Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. :)

 

Jeg er litt usikker på hva som skjer når harddiskene går i dvale, men merk at det står "when possible", med andre ord går de kun i dvale hvis det er mulig. Mine går i dvale (når mulig), og jeg har aldri blitt koblet av MSN og lignende.

 

Redigert: Les denne artikkelen, så forstår dere hva som skjer når harddiskene går i dvale.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Det ville det ja, men som Runar skriver, så vil ikke harddisken gå i dvale så lenge det er noe som skjer på maskinen, som f.eks. en nedlasting. Hvis det er via torrent du laster ned, så kan jeg tenke meg at harddiskene kan gå i dvale hvis det går lang tid mellom du mottar noe, men da bruker du bare transmission, som ikke lar maskinen gå i dvale så lenge du har en aktiv nedlasting.

Lenke til kommentar

Jeg opplever langt ifra tilfredstillende batteritid på min nye MBP13, og har lest meg litt opp på temaet og ser at årsaken sannsynligvis ligger i OSX sin måte å håndtere bruk av skjermkortet.

 

Jeg har lenge klart meg helt fint med en PC som ikke har dedikert skjermkort, og tror jeg kan klare meg uten skjermkortet mesteparten av tiden i OSX også.

 

Har dere noe program å anbefale som overvåker om skjermkortet er skrudd på eller ikke, og har muligheten til å overstyre dette manuelt?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har et problem, enten med airport eller med ruteren min: noen ganger etter MBP-en min har vært i dvale (over natta f.eks) så funker ikke internettet. Airport-statusen viser full connection, men kun mellom ruter og MBP, ikke mellom ruter og internett. iPhone og Xbox funker helt som normalt, og etter en restart av ruteren så funker internettet på MBP-en også. Dette har har begynt å skje de siste ukene, og ingenting har forandret seg siden jeg først fikk MBP-en min. Hva tror dere er problemet?

Lenke til kommentar

Finnes det noen god programvare for backup av DVD-filmer med komprimering til mac? Ala. DVD-shrink der man kan lage disk-image av filmer?

 

Vel, handbrake er ett veldig godt program hvis du skal rippe en DVD til macen din og her har du alle mulige muligheter for komprimering og formater. Hvordan det er mtp backup av filmer er jeg ikke sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Handbrake er fin til konvertering til tapsformater, men det er ikke dette jeg er ute etter. Jeg er ute etter et program som kan lage et disk-image av en DVD-film og komprimere den slik at det er plass til den på en vanlig enkelt-side DVD-plate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...