Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvis du er solgt så fort du ser et eple, så sier det mer om deg, enn om Apple.

 

Jeg har like mange windowsmaskiner og mp3 spillere fra diverse produsenter som jeg har macer og ipods, men jeg faller veldig ofte for designet til apple produktene som jeg mener har en mye høyere standart enn noen annen produsent. Når apple denne uken lanserte Macbook Air, falt jeg også for den. Ikke på grunn av spesifikasjonene eller prisen, som begge var skremmende på hver sin måte, men på grunn av designet. Det er det første jeg legger merke til og jeg faller for. Prisen og spesifikasjonene som kommer etter, pleier som regel å avskrive meg fra et av deres produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her inne som har prøvd å kopiere/synkronisere mails fra Outlook Express til Entourage?

 

Jeg har prøvd å finne den beste løsningen for å få over alt av mails, vedlegg og kontakter på en så smertefri måte som mulig. Og har kommet fram til at MobileMe kanskje kan gjøre dette? Er det slik at hvis jeg oppretter en MobileMe konto nå, så kan jeg legge til den kontoen både på Outlook Express og på Entourage.

Så flytte alt av eposter og kontakter fra den opprinnelige kontoen og over på MobileMe kontoen, for så å laste det ned på Entourage?

 

Tror jeg ender opp med å få magesår av å gjøre dette, da mailene skal flyttes fra en gammel IBM laptop. Fra man slår på laptopen, rekker man å spise frokost, dusje og ta en kopp kaffe før maskinen har boota og iTunes har starta. :no:

Bare det å åpne iTunes tar evigheter.. *Sigh*

Lenke til kommentar

jeg ble litt gira på macbook Air 13" med 4gb ram.. Lest noen tester av den, og den er overraskende rask.. Og det at den har optisk ut gjennom 3.5jack-kontakten betyr mye for min del..

 

Jeg spiller av og til litt wow, og det hadde jeg tenkt og gjøre vist jeg kjøper meg en macbook air også.. høres kanskje litt teit ut å spille på en laptop som tydelig ikke er laget for gaming på noen måter.. men den skal dra det rimelig greit..

 

Men tenker litt på det med varmen, det tar nok litt på for en såpass tynn og liten bærbar å kjøre ett spill i flere timer..

Tror dere det vil bli ett problem med varmen på en slik tynn maskin, har lest den gamle macbook air ble litt vell varm når man spilte eller presset den litt..

 

En som testet SC2 på MBA 13"(m/windows 7) med 1.8ghz cpu og 4gb ram, native resolution og default settings.

1on1 med 200 units, var han ikke lavere enn 26 fps..

 

Jeg ble helt overrasket over det, hadde ikke trodd en MBA klarte å yte så bra..

Lenke til kommentar

Idag er selv dårlig hardware bra hardware. Det skal godt gjøres faktisk, å finne en laptop som ikke drar de fleste spill OK på OK kvalitet. For to år siden måtte man jo opp i 7-9000 kroner for å få noe som kjørte den tidens spill.

 

hehe ja.. Det er en fin utvikling :)

 

Vist jeg kjøper MBA og en ekstern harddisk, åssen vil det være og bruke den som mediacenter?

Lyd til forsterker får jeg via optisk kabel.. også overgang fra Displayport til HDMI, men har hørt windows er endel bedre når det kommer til media center opplevelsen?

 

Har ett CIDEKO tasteratur M/mus jeg hadde tenkt og bruke til den..

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en maskin du kan bruke som mediasenter, hadde jeg heller valgt en Mac Mini.

 

Nei, jeg har en mediacenter nå som jeg vil selge. Mye av grunnen for jeg kjøpte mediacenter var pga optisk ut, har ett bra anlegg. Men så vidt jeg vet, er det bare apple som har optisk ut på bærbarene sine. Jeg var også på jakt etter en bærbar som er tynn, ser bra ut og god byggekvalitet.. Da ble ikke alternativene så mange..

Men av og til vil jeg nok bruke den til og se filmer/serier på TVen, så er absolutt en fordel at det blir bra på TVen..

Skal nok ha Nokia N8 eller Nokia E7 som mobiltelefon, så får vell bruke HDMI ut der som en nødløsning vist ikke :p

Lenke til kommentar

Kan iMac brukes som skjerm for andre enheter enn seg selv?

 

iMac 27 har støtte for det på noen grafikkchipset via Mini-DisplayPort. Ingen andre har mulighet uten software.

Hva mener du med "på noen grafikkchipset"?

 

Og i samme slengen: Det finnes Mini-DisplayPort til HDMI adapter. Vil en slik kunne fungere i omvendt retning? Mao., vil jeg kunne bruke iMac 27" som skjerm for en HDMI-enhet?

 

Takk for svar :)

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...