Thor - God Of Thunder Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 faens elkjøp... Fekk beskjed om at dei ikkje fekk den inn før 13 Juli eller noko der eg har bestilt den. Men eg skal til skien til helga, er det då mulig å kjøpe ein der, forså å levere den inn etter to veker når min kjem på lager? Eller er det bare dumt? Vil prøve mac nåååå... Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Du spør om du kan låne en mac i 2 uker? Veldig dumt av deg, plutselig sitter du der med to macer. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Snakker om å kjøpe ein mbp, så levere den tilbake på innen 30 dager. Kva meiner du med at eg risikerar å sitta igjen med to mbp? Endret 1. juli 2010 av Ondskap Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Finnes det ekstra batteri så man ikke trenger å bytte ut batteriet ? Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette. Det er mulig å få kjøpt ekstra batterier, ja, men du må bytte ut det som står i maskinen hvis du vil bytte (for du snakker om en MacBook, ikke sant?). Og hvordan er det om man kjøper et vanlig batteri, er det lett å bytte ut når man går tom for strøm ? Ja, det er ikke mer enn et par skruer du må løsne for å ta ut det gamle batteriet. Var kanskje ikke så veldig nøyaktig =P Ja, til MBP. Når man er ute og reiser kan det være greit med et ekstra batteri, men det er ikke så veldig aktuelt å kjøpe et batteri om det kronglete å bytte det ut i farta. Derfor tenkte jeg på om det er mulig å få kjøpt et batteri man bare plugger inn i MACen, som en nødløsning. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Mener jeg har sett sånne løsninger ja, men kommer ikke på noe navn i farten. Du får google litt, og / eller sjekke ut iLounge. EDIT: Fant den. http://www.hypermac.eu/HyperMac-External-MacBook-Battery-and-Car-Charger-s/91.htm Den største har ~ 28 timers kapasitet for MBP 15". Endret 1. juli 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Mener jeg har sett sånne løsninger ja, men kommer ikke på noe navn i farten. Du får google litt, og / eller sjekke ut iLounge. EDIT: Fant den. http://www.hypermac.eu/HyperMac-External-MacBook-Battery-and-Car-Charger-s/91.htm Den største har ~ 28 timers kapasitet for MBP 15". Se der ja, akkurat det jeg tenkte på! Noe stive priser, da vil det vel kanskje lønne seg å gå for et ekstra batteri.. Takk! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Men blir ikke det litt upraktisk, mtp å bytte det mens du er på farta ? Hvis du har en relativt ny MBP så må du jo skru ut 9 små skruer for å få bytte batteri. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Kjapt spørsmål. Print screen med Command + shift + 3, hvor havner den fila? Du selv bestemme hvor bildene skal ende opp med programmet "Onyx". Ganske hendig program. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Men blir ikke det litt upraktisk, mtp å bytte det mens du er på farta ? Hvis du har en relativt ny MBP så må du jo skru ut 9 små skruer for å få bytte batteri. Du har helt rett. Jeg tenkte alle MacBookene gjorde det like enkelt å bytte batteri som den første jeg hadde (første generasjon, svart), men det falt meg aldri inn å løfte opp den jeg har nå (nyeste generasjon) og faktisk sjekke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Men blir ikke det litt upraktisk, mtp å bytte det mens du er på farta ? Hvis du har en relativt ny MBP så må du jo skru ut 9 små skruer for å få bytte batteri. Du har helt rett. Jeg tenkte alle MacBookene gjorde det like enkelt å bytte batteri som den første jeg hadde (første generasjon, svart), men det falt meg aldri inn å løfte opp den jeg har nå (nyeste generasjon) og faktisk sjekke. På førstegenerasjons macbook er det ingen skruer, bare en switch man åpner med et kronestykke. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Men blir ikke det litt upraktisk, mtp å bytte det mens du er på farta ? Hvis du har en relativt ny MBP så må du jo skru ut 9 små skruer for å få bytte batteri. Du har helt rett. Jeg tenkte alle MacBookene gjorde det like enkelt å bytte batteri som den første jeg hadde (første generasjon, svart), men det falt meg aldri inn å løfte opp den jeg har nå (nyeste generasjon) og faktisk sjekke. På førstegenerasjons macbook er det ingen skruer, bare en switch man åpner med et kronestykke. Hvis du ikke forsto posten min var det nettopp det jeg mente. Om det er en eller to skruer eller "switcher" er kun detaljer. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Korleis er det å bytte ut harddisken? Kunne tenkt meg ein 500gb istandefor 250.. Skjer det noko med garantien, og er det vanskeleg å gjennomføre? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Korleis er det å bytte ut harddisken? Kunne tenkt meg ein 500gb istandefor 250.. Skjer det noko med garantien, og er det vanskeleg å gjennomføre? Det defineres som "user replacable" (ergo bryter ikke garantien) og så lenge du har en vanlig stjernetrekker i riktig størrelse, så er det vrient å gjøre det feil. Bare vær forsiktig. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Okey, takkar! Er det 2,5" som er orginalt, og vil ellers alle 2,5# passe eller? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Alt av 2,5" S-ATA vil passe:) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Korleis er det å bytte ut harddisken? Kunne tenkt meg ein 500gb istandefor 250.. Skjer det noko med garantien, og er det vanskeleg å gjennomføre? Veldig enkelt, gjordet det på 1 minutt her om dagen selv. Du skrur ut en liten stjerneskrue som holder på plass en liten plastikk sak, etter det er det bare å ta ut disken, og løsne SATA kabelen fra den. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Bare pass på at det er riktig høyde, for et år eller to siden fikk du bare 500GB-harddisker som var 11 mm, og det er maks 9.5 mm på Macene. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kjapt og muligens teit spørsmål: Hvordan spiller man av GIF-bilder i OSX (uten å åpne de i Safari)? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Alt av 2,5" S-ATA vil passe:) Ikke 12,7mm høye disker. Det er viktig å huske. EDIT: Too late. Endret 3. juli 2010 av Heilage Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kjapt og muligens teit spørsmål: Hvordan spiller man av GIF-bilder i OSX (uten å åpne de i Safari)? Du kan laste ned Animated GIF, en plugin til Quick Look. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå