Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsummering:

iLife: Blir godt med en oppdatering, gleder meg til å teste ut iLife 11.

FaceTime for Mac: Tja, nå har jeg ingen å kontakte via FaceTime enda uansett, men artig å se at de får det over på Macen så fort etter lansering.

Mac App Store: Tror dette kommer til å bli genialt, rett og slett! Det er ikke noe must for utviklere å bruke App Storen, men nå har de muligheten ihvertfall. Dette kommer garantert til å bli en suksess, selv om det er 70/30 fordeling, som på iOS.

Mac OS X Lion: Gleder meg helt sinnsvakt! Tror dette kommer til å bli et knallsterkt OS.

MacBook Air: Mje, latterlig med bare 2 gb RAM, og jeg er fortsatt ikke interessert i den, akkurat som før.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Det eneste jeg egentlig er fan av med dagens pressekonferanse er 1440x900 på 13". Regner med at MBPene får nye oppløsninger utpå nyåret, da er jeg solgt. :)

Helt Enig, håper at nye mbp vil komme med dette på standard på 13", hadde vært genialt, er lei oppløsningen på min mbp

Lenke til kommentar

Skuffende å se at ikke 11,6" varianten og fikk beholde minnekortleseren.. Hadde kjøpt en slik på flekken hadde den hatt det pluss i3 prosessor, 4gb minne med 8gb maks, minimum 256gb hdd og kostet 9995,-

Skjer ikke på over ett år uansett. Heller mot 11". Perfekt til hva jeg har tenkt å bruke den til. Blir selvfølgelig med 4 GiB ram.

Lenke til kommentar

Jaja, det var jo også et event. MacBook Air ser uten tvil veldig spennende ut, men nå bestilte jeg meg akkurat en 27" 2,93GHz i7 iMac i stedet, da jeg trenger en litt kraftigere maskin. Ble da med iLife '11 også, noe jeg gleder meg veldig til! Eneste som var litt kjedelig, var å se store deler av dagens lønning forsvinne ut igjen fra konto, men det blir veldig, veldig verdt det! :)

Lenke til kommentar

I'll just leave this here...

Har Apple planer om å utvide App Store til å inkludere programmer til OSX?

Det gikk rykter om dette for kort tid siden, men de var visst ikke sanne.

Leste du hele artikkelen jeg linket til?

"There's a rumour saying there will be a Mac App Store and no software without authorisation from Apple will run on Mac OS X," he asks, "Is that true?"

"Steve Jobs' response" (I'm assuming a number of Apple people monitor this address) was as clear and to the point as can be. "Nope."

Lenke til kommentar

I'll just leave this here...

Har Apple planer om å utvide App Store til å inkludere programmer til OSX?

Det gikk rykter om dette for kort tid siden, men de var visst ikke sanne.

Leste du hele artikkelen jeg linket til?

"There's a rumour saying there will be a Mac App Store and no software without authorisation from Apple will run on Mac OS X," he asks, "Is that true?"

"Steve Jobs' response" (I'm assuming a number of Apple people monitor this address) was as clear and to the point as can be. "Nope."

Jeg antok at "Nope" var til begge delspørsmålene.

Lenke til kommentar

Skuffende å se at ikke 11,6" varianten og fikk beholde minnekortleseren.. Hadde kjøpt en slik på flekken hadde den hatt det pluss i3 prosessor, 4gb minne med 8gb maks, minimum 256gb hdd og kostet 9995,-

Hvorfor ville du hatt en i3 og hvorfor harddisk? 8 GB minne er heller ikke noe poeng når det sitter en SSD i den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Skjønner ikke hvorfor de må voldta OSX med alt mulig unødvendig dritt. Jeg vil at maskinen min skal oppføre seg som en datamaskin, ikke en fordømt iPad. Mac App Store kan bli bra, så lenge Jobs holder det han lover, og tillater programvare utenom det som finnes i Mac App Store også.

FaceTime for Mac var kult, har testet det og det funker greit. Men hvorfor ikke heller inkludere det i iChat?

Macbook Air er ikke noe jeg noen gang kommer til å ha bruk for, men det er jo litt kult da. Sinnsykt imponerende at innmaten i maskinen egentlig er så smalt/tynt/lite. Artig at batteriet tar mesteparten av plassen.

iLife '11 var det mest imponerende denne gangen. Mye helt rått der!

Det jeg savner mest, er oppdatering og økt satsing på det profesjonelle markedet. FCS3 kan ikke lenger hamle opp med Premiere CS5 på mange måter nå. Noe av programvaren i FCS3 er ustabil, eller virker uferdig. I tillegg burde Apple snart slippe nye xserve.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Hvorfor ville du hatt en i3 og hvorfor harddisk? 8 GB minne er heller ikke noe poeng når det sitter en SSD i den.

i3 for bedre ytelse? Mente ikke harddisk men lagringskapasitet, så beklager det ;) Og bruker ikke maskiner med SSD disk RAM? Det er jo genialt isåfall, men litt rart at de er utstyrt med minne da.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de må voldta OSX med alt mulig unødvendig dritt. Jeg vil at maskinen min skal oppføre seg som en datamaskin, ikke en fordømt iPad. Mac App Store kan bli bra, så lenge Jobs holder det han lover, og tillater programvare utenom det som finnes i Mac App Store også.

Tror du virkelig de kunne funnet på å stenge ute nedlasting av program via internett på macer? Helt seriøst, det er jo helt på trynet.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig de kunne funnet på å stenge ute nedlasting av program via internett på macer? Helt seriøst, det er jo helt på trynet.

Den dagen en MBP må jailbreakes er dagen jeg bytter merke, kan man si.

Jeg bruker Spaces veldig mye og er naturligvis veldig skeptisk til visse av funksjonene i Lion. Jeg vil også se noe mer spennende enn dette, kan man si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...