Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hadde det vært film og tv i norsk iTunes eller om jeg hadde kunnet streame filer direkte fra Macen min hadde jeg kjøpt den.

Tilbyr den ikke streaming fra Macen da? Hentet fra Apples nettsider (www.apple.com/appletv/):

 

How it works

 

Start watching a movie or TV show on your iPhone, iPad, or iPod touch.

Tap the AirPlay icon and choose Apple TV.

Whatever you’re watching will instantly begin streaming to your widescreen TV.

If it’s on iPhone, iPad, or iPod touch, it’s on Apple TV.

You can already stream music and video from your computer to Apple TV. With AirPlay, you can stream music and video from your iPhone, iPad, and iPod touch, too. So if you feel like watching a movie you have on one of your devices, you don’t need to rent or buy it again. Just tap to start playing content on your iPhone, iPad, or iPod touch, then tap again to instantly stream whatever you’re watching — or listening to — directly to Apple TV. AirPlay is coming soon to an iPhone, iPad, or iPod touch near you.1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.apple.com...letv/specs.html

 

 

Video formats

H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

 

iTunes Movie and TV Show Rentals

Resolution Audio Price

HD Movie 1280 x 720 (maximum) Dolby Digital 5.1 surround sound (not all titles) New releases - $4.99

Library titles - $3.99

SD Movie 720 x 480 anamorphic (maximum) Dolby Digital 5.1 surround sound (not all titles) New releases - $3.99

Library titles - $2.99

HD TV Show 1280 x 720 (maximum) Dolby Digital 5.1 surround sound (not all titles) $0.99

SD TV Show 720 x 480 anamorphic (maximum) Dolby Digital 5.1 surround sound (not all titles) $0.99

 

 

 

Den første lista er jo bare en liste over hva maskinvaren klarer å takle, jeg vet at jeg kan encode egne filmer i 720P med 15mpbs bitrate og få det spilt av helt fint, spørsmålet er jo hvilken bitrate er på tingene du kjøper / leier?

 

Ser at det er maks 720P noe som er smått skuffende i seg selv, så da blir det jo enda viktigere å vite om vi snakker lav, middels eller høy bitrate for 720P med 2.5mpbs bitrate på 50" blir fort en vitts :(

 

Noen som har fått ned iTunes 10 enda? Finner ingen nyere versjon via iTunes, og det er 9.2.1 som blir lastet ned når jeg går inn på apple.com/itunes

 

Dukker ikke opp her heller, verken med FireFox, Chrome eller IE?

Står masse fin info om iTunes v10 osv.. Og det er download link men den tar meg bare til v9.2.1 32bit og 64bit..

 

Dette gjelder forsåvidt både Apple.com og Apple.no for min del hvert fall.

Lenke til kommentar

Hadde det vært film og tv i norsk iTunes eller om jeg hadde kunnet streame filer direkte fra Macen min hadde jeg kjøpt den.

Tilbyr den ikke streaming fra Macen da? Hentet fra Apples nettsider (www.apple.com/appletv/):

 

How it works

 

Start watching a movie or TV show on your iPhone, iPad, or iPod touch.

Tap the AirPlay icon and choose Apple TV.

Whatever you’re watching will instantly begin streaming to your widescreen TV.

If it’s on iPhone, iPad, or iPod touch, it’s on Apple TV.

You can already stream music and video from your computer to Apple TV. With AirPlay, you can stream music and video from your iPhone, iPad, and iPod touch, too. So if you feel like watching a movie you have on one of your devices, you don’t need to rent or buy it again. Just tap to start playing content on your iPhone, iPad, or iPod touch, then tap again to instantly stream whatever you’re watching — or listening to — directly to Apple TV. AirPlay is coming soon to an iPhone, iPad, or iPod touch near you.1

Jeg antok at dette bare gjaldt det man har i iTunes, altså ting som er av "riktig" filtype.

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Finner bare den gamle AppleTV på apple.no, mens den nye er på apple.com. Betyr det at vi i Europa må vente til de tilbyr streamingen her? For det vil i så fall ta årevis med tanke på at de ENNÅ ikke har klart å få vanlige TV-shows på itunes hos oss.

