Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullverdig installasjon, men lisensen er strengt tatt kun gyldig om du har Leopard fra før av.

 

Det skjønte jeg ikke helt. Det fungerer til å installere fra f.eks en helt tom harddisk? Men den er ikke "moralsk" gyldig med mindre man har Leopard? :p

I stedet for å bruke ekle kopisperrer og produktnøkler, satser Apple på at du får så dårlig samvittighet av å piratkopiere/installere ugyldig OS x at du dropper det. :)

 

Jeg kjøpte den pakken du linket til, men finner den ikke igjen. Dermed får jeg ikke dårlig samvittighet av å kjøpe den på nytt fra litt mindre populære butikker.

Lenke til kommentar

Nå har jeg slitt med vifte- og temperaturproblemer lenge, og vi fant nettopp ut at jeg ikke hadde sjekket viftene for støv siden jeg kjøpte Macen i 2008. Vi renset viftene, og nå er jo maskinen god som ny :p Fra 4000 rpm minimum til 6200 rpm maksimum hver gang jeg ser flashfilmer på Adobe, så klarer macen nå 720p-filmer på YouTube uten å passere 2500 rpm! Utrolig glad akkurat nå, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før!

Lenke til kommentar

Jeg har så alt for lyst på en bærbar mac. Har en laptop med Windows som begynner å bli sliten, men pengene strekker ikke til! :(

 

Anbefaler en brukt Macbook Unibody, av den typen som kom i metall i et års tid før de gikk tilbake til plast. Finnes ofte til en grei pris fordi skjermen er dårligere enn macbook pro, og mange har derfor valgt å oppgradere.

Lenke til kommentar

Når jeg sjekket mailen min i går på Macbooken min fikk jeg til min overraskelse se notatene mine fra iPhone. Såvidt jeg vet har jeg ikke synkronisert iPhone opp mot min mac, kan det være pga. at jeg bruker samme epost-konto på mac og iPhone (gmail)?

 

Den gjør dette automatisk etter iOS 4, såvidt jeg har skjønt. Fikk samme overraskelsen selv for en tid tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag bestemte jeg meg for å installere Windows under boot camp. Er to år siden sist jeg brukte windows.

 

Har ennå ikke prøvd Windows 7, og hørt mye bra. Har hatt windows 7 i to dager nå på imacen, det første jeg gjorde var å installere 350 tusen sikkerhetsoppdateringer (satt litt på spissen).

 

I dag, 2 dager etterpå, har jeg fått virus all mass. iMacen ville ikke boote inn i windows, og det var bare mjøl. Har ikke installert et eneste program bortsett fra standard programmer.

 

Jeg tok og slettet boot camp partition nå.

 

Aldri igjen. Møkk.

 

Fikk meg forresten Kanex XD i dag, så nå kan jeg spille PS3 på imacen. Det er bare 720p.

 

Men siden 99% av PS3 spilla kjører native 720p blir det ingen tap av kvalitet da PS3 ikke har hardware upscaler.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Noen som vet om den ny iPod Shuffle har kommet ut i noen butikker enda?

Trenger en ny treningskamerat fortløpende :)

Ikke svar på spørsmålet, men apropos, iPod Shuffle 4GB 3rd Gen er på tilbud til 199 kr på JapanPhoto. Ikke verst tilbud, og jeg ser ikke helt behovet for taster på selve om man har Apple In-Ear Headsett eller lignende.

 

Har ikke installert et eneste program bortsett fra standard programmer.

Innstaller gratis AV, f.eks. Microsoft Security Essentials, og ikke vær en idiot på nettet, så kommer man svært langt.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har så alt for lyst på en bærbar mac. Har en laptop med Windows som begynner å bli sliten, men pengene strekker ikke til! :(

 

Anbefaler en brukt Macbook Unibody, av den typen som kom i metall i et års tid før de gikk tilbake til plast. Finnes ofte til en grei pris fordi skjermen er dårligere enn macbook pro, og mange har derfor valgt å oppgradere.

Har sett på disse samt. forrige generasjons Macbook Pro, men pengene strekker fortsatt ikke til. Men, vi får se når det nærmer seg jul :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...