Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite tips til de som har dårlig med plass på iPod/iPhone/iPad: iTunes har nylig fått mulighet til å konvertere sanger til 128kbit AAC ved synkronisering. For de som har musikk i svært høy kvalitet i iTunes kan det gjøre en kjempeforskjell -- de kompromissløse som har musikken i lossless sparer seg nå for enormt mye jobb ved å slippe å ha dobbelt opp.

 

Denne funksjonen har tidligere vært tilgjengelig kun for iPod Shuffle, mener jeg å erindre.

Lenke til kommentar

Det valget var opprinnelig ikke tilgjengelig for f.eks. iPhone tidligere, men kom i iTunes 9.1. Det var derimot tilgjengelig for Shuffle før det slik Euklid nevnte, husker jeg irriterte meg over dette en stund selv fordi jeg fikk opp dette valget da jeg koblet til Shuffle-spilleren min, men ikke da jeg koblet til iPhonen min.

 

Det står litt om hva som var nytt i 9.1 her:

http://www.macrumors.com/2010/03/29/itunes-9-1-to-bring-ebook-support-genius-mix-enhancements-automatic-bitrate-conversion/

 

Veldig kjekk funksjon i allefall.

Lenke til kommentar

Noen her som veit hvordan jeg kan gjøre at Safari husker brukernavn og passord? Facebook osv funker fint, og andre steder, men for eksempel Banner på BI funker ikke. Er sikkert noen sikkerhetsmessige årsaker, men er så utrolig tungvindt å huske slike ting. Ja, jeg har tatt på autofylling av brukernavn og passord i Safari.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Noen her som veit hvordan jeg kan gjøre at Safari husker brukernavn og passord? Facebook osv funker fint, og andre steder, men for eksempel Banner på BI funker ikke. Er sikkert noen sikkerhetsmessige årsaker, men er så utrolig tungvindt å huske slike ting. Ja, jeg har tatt på autofylling av brukernavn og passord i Safari.

Blir sannsynligvis litt overkill, men 1Password fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Det koster et par kroner ja, men for min del er det verdt det.

Jeg har generert passord til det meste jeg er registrert på, med unntak av Gmail, Dropbox og iTunes.

Alle passordene har jeg på iPoden min, og hvis jeg sitter på en fremmed maskin (noe jeg sjeldent gjør, fant jeg ut) så kan jeg dra opp den og finne passordet, eventuelt bruke Dropbox og 1PasswordAnywhere for å logge inn på diverse sider.

 

De har vel en 30 dagers trial, så prøv den. Jeg klarer meg ihvertfall ikke uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger litt kjapp hjelp med Office 2008. Har det installert, men skal oppdatere det til SP1, og då dukkar det opp eit problem.

Trur eg har funnet svaret, men veit ikkje korleis eg får utført innstruksjonane:

 

Hvis du har problemer med å installere denne oppdateringen eller med å bruke Office 2008-programmer etter at du har installert dem, kan du prøve følgende:

 

Kontroller at Microsoft Office 2008-mappen er plassert i Programmer-mappen på oppstartsvolumet. Hvis den er plassert et annet sted på datamaskinen, må du flytte den til Programmer-mappen og deretter installere oppdateringen på nytt.

 

Skjønnar fortsatt ikkje korleis eg skal finne ting å tang. Det er jau ikkje slik som i Windows der eg har alle mapper med programmer nedover på :c

 

Sett utruleg pris på evt. hjelp! :)

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Hvis du går i Finder så skal det ligge en "programmer" mappe til venstre som standard. Klikk på den, og se om du finner office i den lista der noe sted.

 

Dersom du ikke finner programmer i lista til venstre, velg "Macintosh HD" eller hva nå enn HDen din heter, og velg programmer der.

 

Men somsagt, sjekk at du finner Office mappen i programmer ett sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...