 

Jeg tror det bare er tregheter hos Apple. Jeg regner med at den blir tilgjengelig for alle.

Lenke til kommentar

Finner bare den gamle AppleTV på apple.no, mens den nye er på apple.com. Betyr det at vi i Europa må vente til de tilbyr streamingen her? For det vil i så fall ta årevis med tanke på at de ENNÅ ikke har klart å få vanlige TV-shows på itunes hos oss.

 

Jeg tror det bare er tregheter hos Apple. Jeg regner med at den blir tilgjengelig for alle.

 

But I want it noooow! Also, er vi fremme snart? Jeg må på dooo!!!

Lenke til kommentar

Hva er egentlig Apple TV laget av? For meg ser det ut som billig plastikk? Men det kan vel ikke stemme, med tanke på aluminium og Apples nære vennskap.

 

Med tanke på den lave prisen så hadde jeg blitt veldig overrasket hvis den var laget av aluminum.

 

Tipper de har laget den med tanke på lavest mulig kost så de kan presse prisen maksimalt og få flest mulig kjøpere. Her er det jo ikke selve boksen de tjener penger på men streaming-kostnadene, nok en fremtidig gullgruve for apple.

Lenke til kommentar

Når vil denne iTunes 10 bli lagt ut? Er spent på denne oppdateringen :D

Nå.

 

Eller, for en time siden ca..

 

 

 

Vell, jeg kan ikke laste ned noe annet enn iTunes 9.2.1 hvert fall, verken på Apple.com eller Apple.no ;)

 

 

Hva er egentlig forskjellen på Apple TV og "nye" Apple TV?

Har de bare fjernet harddisken og gjort den mindre? Eller er den faktisk forbedret / kraftigere på noen som helst måte? Ettersom kvaliteten på innholdet du får på den ser helt identisk ut, og specc lista til Apple når det kommer til formater, kvalitet på encodinger osv det støtter ser identisk ut så virker den egentlig identisk bare mindre og uten harddisk?

Lenke til kommentar

Chris Martins fra Coldplay?

Takker. Noen som vet hvilke sanger han spilte? Satt å så keynoten på iPhonen min så jeg hadde ikke mulighet til å "Shazam'e" sangene.

 

 

Det hadde ikke gått uansett. Shazam kjenner kun igjen studioopptak. I studio blir det lagt på en lydkode som ørene våre ikke oppfatter, som identifiserer sang, artist, album, etc. Mens jeg er igang tillater jeg meg å skrive min mening om keynoten, sakset fra kommentarfeltet til Itavisen: Jeg må si jeg likte den nye nanoen. Gi den standard micro-usb-port, et knall batteri (ble batteritid nevnt?) og gjør den Itunes-uavhenging(er lov å drømme) så kan det være en ganske så pen joggekompis :) Ping tipper jeg får samme skjebne som Bing. Ping er aktivert som default, dermed er det plutselig MANGE som "bruker" det. Heh. Ble også delvis imponert over den nye Apple TV. Ser ikke helt behovet for å gjøre den så liten, og USB/SD-reader burde vært på plass. Prisen for selve produktet er flott, men 6-10 kroner for én episode? Kan man i det minste se den så ofte man vil iløpet av de 48 timene? JEG velger uansett en abonnementsløsning eller nedlasting. Pay per view/leie er utdatert. Ble også skuffet over at man ikke kan laste ned programmer til den. Den er pen og søt, men der stopper det. Og hva med DVD/BD-drev til de som vil ha det? Går nok for Google TV :) Hovedsakelig fordi det blir mediamaskin og konsoll i ett, og støtter stemmesøk via Android-mobiler. Men når jeg tenker meg om, så har Google/Logitech/Sony (alt ettersom) teknologien til å bygge inn stemmesøk rett inn i enheten. Bare få den til å kansellere ut sin egen lyd slik at mikrofonen kun hører omgivelsene(som i Nexus One), da kan man si "Volume up", "Open Spotify" eller hva det måtte være ut i rommet, og den hører deg.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...