Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvis det primært er en person som du videochatter med ville jeg ikke vurdert MSN engang. Skype fungerer kjempebra og du slipper å styre med å finne en brukbar klient.

 

Som sagt så gjør det ikke det om du har prøvd å ha en videosamtale med Skype på en Macbook(Pro).

 

Skype er fryktelig dårlig progammert.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det primært er en person som du videochatter med ville jeg ikke vurdert MSN engang. Skype fungerer kjempebra og du slipper å styre med å finne en brukbar klient.

 

Som sagt så gjør det ikke det om du har prøvd å ha en videosamtale med Skype på en Macbook(Pro).

 

Skype er fryktelig dårlig progammert.

Så ikke den første posten din, men jeg har ikke hatt problemer med videosamtale over Skype. Har ikke brukt det mye, men har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg sliter med å få OSX til å kommunisere med min Windows7 maskin?

Har vanlig "Windows 7 Advanced File Sharing" på mitt RAID10 oppsett som jeg bruker til lokal nettverks lagring.

 

Med Windows maskiner så er ting så enkelt som å mappe opp \\"Datamaskinnavn"\"Navn på delt område" og vollah!

Virker ikke like enkelt med OSX?

 

 

Jeg forsøker meg med Connect to Server funksjonen i OSX og skriver inn "smb://*Datamaskinnavn*" men det fungerer ikke, så jeg prøver med på "smb://*Datamaskinnavn*/Nettverk".. Fungerer heller ikke så jeg prøver meg på "smb://*IP-Adresse" og "smb://*IP-adresse/Nettverk" men ingenting ser ut til å fungere?

 

Windows maskinen er under standard domene "WORKGROUP" og det skal vell også Mac OSX være default?

Har til og med gått inn på WINS innstillinger og manuelt skrevet inn WORKGROUP uten at det ser ut til å gjøre noen forskjell..

 

 

Noen tips til hva jeg gjør galt her?

Lenke til kommentar

Det er ingen aktiv brannmur på noen av PC-ene eller i på nettverket forøvrig..

 

Windows 7 maskinen kan faktisk se den bærbare dukke opp under "Network" i Windows 7 etter jeg tok på Windows File Sharing på MacBook Pro, mens i OSX så dukker det absolutt ingenting opp under "Network" og jeg klarer ikke å koble meg opp mot maskinen?

 

 

EDIT:

 

Kan også pinge både IP-adressen og datamaskin navnet i OSX?

Er det noe spesielle innstillinger eller noe jeg må ha på ting jeg deler i Windows7 for at OSX kan kunne koble seg til det?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

En ekstern skjerm til macbooken har gitt mersmak, og jeg kunne tenke meg fler. Har googlet lenge på hvordan man kan koble til to og fler, men det er så mange forskjellige utstyr som blir anbefalt, og som har temmelig høye prisklasser.

 

Skal i første omgang kjøpe enda en 24" og regner med enda en til og dermed tre eksterne skjermer ved siden av en 13" macbook. Vil dette gå og hva trenger jeg eventuelt av adaptere for 2 og 3 eksterne skjermer?

Lenke til kommentar

En ekstern skjerm til macbooken har gitt mersmak, og jeg kunne tenke meg fler. Har googlet lenge på hvordan man kan koble til to og fler, men det er så mange forskjellige utstyr som blir anbefalt, og som har temmelig høye prisklasser.

 

Skal i første omgang kjøpe enda en 24" og regner med enda en til og dermed tre eksterne skjermer ved siden av en 13" macbook. Vil dette gå og hva trenger jeg eventuelt av adaptere for 2 og 3 eksterne skjermer?

 

På tre eksterne skjermer begynner du å presse båndbredden i DisplayPort ganske drøyt. Som linken over sier, så kan du ikke ha mer enn 3x1680x1050, mens om du velger to skjermer (DualHead2Go) kan du gå for 2x1920x1200. Du kan også prøve på USB-skjermkort, men disse er høyst eksprimentielle.

Lenke til kommentar

Så med DualHeadGo2 kan jeg ha to eksterne skjermer med 1920X1200, evt 3 eksterne skjermer med samme adapter men med 1680X1050 ?

 

Om jeg derimot vil ha det samme bildet på alle skjermene, må jeg også da gå for denne løsningen?

 

Tre skjermer krever TripleHead2Go.

 

Om du vil ha samme bilde, så er jeg ikke sikker på beste løsning. Da kan diverse splittere muligens gjøre nytten, eventuelt en videomatrise av noe slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...