Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennom studenttorget får du diverse rabatter på apple.no.

 

Word klikka nettopp her, og lå med status "Word svarer ikke" og 100% i prosessorbruk så jeg prøvde å finne en måte å fikse det slik at jeg ikke mista alt jeg hadde skrevet i forelesninga, så jeg slutta den overordnede prosessen "launchd", da så jeg bare bakgrunnsbildet mitt plutselig, og last.fm-appen, som kun viste firkanter der det egentlig skulle stå noe. Det gikk ikke ann å slå av uten å holde inne av-knappen. Hva skjedde?

Lenke til kommentar

Gjennom studenttorget får du diverse rabatter på apple.no.

 

Word klikka nettopp her, og lå med status "Word svarer ikke" og 100% i prosessorbruk så jeg prøvde å finne en måte å fikse det slik at jeg ikke mista alt jeg hadde skrevet i forelesninga, så jeg slutta den overordnede prosessen "launchd", da så jeg bare bakgrunnsbildet mitt plutselig, og last.fm-appen, som kun viste firkanter der det egentlig skulle stå noe. Det gikk ikke ann å slå av uten å holde inne av-knappen. Hva skjedde?

 

Ikke avslutt launchd! Det er rot-prosessen, den starter alle andre prosesser.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en keyboard shortcut for å velge "Delete" knappen her? Har irritert meg lenge...

Jepp. System Preferences > Keyboard > Keyboard Shortcuts, og merk "All controlls" under "Full Keyboard Access". Hvis du ikke finner frem fordi jeg har det på engelsk, så se om dette bildet hjelper:

 

Screen shot 2010-08-26 at 15.59.00.PNG

 

Du kan nå bytte fokus med tab, men bruker mellomrom for å "trykke", ikke enter.

Lenke til kommentar

Gjennom studenttorget får du diverse rabatter på apple.no.

 

Word klikka nettopp her, og lå med status "Word svarer ikke" og 100% i prosessorbruk så jeg prøvde å finne en måte å fikse det slik at jeg ikke mista alt jeg hadde skrevet i forelesninga, så jeg slutta den overordnede prosessen "launchd", da så jeg bare bakgrunnsbildet mitt plutselig, og last.fm-appen, som kun viste firkanter der det egentlig skulle stå noe. Det gikk ikke ann å slå av uten å holde inne av-knappen. Hva skjedde?

 

Ikke avslutt launchd! Det er rot-prosessen, den starter alle andre prosesser.

 

Det er ikke et sjakktrekk nei :cool:

Lenke til kommentar

Er det nokon her som har Microsoft Office 2008 for Mac her? KJØPT versjon

Vurderar å kjøpe det, men då er eg avhengig av at det følger med tilsvarande eller bedre ordbøker i Nynorsk, Bokmål, Tysk og Engelsk i forhald til Vanlig Pc 2007 edition.

Er det nokon som veit det? :)

 

Skal til butikken i dag kanskje, men er greit å vite før, om det er nokon som skulle vita det-

Lenke til kommentar

Office 2011 (for Mac) blir lansert iløpet av kort tid, så ikke kast bort penger på Office 2008 nå.

klar over det. Om ein kauper frå 1. August til Novermber ett eller anna, så får ein gratis oppgradering.

 

Kjøp Microsoft Office 2008 for Mac: Home & Student Edition på Apple Online Store mellom 1. august og 30. november 2010 og få oppgradering til fullversjonen av Office 2011 for Mac når den er tilgjengelig.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke office 2007 fast, men jeg kan ikke si jeg merker noen forskjell på akkurat rettingen, nei. Skulle tro de bare kopierte ordlista fra 2007 til 2008 - funksjonaliteten er vel temmelig lik :innocent:

 

Jeg har faktisk ikke Word lagt inn akkurat nå siden jeg nettopp formaterte maskinen og dvden ligger heime åt a mor, så jeg kan ikke hjelpe deg med tysk - men jeg tror alle språk følger med alle editions. Har aldri hørt noe annet.

Lenke til kommentar

Vi fikk Mac på skolen idag :p Som førstegangs Mac bruker er jeg allerede storfornøyd med den!

 

Uansett, har lyst på noe som gjør at jeg kan slippe å måtte dra den ut og inn av en slik "sleeve". Så har sett litt på en SeeThru fra Speck. Finnes det noe bedre alternativ? Eller noen erfaringer?

Veit ikkje om det er noko bedre enn det. Eg brukar det på min å er i allefall fornøgd!

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke office 2007 fast, men jeg kan ikke si jeg merker noen forskjell på akkurat rettingen, nei. Skulle tro de bare kopierte ordlista fra 2007 til 2008 - funksjonaliteten er vel temmelig lik :innocent:

 

Jeg har faktisk ikke Word lagt inn akkurat nå siden jeg nettopp formaterte maskinen og dvden ligger heime åt a mor, så jeg kan ikke hjelpe deg med tysk - men jeg tror alle språk følger med alle editions. Har aldri hørt noe annet.

 

Den tyske ordboka i windows er langt bedre enn den for mac!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...