Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er unibody ja! Har ikke veeldig god peiling på mac, men tipper det var en av de første med det designet.

 

Da er det nok en Late 2008 MacBook Pro. Den har full 3Gbps S-ATA på alle fronter, så du kan sette inn en hvilken som helst SSD. Nå om dagen er de med SandForce markedslederen, for øyeblikket lønner det seg ikke å kjøpe Intel G2, da de snart fases ut for G3 og yter dårligere enn SandForce-SSDene.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601323 God SandForce-basert SSD.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350649 To slike gir deg en fin RAM-oppgradering. :)

 

Glimrende! Da blir det ram- brikker hvertfall, så tar jeg SSD etterhvert. Så er det en ting til, batteri. Hvor får man billigst tak i batteri som passer i min MBP? Og er det noen som har en anelse om hvor lenge de skal holde på strøm (vet at dagens har batteritid opp mot 10 timer, men det var vel ikke tilfelle når min modell ble lansert?)? På den brukte MBP jeg har kjøpt nå er batteriet rimelig dårlig. Det står kanskje 3 timer fra starten, men så spretter den plutselig ned til litt over 1 time..

 

Så har veldig lyst på å investere i nytt batteri også :)

Lenke til kommentar

Sykluser sier egentlig ingenting om hvorvidt batteriet er bra eller dårlig. På min mors gamle MacBook (hvit - aller første MacBook) var batteriet defekt, og den slo seg av helt villkårlig. Apple ville ikke godkjenne retur, for da hun endelig fikk seg til å levere batteriet, hadde det gått over 250 sykluser...

 

Jeg fikk etterhvert tak i et nyere batteri, som hadde 100% levetid etter ca 150 sykluser. I dag har batteriet levd gjennom ca 550 sykluser, og det er fortsatt mellom tre og fire timer batteritid på det. Av det har jeg erfart at det har veldig mye å si hvordan man behandler batteriet og hvordan man lader. Jeg brukte maskinen (hadde den halvannet år, ca) på batteristrøm veldig ofte, men hadde alltid strømmen i når jeg var i nærheten av den. Ved et par anledninger brukte jeg en 85w-adapter, og da holdt rett og slett ikke batteriet så lenge, selv om det var meldt fulladet. Etter et par ladinger med 85w, var "health" i iStat sunket til 89%. Jeg byttet så tilbake til 60w, og etter en uke var health-indikatoren oppe på 97%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...