Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Må bare si at det finnes kabler og overganger til det meste på Macen med tilsvarende kvalitet hvis du handler på Ebay eller lignende sider. Kjøper alle kabler derifra, og slipper unna med en brøkdel av prisen. Forskjellen på kablene er umerkelig etter min mening. Kjøpte forøvrig HDMI-overgang som også fungerer med lyd derifra. 42,- da jeg handlet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Noen som kan si meg om det finnes en form for desktop dock til litt eldre MBPer?

Rimelig uavhengig av hvilken Apple-laptop du har er svaret nei.

Æsjda. Googlet rundt og den ene jeg fant var både stygg og rådyr.

Lenke til kommentar

Hvis Apple noensinne kommer med en macbook pro dock vil jeg tro de gjør det trådløst med kapasitiv overføring av data mellom macen og en slags plate du legger den på...

 

Tipper det følger samme bane når det gjelder Iphone/Ipod og standard USB. Tror ikke Apple setter inn standard USB før de har fått igang trådløs overføring av lyd, fjernkontroll, bilde og alt det andre som går gjennom Apple-kontakten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva trenger du en dock for? Kan du ikke bare kjøpe deg et stativ, type mStand?

Å jobbe med grafikk på den skjermen er slitsomt i lengden, liker å ha et større format å forholde meg til. Samtidig foretrekker jeg å ha maskinen litt unna, blir fort litt klamt på hendene.

 

Tar jo noen sekunder mindre å sette laptopen inn i en dock enn å koble inn 4-5 kontakter, men det helt store poenget finnes knapt.

Ja, det er sant. Allikevel hadde det, i mine øyne, vært mer elegant med en form for dockløsning om jeg skulle finne på å bruke maskinen hele tida, sånn som nå.

Lenke til kommentar

Flink gutt :D

Jeg følte jeg måtte, for nå har MacBooken (som er helt ny og svært pent behandlet) gitt meg beskjed om å restarte ikke mindre enn to ganger den siste uken. Skjermen blir gradvis gjennomsiktig svart (ovenfra og ned) før en fin melding på midten av skjermen ber meg restarte. Jeg sjekket disken for feil og reparerte de som fantes (ved å boote fra DVDen), men de har tydeligvis kommet tilbake.

 

:(

Lenke til kommentar

Flink gutt :D

Jeg følte jeg måtte, for nå har MacBooken (som er helt ny og svært pent behandlet) gitt meg beskjed om å restarte ikke mindre enn to ganger den siste uken. Skjermen blir gradvis gjennomsiktig svart (ovenfra og ned) før en fin melding på midten av skjermen ber meg restarte. Jeg sjekket disken for feil og reparerte de som fantes (ved å boote fra DVDen), men de har tydeligvis kommet tilbake.

 

:(

 

I Systemprofil finnes det det logger for Kernel Panic. Sleng dem over til meg på PM eller noe, så sjekker jeg hva som har forårsaket det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...