Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

OS X har ikke implementert TRIM nei, dette ligger i operativsystemet. Vi venter enda på Apple når det kommer til dette.

 

Det disse nye SSDene har er Garbage Collection, en slags TRIM som ligger implementert på firmwarenivå og er derfor uavhengig av operativsystemet, så degraderingen blir mindre. Det er ikke like bra som TRIM, men det er da noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg ikke noe særlig tro på at den faktisk eksisterer, men jeg har tatt feil før.

 

Neste notebook-oppdatering forventes i januar/februar 2011, men ingen vet noe sikkert. :)

 

 

EDIT: Jeg må seriøst poste mindre i denne tråden...

 

Haha, du må huske på at du hjelper mange. Så vi liker godt at du er i tråden her!

 

Endte opp med å bestille SSD i går da. Fikk et knalltips i SSD-tråden om en som var på helgetilbud på netshop i går. Den har visst omtrent lik ytelse som den fra Corsair vi har diskutert frem og tilbake, men 600kr billigere (denne helga altså).

 

OCZ Vertex 2

 

1800,-

 

Tror jeg blir fornøyd!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple gjør reperasjoner?

 

Altså, jeg bestilte en ny iMac fordi, den første jeg fikk for 3 uker siden, hadde feil i skjermen, men når jeg fikk den nye var det STØV på innsiden av glasset!

 

Vet noen om Apple bare sender en ny en, eller om de tar reperasjon?

 

BTW, skal kreve at Apple gir meg som trøst, da de klarer å føkke det opp etter andre gang...

Fint med svar innen 12 timer:S

Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple gjør reperasjoner?

 

Altså, jeg bestilte en ny iMac fordi, den første jeg fikk for 3 uker siden, hadde feil i skjermen, men når jeg fikk den nye var det STØV på innsiden av glasset!

 

Vet noen om Apple bare sender en ny en, eller om de tar reperasjon?

 

BTW, skal kreve at Apple gir meg som trøst, da de klarer å føkke det opp etter andre gang...

Fint med svar innen 12 timer:S

 

Når maskinen er eldre enn 10 dager godtar ikke Apple DOA (du kan prøve å ringe dem og krangle, men tviler), så de vil anbefale reparasjon.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Apple gjør reperasjoner?

 

Altså, jeg bestilte en ny iMac fordi, den første jeg fikk for 3 uker siden, hadde feil i skjermen, men når jeg fikk den nye var det STØV på innsiden av glasset!

 

Vet noen om Apple bare sender en ny en, eller om de tar reperasjon?

 

BTW, skal kreve at Apple gir meg som trøst, da de klarer å føkke det opp etter andre gang...

Fint med svar innen 12 timer:S

 

Når maskinen er eldre enn 10 dager godtar ikke Apple DOA (du kan prøve å ringe dem og krangle, men tviler), så de vil anbefale reparasjon.

 

Jeg tror du missforsto... JEG fikk en ny tilsendt, da min første iMac var (allerede øderlagt) som er for ca. 3 uker siden.. SÅ jeg har den nye imacen! :D

 

SÅ når den nye kom, så fikk jeg samme feil PÅ NYTT...

 

Jeg beklager min uleselige norsk :(, må gjøre noe med det :)

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar

Nå kom Bring å leverte min Seagate Momentus XT på døra. Er bare å sette igang å ta backup av det jeg skal ha, så skal jeg teste ut disken i kveld eller i morgen.

 

EDIT: Lurer på om den interne disken min fikk med seg akkurat det der, for nå ha den slått seg helt vrang. :p Litt som at "Greit, jeg blir kastet ut om en time eller to, da orker jeg ikke jobbe mer...".

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Flyg snart på veggen her..

 

Er alt i alt meget fornøgd med min Macbook Pro 13" og OsX, MEN det som får meg tilå vurdere å bytte tilbake til windows er rett og slett slik mapper etc. er organisert. Friheten er stor med tanke på at eg kan legge bilder kor som helst i ei mappe, men det blir ubrukeleg når eg legg inn bilder, å dei kjem oppå kvarandre, og gjer meg ein sant h******* å når eg må rydde opp i det...

 

Er det nokon moglegheitar for å ordne dette med instillingar e.l.?

Vil også helst sleppe å "utvide" mappa i det uendelege til sidene. Kan legge til eks...

post-198613-1286284801,5388_thumb.png

Lenke til kommentar

I min ferd over fra W7 til OSX prøver jeg nå å finne en verdig arvtager for utorrent. Utorrent til OSX er bare en skygge av seg selv på W7, og hørte fra andre at Trandsmission er det beste alternativet til OSX.

 

Etter å ha prøvd Transmission virker grensesnittet helt fint, men det er noe veldig rart med ytelsen. Jeg har temmelig raskt internett, og med utorrent får jeg fint hastigheter opp til ca 10MB/s.

 

Med Transmission når jeg omtrent samme hastighet, men etter noen sekunder begynner programmet å lagge veldig. Musepekeren for "opptatt" (fargehjulet som snurrer) kommer opp og programmet nærmest fryser, og hastigheten blir svært lav.

 

Noen innspill angående dette? Hvorfor det skjer? Hva som kan være løsning? Eventuelt andre gode torrent-programmer? Vil gjerne ha nøyaktig W7-utorrent til OSX, men skjønner at det ikke går.

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...