Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hmm, ser nå at studentrabatten på Apple.com er mer enn hva Eplehuset tilbyr, så da avgjør det saken. Da får jeg klare meg en uke uten data.

Jeg tenkte det samme, men det var ikke mange hundrelappene jeg hadde spart ved å kjøpe maskinen fra Apple. Det var en liten pris å betale for å få den på dagen!

 

 

Forresten ene og alene din fortjeneste at jeg kjøper 15", Runar. Hadde ikke hørt om high-res utgaven før du nevnte den forleden dag.

 

Gleder meg til nesten 75% mer piksler enn 13"! :)

Godt å høre! :D Du må dog prøve den selv for virkelig å se hvor fantastisk den er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min iMac i dag, gjett hva!, PIXEL feil :(

Men dette er en veldig rar feil...

Kan noen ta en titt og se om det forstår hva som feiler den

 

(veldig trist, da dette er 2. gang, de klarer å gi meg skjermfeil, men på en tideligere MacBook Pro da ikke iMacen)

Jeg virker sikkert pirkete, men jeg har betalt mye penger, og den synes godt på skjermen altså...

 

20756043.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Endret av Fear the Scare
Lenke til kommentar

Forresten ene og alene din fortjeneste at jeg kjøper 15", Runar. Hadde ikke hørt om high-res utgaven før du nevnte den forleden dag.

 

Gleder meg til nesten 75% mer piksler enn 13"! :)

Godt å høre! :D Du må dog prøve den selv for virkelig å se hvor fantastisk den er!

 

Teit å ikke opte for hi-res når man kjøper 15". :) Oppløsningen gjør seg veldig godt, spesielt ved surfing.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Spørs vel helt hva man sammenlikner med. Vanlig forbrukerbærbare på 15" har gjerne HD-ready oppløsning (som MB13" i 16:9), selv i relativt høye prisklasser.

 

Uansett, PCen er nå bestillte og jeg gleder meg som en unge. Neste uke starter arbeidet med å fikse automatisk og sømløs filutveksling mellom w7 desktop og MBP. Regner med å møte på litt utfordringer der.

Lenke til kommentar

Noen gode grunner til å ikke bruke Dropbox? 2GB gratis, mer kapasitet koster en del. ln -s i Terminal på Macen så får du i tillegg filene liggende der du vil på den, ikke alle som ønsker å jobbe opp mot /user/Dropbox/. Hvordan du kan få til noe tilsvarende på Windows-siden aner jeg ikke.

 

Dessuten: finnes det kanskje noe som syncer opp mot Simplenote på Windows-siden? Hvis du er i besittelse av iOS-enheter, legger inn Simplenote der, Notational Velocity på Macen og en eller annen Windows-klient er fremtiden sjokkerende nær. Jeg er stadig i sjokk over hvor bra dette funker.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Fikk min iMac i dag, gjett hva!, PIXEL feil :(

Men dette er en veldig rar feil...

Kan noen ta en titt og se om det forstår hva som feiler den

 

(veldig trist, da dette er 2. gang, de klarer å gi meg skjermfeil, men på en tideligere MacBook Pro da ikke iMacen)

Jeg virker sikkert pirkete, men jeg har betalt mye penger, og den synes godt på skjermen altså...

Har du prøvd denne? http://www.jscreenfix.com/basic.php

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Jeg gjorde et kupp på finn.no for et par ukers tid siden. Slo til på en powermac G5 og en 3 år gammel Mac Pro med 5GB ram og 2 CPUer. Samlet pris: 7000,- pga defekt skjermkort i Mac Pro-en. Tilfeldigvis fant jeg ut etter en tlf.samtale med eplehuset at det var akkurat én mnd igjen av AppleCare så jeg får den fikset helt gratis:) Gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde begge deler, og jeg fikk tilbake klokka da jeg satte den opp som ny.

 

Jeg har derimot endel kontakter, bokmerker og sms jeg ønsker å ta vare på, og gjenoppretta derfor fra backup igjen. Resultatet er jo at operatøren står der klokka skal være. Hvordan får jeg tilbake klokka i midten samtidig som jeg beholder alle andre innstillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...