funke.

 

Takker for svar, googlet litt og det virker som dette ikke var bare bare dessverre når maskinen er kjøpt med kun en disk.. Noen tips om hvor man kan skaffe denne splitteren og s-ata kabel?

 

Ser endel bytter ut DVD-drevet med en SSD disk, men det virker jo litt bortkastet når maskinen faktisk har plass til to disker.

Lenke til kommentar

 

Takker for svar, googlet litt og det virker som dette ikke var bare bare dessverre når maskinen er kjøpt med kun en disk.. Noen tips om hvor man kan skaffe denne splitteren og s-ata kabel?

 

Ser endel bytter ut DVD-drevet med en SSD disk, men det virker jo litt bortkastet når maskinen faktisk har plass til to disker.

 

Det er en komplisert jobb, men ikke umulig. Anbefaler at du titter nøye på iFixIts guider før du gjør noe uansett.

 

(iFixIt har muligens også delene du er ute etter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...