2bb1 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hvor finner jeg "omvendt skråstrek" på Macbook Pro-tastaturet mitt? Finnes det en oversikt over "skjulte" hurtigtaster? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hvor finner jeg "omvendt skråstrek" på Macbook Pro-tastaturet mitt? Finnes det en oversikt over "skjulte" hurtigtaster? Hvis du tenker på denne (\), så får du frem den ved å trykke på shift + alt + 7. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Det stemmer, takk! Finnes det en oversikt over slike skjulte hurtigtaster, altså som ikke er merket fysisk på tastaturet men som likevel er der (slik som shift+alt+7)? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det stemmer, takk! Finnes det en oversikt over slike skjulte hurtigtaster, altså som ikke er merket fysisk på tastaturet men som likevel er der (slik som shift+alt+7)? Du kan aktivere tastaturvisning (eller noe lignende) i menybaren gjennom kontrollpanelet (System Preferences > Keyboard > Show Keyboard & Character Viewer in menu bar), så kan du få opp et lite tastatur som viser deg hvilke tegn du får. Det er litt vanskelig å forklare på en god måte, så prøv det ut! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg pleier å tenke at alt gjør at du får alternative versjoner av tegnet. F.eks. shift+8 gir (, mens shift+alt+8 gir {. Og shift+4 som gir $, mens shift+alt+4 gir ¢ (cent). Du kommer fort inn i det, bare prøv deg litt frem. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hva bruker folket her for å ta mattenotater på Macen? Word er jo rett og slett latterlig tungvindt Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Etter det jeg skjønner burde du lære deg LaTex med en gang. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Ja, LaTeX er ufattelig enkelt og bra når du først kommer inn i det. Er det "MacTeX" det heter for mac, eller er det noe annet? Og finnes det add-on til office, eller er det et eget LaTeX-program Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hva bruker folket her for å ta mattenotater på Macen? Word er jo rett og slett latterlig tungvindt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 LaTex virker som noe helvettes avanserte greier Men skal prøve å se hva jeg får til, ellers må jeg nok ty til notatblokken. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis man bestiller en mac nå via studentkortet, hvor lang leveringstid er det da? Sendes den fra Norge eller et annet sted? Får man også det tilbudet hvis man drar og kjøper seg en i butikken i oslo? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ja, er bare å vise studentbeviset så går det bra (rimelig sikker). Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Nokon som veit korleis eg får tilbake "stable" på dock-linja? Fjerna den ved eit uhell.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Finner den i Finder og drar den ned? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 forklar? Som sagt tidligare, ny innanfor Apple laptop og programvare. Einate eg finner ved å søke i finder er eit dokument som heiter "om stable", og står ikkje noko nyttig der.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) mener du stacks ? da må du i så fall dra den mappen som var der ned dit igjen. Dokumenter og nedlastinger tror jeg er de to som er der når du får den. Endret 25. august 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 fant det ut no, takk'takk Thomas. Var bare å legge evt. mappe ved siden av søppelkurven Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis jeg drar en mappe fra skrivebordet og ned i docken, kan jeg da slette mappen på skrivebordet (og tømme papirkurven), eller fjernes da innholdet i mappene jeg har lagt i docken også? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis jeg drar en mappe fra skrivebordet og ned i docken, kan jeg da slette mappen på skrivebordet (og tømme papirkurven), eller fjernes da innholdet i mappene jeg har lagt i docken også? Det som ligger i docken er kun en "link", eller "snarvei" til det faktiske objektet, så jeg ville ikke ha gjort det hvis jeg var deg. 1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hehe, slettet mappen på skrivebordet, og når jeg da åpnet filene i mappen via docken, så ble jeg henvist til papirkurven! Så gjenopprettet fint den mappen, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå