Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jada, klaging om åpenlys, omdiskutert og selvskreven problemstilling, men blir det ikke feil av apple å "markedsføre" seg mot vanlige forbrukere, mens deres maskiner ikke har en prislapp for den gjennomsnittlige forbrukeren?

 

Du kan si mye rart om apple, men å klage på måten de markedsfører seg er ganske modigt. Det ser jo unektelig ut til å funke ganske så bra.. ;)

This :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det ser direkte teit ut av Jobs på eventet som var, at han tramper rundt i et par jeans som han har svettet fargen ut av det siste tiåret. At han og resten av apple gjengen har som mål, med sine dagligdagse antrekk og laidback stil, å skape en følelse om at mac er for helt vanlige mennesker, og gjerne verdens cowboyer blir bare teit.

 

Greit nok at de ønsker å gjøre mac mer tilgjengelig for allmenheten ved å pushe billigere og billigere apple produkter og macbook´s ut på markedet, men de syrevaskede buksene til Jobs fjerner ikke faktumet at hele gjengen har en klekkelig lønning og jobber/driver et gigantisk firma som sikkert er verdt mange milliarder dollars.

 

Dagens preken er herved servert!

 

Det har ikke så mye og si om det ser teit ut.. jeg syntes Omo color reklamene er teite, chess reklamene er teite.. Men det er markedsføring, på lik linje som måten jobs opptrer på scenen er markedsføring.. Det funker og det er det som betyr noe..

Lenke til kommentar

Jada, klaging om åpenlys, omdiskutert og selvskreven problemstilling, men blir det ikke feil av apple å "markedsføre" seg mot vanlige forbrukere, mens deres maskiner ikke har en prislapp for den gjennomsnittlige forbrukeren?

 

Du kan si mye rart om apple, men å klage på måten de markedsfører seg er ganske modigt. Det ser jo unektelig ut til å funke ganske så bra.. ;)

 

Det fordekker ikke det faktum at Steve Jobs er et pretensiøst naut. :)

Lenke til kommentar

Jada, klaging om åpenlys, omdiskutert og selvskreven problemstilling, men blir det ikke feil av apple å "markedsføre" seg mot vanlige forbrukere, mens deres maskiner ikke har en prislapp for den gjennomsnittlige forbrukeren?

 

Du kan si mye rart om apple, men å klage på måten de markedsfører seg er ganske modigt. Det ser jo unektelig ut til å funke ganske så bra.. ;)

 

Det er det som skremmer meg. At det funker, og ikke minst at det har fungert på meg som jo nå forguder alt med en eple logo på..

Lenke til kommentar

Hvis du er solgt så fort du ser et eple, så sier det mer om deg, enn om Apple.

 

--

 

Har forresten prøvd iLife 11 nå, og lekt meg litt med iMovie. Det der traileropplegget var utrolig artig, men egentlig ikke noe jeg kommer til å røre så veldig ofte :p

 

Har også prøvd iLife 11. Trailer-funksjonen er veldig fet, men usikker på hvor mye det kommer til å bli brukt.. Har ikke like mye filmklipp som bilder liksom..

Lenke til kommentar

Samme her, bruker Garageband pga opplæringen (lærer meg å spille både el-gitar og piano), mens musikkomponering, lydredigering og slikt gjøres vha Logic Studio.

 

Ellers bruker jeg også iPhoto for å organisere bildene mine og slikt, i allefall de jeg tar med telefonen min.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Sitter akkurat nå på Windows maskina, med et Mac-tastatur. Og jeg må komme meg inn i bios. I og med at mac-tastatur ikke har delete-knapp, hvordan skal jeg da komme meg inn i bios? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...