Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg skaffet meg OS X x86, vet det er meget fyfy men må bare teste, siden jeg ikke har råd til en ny stasjonær pc (som forøvrig blir en 20" eller 24" iMac, eller en Mac Pro om jeg plutselig får mye penger) vil jeg kjøre OS X på AMD maskinen min frem til da :)

Lenke til kommentar
Da har jeg skaffet meg OS X x86, vet det er meget fyfy men må bare teste, siden jeg ikke har råd til en ny stasjonær pc (som forøvrig blir en 20" eller 24" iMac, eller en Mac Pro om jeg plutselig får mye penger) vil jeg kjøre OS X på AMD maskinen min frem til da :)

7436188[/snapback]

Og det funker faktisk?

Lenke til kommentar
Og det funker faktisk?

7436220[/snapback]

Har ikke installert enda, men jeg sjekka nedlastingsstatusen hjemme via VPN og nedlastingen er ferdig, skal teste ut så snart jeg kommer hjem og da skriver jeg sikkert noe om det, kanskje en liten guide som jeg legger ut på siden min :)

Lenke til kommentar
Og det funker faktisk?

7436220[/snapback]

Har ikke installert enda, men jeg sjekka nedlastingsstatusen hjemme via VPN og nedlastingen er ferdig, skal teste ut så snart jeg kommer hjem og da skriver jeg sikkert noe om det, kanskje en liten guide som jeg legger ut på siden min :)

7436343[/snapback]

Jeg kommer til å følge med i spenning. :)

Lenke til kommentar
Det gikk rett til hellvette når jeg prøvde med min AMD Duron :/

7436503[/snapback]

Duron har ikke de rette instruksjonssettene tror jeg.

Inbiller meg at man må ha SSE2 for å kjøre OS X

7436540[/snapback]

Har A64 3800+ CPUen det? (Hvis du vet..)

7436570[/snapback]

Vet hva?

7436778[/snapback]

Har A64 3800+ CPUen SSE2?

Lenke til kommentar
Har et problem med tegnsett på IRC når jeg benytter Irssi. Når jeg skriver æ-ø- å, får jeg bare noen utrolig rare "bokstaver". Mitt oppsett er slik:

Darwin-terminalen (MacOSX) ---> gnome-terminal (Ubuntu) ---> Irssi (installert på ubuntu).

Kan jo nevne at det fungerer fint når jeg bruker maskin nr.2 med ubuntu - ingen problemer med æ-ø-å, da..

Hvordan kan jeg få benyttet æ,ø,å i irssi når jeg sitter i MacOSX? Noen forslag? :)

EDIT: Kan vel kanskje fortelle at jeg kobler til gnome-terminal via ssh.

7429811[/snapback]

En liten *bump* her.. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Vær hilset! Jeg prøver å sette opp VNC. Er det noen har prøvd dette og kan peke i riktig rettning? VNC fungerer smertefritt lokalt men har ikke satt det opp med ssh for remote tilkobling.

Jeg har sett litt på:

Chicken of the VNC

http://sourceforge.net/projects/cotvnc/

RealVNC

http://www.realvnc.com/

Vine Server (OSXvnc)

http://www.redstonesoftware.com/products/v...eosx/index.html

Lenke til kommentar

Kan si at det var ikke jeg som satte det opp, jeg bare bruker det, det fungerer stabilt, kommer aldri noen unødvendige beskjeder og er ganske kjapt.

Så og si alle andre jeg har snakket med om denne saken har også sagt de liker RealVNC best fordi den er såpass enkel å bruke

Har aldri satt den opp før men har sett litt på hvordan man gjør det, ser veldig enkelt ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...