Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Batteriet på min 15" har blitt bedre og bedre siden jeg fikk den i midten av juni. :)

 

I starten klarte den ikke holde ut i stort mer enn 2 timer men nå klarer jeg en god del mer.

2 timer med spilling då eller?

Det er i allefall det min 13" klarar. Internett og Word, ligger den vell mellom 6 og 8 timar ein plass..

Apple drog i allefall uendlig hardt i med "10 timers batteritid"- reklama si.. :hrm:

 

Det gjelder nok desverre alle produsenter... De fleste kan du ta tiden de oppgir, og dele i to. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apple drog i allefall uendlig hardt i med "10 timers batteritid"- reklama si.. :hrm:

På sine nettsider skriver de at MBPro 13" kan levere "opptil 10t med trådløs produktivitet". De skriver også litt om hvordan de testet strømforbruket:

 

Testene ble utført av Apple i mars 2010 med 13-tommers MacBook Pro-førproduksjonsenheter med Intel Core 2 Duo-baserte prosessorer på 2,66 GHz. Batteribrukstiden avhenger av konfigurasjon og bruk. Hvis du vil ha mer informasjon, leser du www.apple.com/no/batteries. Den trådløse produktivitetstesten måler batteribrukstiden ved å surfe trådløst på forskjellige websteder og ved å redigere tekst i et tekstdokument når lysstyrken er satt til 50 %.

http://www.apple.com/no/macbookpro/specs-13inch.html

 

Vet ikke hvordan dette rimer med dine innstillinger av lysstyrke på skjermen etc, men mine personlige erfaringer med strømforbruket på Apples produkter er at de stemmer ganske bra overens med de tekniske spesifikasjonene som oppgis.

Lenke til kommentar

Det blir et fryktelig rot for folk som ikke har id taggene i orden, noe man naturligvis burde ha uansett. ;)

Da forstår jeg bedre hva han mente. ;)

 

Men, frykt ei! Det finnes programmer som reparerer slikt. Jeg kan personlig anbefale TuneUp, selv om det koster en liten slant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Har et spørsmål angående MBP 13": Har man mulighet for å ta lyden ut på en digital utgang?

Og hvor kan man få tak i MBP 13" billigst pr. idag? Bor i Trondheim, men det er også aktuelt å bestille på nettet :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående MBP 13": Har man mulighet for å ta lyden ut på en digital utgang?

Og hvor kan man få tak i MBP 13" billigst pr. idag? Bor i Trondheim, men det er også aktuelt å bestille på nettet :)

 

Jack-porten (det finnes bare en) har både inn- og utmuligheter, samt optisk.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er Safari litt bugga?

 

Hvis jeg vil svare på en tråd og benytter meg av hurtigsvar, så åpner den en ny tab med en side jeg har besøkt, helt av seg selv.

Altså hvis jeg trykker på feltet til hurtigsvar, så åpner den en ny tab med den siste tabben jeg har hatt åpen tongue.gif

 

Edit: Virker som at det skjer, etter at man har høyreklikket på et bilde og valgt å få se det i en ny fane. Hvis man jeg så prøver å svare på en tråd, etter å ha gjort det, så åpner den bildet i en ny fane helt av seg selv..

 

Og er det noen her som vet hvordan man får Safari til å vise bilder som kommer opp som en liten boks med spørsmålstegn?

 

Eneste løsningen jeg har funnet, er å høyreklikke og trykke "vis bilde", men det er litt tungvindt i lengden.

 

Hmmm hmm.gif

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Har et spørsmål angående MBP 13": Har man mulighet for å ta lyden ut på en digital utgang?

Og hvor kan man få tak i MBP 13" billigst pr. idag? Bor i Trondheim, men det er også aktuelt å bestille på nettet :)

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMC374HA/apple-macbook-pro-13;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Takk Bebeluv, men jeg kjøpte den på eplehuset (9500) da jeg gikk innom og fikk svar på mye av det jeg lurte på og jeg fikk lyst på den med en gang :).

 

Jeg er storfornøyd. Byggekvaliteten og designet er supert. Trackpaden er det beste jeg har prøvd på en bærbar pc.

 

 

Det er 320nm (elns) grafikkortet som sitter i den nye versjonen, sant? Hvordan var det med forrige generasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...