Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

MacOS

:wee:

 

Men hvor godt virker dette? Har prøvd diverse løsninger på dette, men ender hele tiden på standarden - iTunes overstyrer alt, bortsett fra Quicktime.

 

Vil iTunes bli lastet når jeg trykker "play", uten andre medieprogrammer oppe? Vil ikke fjerne iTunes helt, bare når VLC og Spotify er i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problemer her i gården heller (med momentus XT). Tok clean install av OSX og overførte etterpå sikkerhetskopi fra Time Machine. Har hørt folk har hatt problemer med hastigheten dersom de kloner forrige disk over på momentus xt. Har derimot ikke hørt om noen med problemene du nevner. Hørtes veldig merkelig ut.

Lenke til kommentar

Jeg la inn ferst SL og kopierte filer over samt reinnstallerte programmer. Syntes det er greit uansett ved diskskifte - eliminerer risikoen for sånne problemer. Må si jeg er overrasket, boot tid er på 30 blank. (Fra powerknappen trykkes til Mail og Chrome kjører)

 

Men det aller beste er dagligdagse programmer som starter i hyperfart. :D

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/pd_5010206356.aspx?

 

Disse passer i en macbook pro late 2008, sant?

 

De skal passe ja. Standard DDR3 1066-brikker. :)

 

Okey. Fine greier. Kom på en ting. Den corsair- ssd'en du anbefalte meg for en stund siden, den hadde TRIM? Nå leste jeg akkurat at OS X ikke støtter dette? Eller har det komme nå nylig?

 

Hva vil det ha å si for meg i praksis isåfall? Litt dumt å betale for slike funksjoner om jeg ikke får benyttet meg av det og :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...