Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har ihvertfall flere ganger tagget sanger jeg hører i tv-episoder / filmer uten problem.

 

 

Ja, men live-opptak har ikke denne lydkoden som Shazam kjenner igjen

Shazam og andre lignende programmer finner ikke en "lydkode", de kjenner igjen mønstre i musikken. Jeg bruker ikke Shazam selv, men andre programmer kan finne ut hvilken sang du nynner på. Tviler på at de har noe problem med liveopptak.

 

edit: Testet med noen liveopptak jeg fant på Youtube. Shazam klarte det ikke. Mulig Midomi fungerer bedre, kommer tilbake med rapport.

 

edit2: Midomi har byttet navn til Soundhound og klarte å gjenkjenne flere liveopptak.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok likså greit å slengte meg på "bølgen" å forhåndsbestilte nye Apple TV, virker jo forsvinnende lik en Roku HD-XR som mangler iTunes støtte men da har Amazon VOD og diverse annet små snacks.

 

Men har de siste årene erfart at det er ikke nødvendigvis "best på papiret" som alltid gjelder, jeg byttet ut min iPhone 3G med en HTC / Google Nexus One som på papiret var bedre spesifisert og kraftigere på alle mulige måter, og jeg som da har en aktiv Google konto, stort FLAC musikkbibliotek osv.. Så skulle jo Android tilrettelagt mye til min fordel, men fant fort ut at er det noe Apple virkelig kan så er det programvare og ikke minst brukervennlighet!

 

Med iOS så går ting som kniv i smør, jeg opplever ikke noe hakking eller ubehag av noe slag, til tross for at iPhone 3G hadde merkbart svakere maskinvare enn f.eks. Nexus One så var den fremdeles raskere til stort sett alt? Du kan skylde på låst programvare og hva du måtte ønske, jeg driter egentlig loddrett i hvordan ting er bygd opp, det er opplevelsen jeg har av hvordan ting fungerer i praksis som betyr noe for meg og her at diverse iPod, iPhone osv.. Fått meg til å innse at er det noe Apple kan så er det å skrive programvare til sin egen maskinvare, gjøre det ufattelig lettvint i bruk og brukervennlig!

 

 

Derfor har jeg tro på at Apple TV kan gi meg det lille ekstra som jeg aldri følte at blant annet Western Digital sin WDTV Live klarte å gi meg, hvor jeg følte programvaren er buggy og hakkete og ting rett og slett føles dårlig gjennomført, den støtter kanskje streaming av flere typer codecs osv.. Men jeg vil ha noe som fungerer knirkefritt, enkelt og greit og her har jeg større tro på Apple enn på diverse randoms som Roku med andre..

 

 

 

Så vil tiden vise om jeg har gjort et bomkjøp eller ikke, spesifikasjonene imponerer meg ikke nevneverdig men innholdet på Amazon VOD, NetFlix osv.. Er jo ikke noe bedre enn hva Apple TV klarer å takle, og ting blir jo faktisk ikke bedre enn hva kilden er i utgangspunktet og på den måten vil jo egentlig ingen av de andre løsningene gi meg noe bedre kvalitet enn hva Apple TV i realiteten har potensiale for, så er det bare å krysse fingrene for at min RX-V3900 klarer å gjøre en såpass god oppskalerings jobb at jeg blir såpass fornøyd at jeg i fremtiden vil bruke Apple TV for å se YouTube på TV-en, for å få med meg de siste TV-episodene i HD fremfor å vente til de havner på HD-Bits, for så laste dem ned og spille de av på den bærbare PC-en osv..

 

 

Til 99$ + frakt (+ eventuell moms) er ikke allverden, så det er jeg villig til å utforske Apple TV sine muligheter med!

Lenke til kommentar

Det er der amerikansk iTunes konto kommer inn i bildet :)

Er jo enklere enn noen gang å skaffe seg nå som du bare kan bruke gratis iOS Apps!

 

 

Ser ikke ut som du er avhengig av å bruke "gavekort" metoden for betaling lengre heller, bruker bare min JetCarrier adresse som payment adresse og mitt norske bankkort og ting går rett igjennom for meg hvert fall :)

 

 

Kan kjøpe / leie alt jeg vil igjennom iTunes, selv om jeg befinner meg i Norge.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden lånt en Macbook pro, og må si jeg er veldig fornøyd. Har tidligere bare brukt Mac sporadisk hos kamerater.

 

I og med at jeg blir student i februar og må ha ny maskin, tror jeg valget faller på Mac. Planlegger å kjøpe iPad og iPhone i samme slengen. Skal jeg først over til Apple får jeg gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden lånt en Macbook pro, og må si jeg er veldig fornøyd. Har tidligere bare brukt Mac sporadisk hos kamerater.

 

I og med at jeg blir student i februar og må ha ny maskin, tror jeg valget faller på Mac. Planlegger å kjøpe iPad og iPhone i samme slengen. Skal jeg først over til Apple får jeg gjøre det skikkelig.

 

...og om du ender opp med å ikke like noen av delene så er du i hvertfall helt sikra til å være skikkelig fucked. :p

 

Det er ganske mye penger du snakker om å investere. Les og se mange tester før du bestiller noen ting. Du vil forøvrig spare en hel formue med å vente med å bestille maskinen til du flytter til Australia da selve maskinen er billigere der og du får studentrabatt - eneste er da at du ikke får et norsk tastatur. Jeg gjorde akkurat dette med å bestille min MBP i England (17% studentrabatt). Spurte faktisk i butikken før jeg kjøpte om de kunne sette inn et norsk tastatur for meg. Det kunne de, så lenge maskinen var bestilt i en fysisk Apple Store. Jeg betalte 1400 pund for maskinen (15" base line MBP med hi-res skjerm) og fikk 'inngrepet' med å sette inn norsk tastatur helt gratis! :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Nå som fermi mobile gpuene er ute fra nvidia så sitter jeg å tenker litt på hva vi kan se i neste generasjon mbp. Jeg håper sånn at de kvitter seg med cdrom stasjonen, og gjører dedikert gpu i mbp 13, den tar så fette mye plass, cdromen altså. Tror jeg har brukt dvdromen til min mbp og imac 2-3 ganger de siste månedene, og det var for å installere windows merkelig nok.

 

Dog, har jeg en viss følelse at neste mbp blir sandy bridge(ofcourse) med intel gpu på 13", så blir det vel intel gpu + gt4xx på 15/17" + optimus. Nå skal jo de nye intel gpuene være ganske bra, ble jo visst at de kjørte mass effect 2 uten problemer. Men still.

 

Vet det ikke er Apple sin feil, men er litt skuff at vi ikke blir å se usb 3.0 før ivy bridge kanskje. Dog er dette intels feil, ikke apples

 

Bestilte forresten ny ipad case i dag fra noreve, var ganske dyr, men steike, ser bra ut, måtte bare ha hvit denne gangen, møkk lei svart

 

IMG_3480.JPG

 

Forresten, er så overraska over hvor bra imacen min er til spill, 5750 er jo egentlig mobility 5850, og det kjører så kaldt, overklokka gpuen lett til 750/1075, og kjører sc2 med nesten alt på max i 2560x1440, og folk sier mac er dårlig på gaming, pøh. Syntes det er knall jeg.

 

Høyere clock går ikke pga voltage problemer.

 

Still, med 750/1075 clocks, så når jeg aldri over 70 grader, med fans på 2k/2k/1.7k. Med overklokka gpu, så fikk jeg mellom 10-12fps mer i sc2 på max innstillinger, ikke værst vil nå jeg si.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...