Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende: http://www.macrumors.com/2010/09/21/apples-share-of-mobile-phone-industry-profits-reportedly-rises-to-39/

 

According to the report, Apple sold 17 million iPhones during the first half of the year, a minuscule fraction of the 400 million handsets sold by top manufacturers Nokia, Samsung, and LG combined. But when looking at industry profits, Apple snagged 39% of the pie while the other three companies combined to take only 32%.
Lenke til kommentar

Nokia selger i all hovedsak billige og enkle telefoner med ekstremt lav profittmargin. De må selge i bøtter og spann for å tjene noe særlig. Apple selger utelukkende dyre telefoner. Nokia må sikkert selge et dusin telefoner for å tjene det samme som Apple tjener på en iPhone. Det er et kjempeproblem for Nokia. De har helt mistet grepet i den øvre delen av markedet, der pengene ligger. Kanskje ikke så rart, de selger jo telefoner med et utall operativsystemer og et utall versjoner. Det er forvirrende for noen kunder, irriterende for andre og det er dyrt for Nokia å vedlikeholde så mange operativsystemer. Med nye CEO som har en programvarebakgrunn så kan vi kanskje håpe at de kommer inn i rett spor. Det er vel en Meego-konferanse i November, kanskje har de noe å annonsere da.

Lenke til kommentar

Jeg har sett det finnes hjemmesnekrede scripts der ute som gjør jobben, men har aldri forsøkt meg på de selv om jeg syntes det er ufattelig irriterende med "snarveien" til iTunes jeg også. De er av typen som avslutter iTunes hvis det er startet med Play/Pause knappen. Ingen optimal løsning altså.

Vi får nok vente til Apple oppdaterer dette.

Lenke til kommentar

Funker med shift for meg. Ihvertfall i spotify. Men det er av og til litt krise at knappen funker i alle programmer. Om VLC er åpent (men ingen film spilles) og jeg spiller musikk i spotify så blir det fullstendig kaos om jeg bare trykker pause. Da begynner VLC å spille en film (tror den begynner å spille filmen på skrivebordet, men har ikke undersøkt hva som skjer egentlig), spotify settes på pause og iTunes åpnes og begynner å spille musikk. Kan bli tulen av mindre.

 

edit: Shift funker av og til ...

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Seagate hybrid HD/SSD som jeg lenket til tidligere, fungerer ypperlig i min MacBook Pro. Til dagligdags bruk merker jeg ikke forskjell på ytelse fra Intel SSD til denne (med untak av oppstartstid).

Med såpass god ytelse og en kapasitet på hele 500 GB er de 1000,- jeg betalte for den, er denne disken den beste investeringen jeg kan tenke meg til MacBook atm.

 

Les review hos Overclockersclub

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Jeg har for tiden problemer med å koble min Macbook Pro opp mot mitt trådløse nettverk. Noen ganger finner macen det ikke, og hvis jeg finner det klarer den ikke å koble til. Det som er merkelig er at det fungerer fint på mine Pcer.

 

Er det en måte å tilbakestille nettverkinnstillingene på macen? Noen andre tips?

Endret av Johnx
Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en MBP 15" i løpet av helgen. Er det noen fordeler/ulemper ved å bruke en fysisk eple-forhandler kontra Apple Store? Leveringstid? Studentrabatt? Annet?

Som jeg skrev i den andre tråden: Hvis forhandleren du tenker på har maskinen inne vil du jo spare minst en dag. Prisene ligger på rundt det samme, og du får studentrabatt (kommer kanskje an på butikken, men jeg fikk rabatt hos Eplehuset).

Lenke til kommentar

Handler du gjennom studenttorget får du noen prosent ekstra studentrabatt på Apple Store (Eplehuset mfl tilbyr kun de vanlige 5% eller hva det er). Leveringstid er selvsagt kortest i fysisk butikk om de har den inne -- ikke usannsynlig om du skal ha en standardmodell. Kan jo også vurdere om man ønsker å støtte lokal forhandler.

Lenke til kommentar

Hmm, ser nå at studentrabatten på Apple.com er mer enn hva Eplehuset tilbyr, så da avgjør det saken. Da får jeg klare meg en uke uten data.

 

Angående å kunne forholde meg til Eplehuset ved garantisaker, så kan jeg vel alltid levere inn en Mac til en Apple-autorisert forhandler...? Trodde det var en av kriteriene for å være Apple-autorisert forhandler..?

 

Forresten ene og alene din fortjeneste at jeg kjøper 15", Runar. Hadde ikke hørt om high-res utgaven før du nevnte den forleden dag.

 

Gleder meg til nesten 75% mer piksler enn 13"! :)

 

 

edit: Helt med på tanken om å støtte lokal fysisk forhandler. Får ta turen innom og høre hva det blir av pris.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...