Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle trekke frem noe av det jeg tror de kunne brukt som grunner;

- Automatisk defragmentering / diskopprydning. (Windows hadde ihvertfall ikke dette før, vet ikke med 7).

- Integrert automatisk backupprogram.

- Først ute (svjv) med dashboard / widgets. (Vet at det fantes programmer for dette før Apple implementerte det.)

- Exposé

- Spaces

- Quicklook

- Bootcamp

- Apache og PHP5 følger med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta de påstår det pga. avanserte teknologier som ligger "under panseret" som kjøres samtidig som at OSet er relativt brukervennlig og har features og eye-candy som de har stjålet fra andre 3. parts programmer og senere implementert i OSet. I Snow Leopard finner du Cocoa, Grand Central Dispatch og 64-bits databehandling for å levere best mulig ytelse, teknologier som du forsåvidt finner i Win7 også...

Men et OS som virkelig fortjener statusen som verdens mest avanserte, er Solaris. Den samme binærkoden kan brukes i alt fra 1-kjernes laptoper til 64-socket quadcore. Det har støttet 64-bit og 32-bit side om side i et tiår og støtter avanserte filsystemer som ZFS.

Såååå, jeg antar hva Apple mener er at det er avansert, men samtidig brukervennlig; noe jeg forsåvidt kan være enig i. "The worlds most advanced operating system" ? Neppe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Noe av det jeg likte best med win 7 var at det var enkelt å velge om et vindu skulle fylle hele skjermen eller halvparten bare ved å dra vinduet til forskjellige plasser, evt windows knapp + piltaster. Finnes det noe lignende til Mac?

Lenke til kommentar

Noe av det jeg likte best med win 7 var at det var enkelt å velge om et vindu skulle fylle hele skjermen eller halvparten bare ved å dra vinduet til forskjellige plasser, evt windows knapp + piltaster. Finnes det noe lignende til Mac?

Jeg bruker Cinch som er helt fantastisk for dette! Billig er det også.

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at tidlig 09-modeller fikk støtte for lyd fra mDP -> HDMI? Får det ikke til å virke på min 17" kjøpt påsken 09. :(

Jeg vet ikke når det kom, men de nyeste modellene støtter lyd via Mini DisplayPort, ja. Jeg har ikke prøvd det på min 2010 MacBook Pro, men jeg er 100% sikker på at den støtter det.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Jeg bruker Cinch som er helt fantastisk for dette! Billig er det også.

Jeg bruker BetterTouchTool til å konfigurere trackpaden (og tastatur osv.), samme funksjonen følger med i det programmet. Fantastisk redskap.

Var det ikke sånn at tidlig 09-modeller fikk støtte for lyd fra mDP -> HDMI? Får det ikke til å virke på min 17" kjøpt påsken 09. :(

Jeg vet ikke når det kom, men de nyeste modellene støtter lyd via Mini DisplayPort, ja. Jeg har ikke prøvd det på min 2010 MacBook Pro, men jeg er 100% sikker på at den støtter det.

Beklager, kjøpt påsken 2010. Ikke 2009. Da skal det virke, jeg gjør sikkert noe bög.

Lenke til kommentar

Sjekka litt rundt nå.. Den fra komplett gjør vel samme nytta? Ser at den støtter lyd og, men regner med det ikke er noe "minus" selv om min nåværende maskin ikke gjør det..

Jeg ser ingen grunn til at den ikke skal virke selv om den støtter lyd, noe din maskin ikke gjør. Og hvis den mot formodning ikke virker, kjøper jeg den gjerne! ;)

Lenke til kommentar

Sjekka litt rundt nå.. Den fra komplett gjør vel samme nytta? Ser at den støtter lyd og, men regner med det ikke er noe "minus" selv om min nåværende maskin ikke gjør det..

Jeg ser ingen grunn til at den ikke skal virke selv om den støtter lyd, noe din maskin ikke gjør. Og hvis den mot formodning ikke virker, kjøper jeg den gjerne! ;)

Deal :)

Lenke til kommentar

Jeg slet litt med dette i begynnelsen, men gå inn på system preferences -> sound -> output og du bør få opp muligheten om å velge lyd gjennom mDP. Lurer på om ikke det kom opp navnet på TVen hos meg, men har ikke muligheten til å koble til akkurat nå for å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...