_Paulsen_ Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Tviler meget sterkt på at Apples' RAM er mye bedre enn den som ellers selges.. Det er jo en helt avsindig prisforskjell, for å si det slik! Jeg bestilte 2GB til min MacBook Pro fra mpx.no.. Betalte 2400,- mener jeg å huske... Dersom jeg skulle ha bestilt denne fra til Apple, hadde prisen vært søte 5000,-... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Iflg. Eplehuset er Apple-sertifisert RAM meir effektivt enn "vanlig" RAM. Trur ikkje på dei. 7368302[/snapback] Dårlig salgsargument. RAM er RAM. Apple-sertifisert RAM har en liten klistrelapp i tillegg. Lenke til kommentar
Prosit Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 slenger inn et spørsmål siden dette ser ut som om den eneste tråden i kategorien som får oppmerksomhet. I fronten på de nye macbooksene, er det et sort hull, sirkelformet, helt til høyre. Hva er dette til? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Tenker det er IR-porten, eg. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Du sikter kanskje til IR-porten som bukes ifm. FrontRow? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Gratis brenneprogram til Mac som takler .iso? Raskt svar! Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 DiskUtility, innebygd i OS X. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Japp, men tenkte på noe annet med flere funksjoner =) Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Noen spesielle funksjoner du tenker på? Roxio Toast er et alternativ, men det koster riktignok noen kroner... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Disco. Aldri prøvd det, og det er beta. Er også blitt kritisert for å være en hype og mer opptatt av eye candy enn stabilitet. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei. Jeg sitter på en MacBook som er omtrent en uke gammel. Da jeg fikk den var jeg flink og kalibrerte batteriet etter anvisning på apples nettsider. Jeg var skuffet over at batteriet ikke varte mer enn tre timer og vurderte å klage, men nå de siste dagene har det tatt seg opp. Faktisk stod det her i stad at det var over 7 timer igjen. Jeg skønner selvsagt at det ikke kan stemme, men uansett har batteriet blitt vesentlig bedre etter noen dager. Er dette normalt? OT: Innlegg 700 og det er desember Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det tar gjerne litt tid før batteriet når toppnivå. Du må også huske at tiden du får oppgitt er regnet ut etter hva du brukte maskinen til for litt siden. Det gjør at du fort kan få helt syke tider (les: 1400 timer osv.) feks rett etter at maskinen har kommet ut av dvale. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Jeg skal ha en PPC G4 i boden som fil server osv. Er det noen som vet om den har muligheten til å måle temperatur på CPU? Jeg ser at min. drift temperatur på en sånn maskin er 10C men tror dere at jeg slipper unna selvom VG Nett - Været viser -15. Har dere noen erfaringer med å sette maskinen ute i kulden? Endret 1. desember 2006 av euroshopper Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg skal ha en PPC G4 i boden som fil server osv. Er det noen som vet om den har muligheten til å måle temperatur på CPU? Jeg ser at min. drift temperatur på en sånn maskin er 10C men tror dere at jeg slipper unna selvom VG Nett - Været viser -15. Har dere noen erfaringer med å sette maskinen ute i kulden? 7398725[/snapback] Spørs helt på hvor lav temperatur sisiliumet tåler. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror det er mulig å ha den ute, men -15 C er vel kanskje i meste laget? Haddisken kan fryse da, husk at det er olje i den, om du fryser ned harddisken og tiner den blir den ødelagt så snart den har tint opp igjen p.g.a. kondens Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har lyst på en MacBook Pro 17". Og er omtrent villig til å gjøre alt for å få skaffet meg den. Noen som har innvendinger, eller brukererfaringer? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er jo ikke realistisk å oppnå så lave temper som -15C inni maskinen heller. Vil tro at hvis du isolerer kabinettet eller slår av kabinettvifter om vinteren, vil du kunne klare å holde en temp på rundt 20-30 grader på CPU, og såvidt over frysepunktet i resten av maskinen. Lenke til kommentar
............... Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) det var vel egentlig ikke noe jeg ikke kunne fikse selv Endret 1. desember 2006 av karlsn Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Iflg. Eplehuset er Apple-sertifisert RAM meir effektivt enn "vanlig" RAM. Trur ikkje på dei. 7368302[/snapback] Dårlig salgsargument. RAM er RAM. Apple-sertifisert RAM har en liten klistrelapp i tillegg. 7374669[/snapback] jepp, jeg har twinmos ram fra komplett ( de har en nifty liten minnevelger, så jeg var sikker på at jeg fikk rett type) og den har fungert strålende i 8 måneder nå. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Har et problem med tegnsett på IRC når jeg benytter Irssi. Når jeg skriver æ-ø- å, får jeg bare noen utrolig rare "bokstaver". Mitt oppsett er slik: Darwin-terminalen (MacOSX) ---> gnome-terminal (Ubuntu) ---> Irssi (installert på ubuntu). Kan jo nevne at det fungerer fint når jeg bruker maskin nr.2 med ubuntu - ingen problemer med æ-ø-å, da.. Hvordan kan jeg få benyttet æ,ø,å i irssi når jeg sitter i MacOSX? Noen forslag? EDIT: Kan vel kanskje fortelle at jeg kobler til gnome-terminal via ssh. Endret 5. desember 2006 av saXin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå