Dassen Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hva er poenget med en laptop om man skal begrense bruken av batteriet for optimal levetid? Batteri er en bruksdel i laptopen, det koster omkring 1 000,- å kjøpe nytt. Det er ingen kjempeinsvestering med tanke på at batteriet varer i 2 år. Selv har jeg 331 ladesykluser på mitt batteri som er fra januar 2008. Eneste vedlikeholdet jeg gjør på batteriet er å kalibrere det omtrent én gang i måneden. "Health" på det er 93%, som gir en 3-4 timers effektiv batteritid. På den forrige MacBooken jeg hadde var jeg svært nøye med ladesykluser og gjorde alt etter boka. Batteriet på den døde av ukjent grunn helt plutselig. Ingen kunne forklare hvorfor, men batteriet gikk fra 100% health og 5 timer batteritid til 0,3 sekunder batteritid over natta. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Da var det en feil på batteriet, og det burde ikke vært noe problem å få det byttet ut på garanti/reklamasjon. Forøvrig, batteriet er der for å være der når man trenger det. Når jeg sitter hjemme på stua trenger jeg det ikke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Steike - hva slags maskin er det du har, WheelMan? Sykt høy mAh! 17" Core2Duo MBP - kjøpt rett før påske På den forrige MacBooken jeg hadde var jeg svært nøye med ladesykluser og gjorde alt etter boka. Batteriet på den døde av ukjent grunn helt plutselig. Ingen kunne forklare hvorfor, men batteriet gikk fra 100% health og 5 timer batteritid til 0,3 sekunder batteritid over natta. Samme skjedde med min forrige. 300 og noe sykluser og bare døde helt spontant. Jeg mistenker laderen, da den var gammel (forrige generasjon) og så noe shabby ut - og ble veldig varm. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Vurderer en Mac Mini som stuepc til min Sony Bravia 46V5500. Har lest flere tilfeller på nettet der folk sliter med at bildet fra Mini-en ikke passer skikkelig på TV-ene deres. Er dette kun et problem for de som har TV-er som ikke støtter 1:1 pixel mapping? Det gjør nemlig min. Har også lest at noen opplever noe hz-tull som gjør at filmer hakker litt når de kommer på TV-en. Er dette noe som kan bli et problem? Hvordan er forresten Plex i bruk? Virket helt fantastisk den lille tiden jeg prøvde det på min iMac. Noen med erfaringer? Endret 13. september 2010 av qweac Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Plex virker greit det lille jeg har prøvd det. Betydelig enklere å gjøre ting i det i forhold til XBMC. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hvordan er forresten Plex i bruk? Virket helt fantastisk den lille tiden jeg prøvde det på min iMac. Noen med erfaringer? Jeg elsker Plex. Det virker som om det er et par småfeil med den nyeste versjonen, men det kommer stadig oppdateringer og fikser, så satser på at det går bra. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Er det 17" som har så mye mAh? Min 15" har 6900mAh... Hvordan er det batteriet holdet lengst? Så få ladesykluser som mulig? Laderen går til batteriet er 100%, og da omgår den batteriet helt. Ingen grunn til å bruke batteriet når det ikke trengs. Men iblant kan det være kjekt å la den gå på batteri, slik at det får brukt seg litt. Alt handler vel om mellomtingene. Så det vil seie at når eg f.eks. sit i klasserommet er det heilt greit at den lader, selv ved 100%? Batteriet tar ingen som helst skade what so ever? Og om eg i tillegg calibrerar batteriet ein gong i månaden og brukar batteriet når eg f.eks. sit på gangen etc? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Så det vil seie at når eg f.eks. sit i klasserommet er det heilt greit at den lader, selv ved 100%? Batteriet tar ingen som helst skade what so ever? Og om eg i tillegg calibrerar batteriet ein gong i månaden og brukar batteriet når eg f.eks. sit på gangen etc? Det funker fint etter min erfaring (to Macer). Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nå skal det nevnes at selv om batterier er dyre, KAN de byttes, så jeg vil anbefale folk å bruke batteriet akkurat sånn du liker, så får du heller ta den utgiften når den kommer etter et par år. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nå skal det nevnes at selv om batterier er dyre, KAN de byttes, så jeg vil anbefale folk å bruke batteriet akkurat sånn du liker, så får du heller ta den utgiften når den kommer etter et par år. Naturligvis. 1300,- ca er ikke så mye for å opprettholde maskinens levetid etter to år. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Eg har brukt Plex ganske lenge no, og elsker det kjører det på mac mininen, Heilt perfekt!! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Har lasta ned en fonetisk font, men skulle helst hatt det slik at jeg kunne se alle symbolene og trykke på dem for å legge de inn (Insert -> Symbol). Hvordan gjør jeg dette i Word 2008? Det funka på windows-pcene på skolen, men auto-install-filen er .exe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har problemer med en ekstrem diskbruk for tiden. Diskene i maskinen står og snurrer og går hele tiden uten at jeg har bedt maskinen om gjøre noe. Jeg sliter med å få avsluttet fordi den holder på å skrive/lese noe til/fra disken. Noen forslag? Jeg har defragmentert med iDefrag. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Over lang tid? Det er ikke bare gode gamle MDS som kjører i bakgrunnen? (MDS: Spotlight disk scanner) Lenke til kommentar
fox Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 åssen leverer apple.no varer egentlig? venter fortsatt på min iMac som skulle komme i denne uken. Har ikke hørt noe enda, på nett står det at det skulle leveres idag. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 De leverer på døra. Lenke til kommentar
fox Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Får man telefon før de leverer? Det pleier UPS gjøre, vet ikke med apple.no jeg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Apple bruker vel TNT, de ringer på forhånd. Hvertfall gjort det med meg. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvorfor ender alle apple acountene mine opp som amerikanske? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Apple bruker vel TNT, de ringer på forhånd. Hvertfall gjort det med meg. De bruker TNT eller UPS, avhenger av hvor du bor. Tror de sender med posten hvis det ikke finnes TNT eller UPS der pakken skal leveres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå