Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk komplett sin minnevelger, så er du sikker. :)

Komplett har bare Crucial DDR2 SO-DIMM PC5300 1GB CL5.

 

Ser vel ut som samme typen ram, eller?

 

Edit: Denne rammen burde fungere. Fant en brukererfaring på Amazon, og han/hun hadde samme MacBook modell som jeg har. Lurer på om det er stor sjanse for at pakken blir stoppet i tollen fra denne siden.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437

 

Voila. 2x av denne, og du har 4GB. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plugins til programmer har jeg fått til å virke selv om de egentlig er "ment" for windows. Dette er når du manuelt legger dem inn på egen hånd. Så har du jo de som har gjort alt veldig mye lettere hvor man har en .exe fil isteden.

 

Er det noen måte at jeg kan pakke de filene ut og legge dem inn manuelt?

Har ikke prøvd å kjøre windows i mac OS enda, kunne det vært en mulighet hvis det ikke er noen annen måte å åpne .exe filer i mac OS?

Lenke til kommentar

Prøver å hjelpe en onkel som nettopp har fått seg mac. Han har en Garmin Etrex legend hcx GPS, han har en CD med norges kart (topologisk), men det ser ut som den er en windows cd med setup.exe osv. Er det noen som vet hvordan man får lagt inn dette på gpsen med mac?

 

Se om du finner det du finner noe her: http://www8.garmin.com/macosx/index.jsp

 

.exe-filer vil du aldri få kjørt i OSX. Da må du i så fall bruke et program som Paralells eller VmWare Fusion for å kunne kjøre windows i et eget vindu. Eventuelt kan du bruke boot camp.

Lenke til kommentar

Prøver å hjelpe en onkel som nettopp har fått seg mac. Han har en Garmin Etrex legend hcx GPS, han har en CD med norges kart (topologisk), men det ser ut som den er en windows cd med setup.exe osv. Er det noen som vet hvordan man får lagt inn dette på gpsen med mac?

 

Se om du finner det du finner noe her: http://www8.garmin.com/macosx/index.jsp

 

.exe-filer vil du aldri få kjørt i OSX. Da må du i så fall bruke et program som Paralells eller VmWare Fusion for å kunne kjøre windows i et eget vindu. Eventuelt kan du bruke boot camp.

Ja har prøvd alle de programmene på macen, alle får kontakt med GPS-en, men klarer som sagt ikke å importere kart-cden i noen av programmene. Hadde håpet jeg slapp å bruke windows til dette.
Lenke til kommentar

Bah... Irriterer meg grenseløst at vi ikke kan kjøpe filmer og tv serier gjennom iTunes i Norge... Flytter neste mandag, og driver å ripper dvder som en gal for å få med meg endel bortover... Så var jeg inne i amerikanske iTunes store, og ser alle fantastiske filmer, ferdig tagga med cover art og alt...

 

Jeg er SÅ klar for å betale for det! Bare det blir tilgjengelig, og ikke bare masse norske søppelfilmer!

Lenke til kommentar

Det er denne kabelen jeg trenger for å koble min nye MacBook Pro til en vanlig PC-skjerm med DVI, right?

 

Det stemmer, Simen. :)

 

Sitter og klør etter å bestille 15" 2.4 med hi-res og Magic Trackpad nå. Venter bare på neste lønning..

 

Har akkurat skaffa meg 15" med hi-res sjæl :)

 

Har hatt min egen 2.4 15" hi-res i over en måned. Veldig godt fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Noen som veit hvor lang tid det tar å få tilbehør som bærevesker osv fra applestore? Og hvor sender de fra?

 

De har sikkert sånt på lager i europa så kanskje en ukes tid?

 

Har selv veldig lyst på denne men den er litt dyr. :hmm:

Kjøpte en slik selv til 13-tommeren min, tok omtrent en uke fra bestilling til den dukket opp.

 

Red.: Beklager svar på gammelt innlegg, har vært borte i tre ukers tid og gikk gjennom tråden fra der jeg slapp.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...