Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optisk drev begynner å bli meningsløst. Å lage minnepinner er tilnærmet gratis, minst like greit å distribuere software over nett eller med minnepinner som å legge ved DVDer. Jeg bruker optisk leser på én av maskinene mine for å importere musikk, ellers er de så godt som aldri i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir HDMI heller.

 

Hva blir gjort med plassen til det optiske drevet i (særlig de større modellene av) de bærbare? Jeg er ikke klar for å bytte ut det optiske drevet mitt enda, da jeg bruker det daglig til musikk og film.

Du kan stappe inn en ekstra harddisk i dag. Om Apple faktisk fjerner det optiske drevet i Macbook og Macbook Pro så regner jeg med at mye av plassen som blir "til overs" vil bli brukt til et større batteri.

Lenke til kommentar

Det ser litt mørkt ut for noe ny utgave av Mac mini, kan jo hende det kommer noe i morgen eller fredag, men jeg går litt ut i fra at den Apple Mini som er og få tak i nå, er den jeg vurdere å kjøpe.

 

Mac Mini:

Intel Core 2 Duo 2.53 GHz

4gb ddr ram

Nvidia 9400m

320gb harddisk..

 

+ Cideko mus/tasteraturet og overgang til DVI, så er man oppe på 7500.

 

Alternativet er jo komplett windows.

Intel Core i3 540

4gb ddr ram

Radeon HD 5570.

osv.

 

Komplett kommer det på samme pris.

 

Det jeg skal bruke mediacenteren til er surfing, streame fotball kamper, se filmer / serier og av og til world of warcraft. 9400m gjør jobben bra nok der for min del, raider ikke og det gjør ikke noe at alt er på low.

 

Dette er egentlig noe som passer til kjøp og salg kategorien, men vet jo egentlig at hardware messig kommer windows alterantivet best ut.

men det jeg lurer på er åssen snow leopard er til mitt bruk, jeg er ikke så kjent med OS X og har litt lyst til og prøve det + utseende på mac mini er mye bedre ut enn det som er mitt alternativet.

 

Til streaming, internett, spotify ol. Åssen er Snow leopard?

 

Håper noen kan dele sine erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...