Svein_Jarle Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Last ned gfxCardStatus og finn ut hvilket grafikkort som er i bruk. På min i7-maskin suser vifta konstant når 330M-kortet er i bruk, selv om det ikke er tungt belastet. Ganske usannsynlige program har en tendens til å starte 330M-kortet, så jeg tvinger maskinen min til alltid å bruke Intel HD-kortet, med mindre jeg skal drive med tung grafikk. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Last ned gfxCardStatus og finn ut hvilket grafikkort som er i bruk. På min i7-maskin suser vifta konstant når 330M-kortet er i bruk, selv om det ikke er tungt belastet. Ganske usannsynlige program har en tendens til å starte 330M-kortet, så jeg tvinger maskinen min til alltid å bruke Intel HD-kortet, med mindre jeg skal drive med tung grafikk. Hva bruker du for å tvinge maskinen til å bruke bestemte grafikkort? Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 gfxCardStatus kan brukes til det. Du har muligheten mellom bare Intel kortet, bare nvidia kortet eller dynamic switching mellom de to. Jeg bruker bare intel hvis jeg ikke har strømadapteren i. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 2000 RPM er "idle" på Macbooks. På 15" hører du ikke viftene før du runder 3100 RPM. Susingen du hører er nok harddisken Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 gfxCardStatus kan brukes til det. Du har muligheten mellom bare Intel kortet, bare nvidia kortet eller dynamic switching mellom de to. Jeg bruker bare intel hvis jeg ikke har strømadapteren i. Takker. Bør forhåpentligvis hjelpe litt på batteritiden. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Er bare at vifta suser kontant, hører det hele tiden selvom det ikke er kjempe høyt. Har sjekket iStat og den sier at viftene går konstant på 2000rpm eller mer.. ikke under. Vet ikke men tror det blir en tur ned til eplehuset idag... -.- 2000RPM er vanlig hastighet på MBP-viftene. Det skal ikke være viftestøy på den hastigheten, har enda ikke vært borti en MBP som gjør det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 MacBook Proen min er skeiv. Er det noe jeg kan gjøre for å justere de svarte tingene på undersiden som løfter den litt opp fra bordet? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har så jæææææævlig lyst til å komme med en homsevits, men jeg skal la være. On topic: Jepp, absolutt. Det beste er kanskje å ta de av og lage egne av feks. Sugru (sugru.com) eller å bruke noen lignende fra andre devices/møbler/PCer osv. Det ENKLESTE derimot er nok å bare lime på noen sånne møbelknotter de har på Ikea, Clas og sikkert en masse smarte butikker rundt i det ganske land. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Apple holder pressekonferanse 20.oktober, med headline "back to mac" Hva tror folkens om det. Er løve på bilde. OSX 10.7 (lion) Macbook Air update ilife 11 iwork 11 Når det er sagt. Så er det en ting jeg så når jeg titta på bilde. Ser dere hvordan bilde er buet oppe og rett nede (i kantene). Hvis du ser på touchpaden på macen din, så er den skremmende lik. Får meg til å tro at en overgang til et mer touchbasert os også er på vei til mac fronten. Eller ihvertfall et valg om det. Dunno. Gleder meg til å vente hva de har å komme med. Godt å vite at idevices ikke får all prioriteringen. Endret 13. oktober 2010 av henrikrox Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg håper på litt god gammeldags innovasjon. Jeg vil se noe nytt. Jeg vil ha tilbake følelsen jeg fikk for noen år siden hvor jeg bare tenkte "Wow, den der MÅ jeg ha" når Jobs viser frem noe. Det kan gjerne være i programvaren. 10.7 burde ha noen heftige oppdateringer, om man ser på forskjellene mellom 10.4 og 10.5. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Elsker Apples pressekonferanser, som regel alltid noe spennende de kommer med Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har så jæææææævlig lyst til å komme med en homsevits, men jeg skal la være. you just did Var det ikke rykter om at en kommende Mac skulle støtte Ipad-apps og ha touch-screen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hørtes ut som en iPad det.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nja, på patenttegningene så det ut som en Imac med veldig bevegelig arm, så du kunne tilte den ned som et tegnebrett. Og operativsystemet skulle støtte både MacOS og IOS-programmer. Men ja, bare rykter. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hmm, begynt å knirke i MacBooken min nå, har hatt den siden februar og den er godt brukt. Men er det vanlig at den skal knirke i kabinettet ved siden av touchpaden? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Mulig jeg misforstår hvor lyden kommer fra. På kjæresten min sin MacBook hjalp det å blåse luft langs kantene på touchpaden og evt. ta vekk batteriet og blåse undenifra også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Raste: Jeg har akuratt samme problemet. Dersom jeg legger _litt_ trykk på så kommer det en knekkelyd (som når du "klikker" med to negler mot hverandre). Litt irriterende, så om du finner ut av det kan du gjerne dele grunnen her på forumet. Dassen: Skal prøve det når jeg får tid Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Apple holder pressekonferanse 20.oktober, med headline "back to mac" Hva tror folkens om det. Backup? Utvidet MobileMe-backupfunksjoner? -- How to Hide the Ping Drop-Down in iTunes Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Etter at jeg installerte ssden min, så blir skjermen helt hvit etter noen minutter. Det skjer bare da jeg maximerer diverse filmer på nett. Gametrailers, youtube og lignende sider så skjer det. Macen fryser ikke eller noe, det blir bare helt hvitt. Noen som veit hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Er det jeg som gjør noe galt, eller er det virkelig vanskelig å koble iPhone sammen med MBPen min via blåtann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå