Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Oh.. 13" har vel bare et skjermkort?

 

Korrekt. Det er bare 15" og 17" som har Hybrid-SLI (330M+Intel, 9600M+9400M på gamleversjonen).

Ouch, da er det ingen god forklaring på den elendige batteritiden. Ved vanlig nettsurfing ligger jeg på ca. 5 timer. Langt under hva jeg opplevde med Acer Timeline, og de skryter bare på seg 8 timer på papiret, i motsetning til 10 timer som MBP'en skal takle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I morgen kommer jeg med stor sannsynlighet til å bestille en ny 15" MacBook Pro. Jeg tror jeg går for 2.4GHz-utgaven med hi-res skjerm. Jeg er litt usikker på om jeg skal velge glossy eller antiglare.

 

Innspill?

 

Jasså, pensjonere 13"? ^^

 

Hadde lett gått for anti- glare, men du hører sikkert ikke på meg :p

Lenke til kommentar

I morgen kommer jeg med stor sannsynlighet til å bestille en ny 15" MacBook Pro. Jeg tror jeg går for 2.4GHz-utgaven med hi-res skjerm. Jeg er litt usikker på om jeg skal velge glossy eller antiglare.

 

Innspill?

 

Jasså, pensjonere 13"? ^^

 

Hadde lett gått for anti- glare, men du hører sikkert ikke på meg :p

Lillesøster skal overta denne (13"), så da benytter jeg sjansen til å gå opp i størrelse. Ikke lønnsomt, men må man så må man!

 

Joda, dine ord er like mye verdt som alle andres! Spesielt nå som du endelig har innsett at Steve Jobs er Den Eneste Gud. :)

Lenke til kommentar

I morgen kommer jeg med stor sannsynlighet til å bestille en ny 15" MacBook Pro. Jeg tror jeg går for 2.4GHz-utgaven med hi-res skjerm. Jeg er litt usikker på om jeg skal velge glossy eller antiglare.

 

Innspill?

Kommer du til å bruke skjermen en del utendørs eller i svært ukurante lysforhold ellers? Antiglare. Om dette ikke er tema, og du heller vil ha bedre kontrast og farver går du selvsagt for glossy.

Lenke til kommentar

I morgen kommer jeg med stor sannsynlighet til å bestille en ny 15" MacBook Pro. Jeg tror jeg går for 2.4GHz-utgaven med hi-res skjerm. Jeg er litt usikker på om jeg skal velge glossy eller antiglare.

 

Innspill?

 

Jeg har nøyaktig denne modellen med glossy display. Om du ikke er veldig pinelig nøye med fargegjengivelse og alt det der ville jeg gått for glossy. Om du skulle gå for glossy og angre så kan du vel bare kjøpe en matt film som du kan lime på selv?

Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt så gir glossy "bedre" farger og kontrast. Det er litt mer flashy og spektakulært. Så normalt sett er vel folk flest mest fornøyd med det. Antiglare derimot gir riktigere farge, noe som er viktig hvis man driver mye med fotoredigering, grafik design o.l. Alt avhenger selvfølgelig av en riktig kalibrert skjerm.

 

Jeg kjøpte antiglare ikke fordi jeg trenger det i form av riktigere farge, men fordi jeg ikke er så jævlig glad i så seg meg selv hele tiden når jeg sitter og skriver.

 

 

Lenke til kommentar

Noen som vet om Macbook Pro late 2008 har støtte for lyd gjennom mini- display porten via et mini-display-> hdmi adapter?

 

Tenkte å få til noe så jeg får sendt lyd fra macen til forsterkeren, men er tydeligvis ikke like simpelt som på en PC :p

Lydstøtte på Mini DisplayPort kom i april i år om jeg husker rett. Om forsterkeren din har en optisk inngang anbefaler jeg at du kjøper en optisk kabel og bruker denne -- formodentlig bedre DAC i forsterkeren enn i laptopen din.

Lenke til kommentar

Du må faktisk slå ganske hardt. Unibody modellene er såpass robuste at slaget ikke registreres i samme grad som crackbook gjorde i sin tid. Tror bruk av Smackbook i lengden vil gå hardt utover hengslene på skjermen og ikke minst harddisken dersom du er uheldig.

Dessuten er det irriterende å bytte spaces hver gang du beveger på maskina. Du kan med andre ord glemme å ha den på fanget eller løfte på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...