Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Tja, har aldri opplevd at Keynote har kræsjet her, så mulig det er brukerfeil, eller en kombinasjon av flere programmer som har ført til at noe har kræsjet.

Man kan aldri lage noe som er 100% feilfritt, men klarer man 99% har man kommet veldig langt.

 

Dessuten burde man jo alltid mellomlagre, hver gang jeg skriver lengre tekster i Word lagrer jeg alltid med en gang jeg skriver litt saktere. Liten vane jeg har lagt til meg, og det er veldig greit, for da er jeg sikker på å miste minimalt dersom det kræsjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg ikke det burde være nødvendig å lagre dokumenter. Når du starter programmet burde du få opp en liste med eksisterende dokumenter man kan åpne (gjerne strukturert i kataloger eller relasjonelt, whatever works) og mulighet til å opprette et nytt dokument som man navngir og plasserer i strukturen. Når man har åpnet et dokument så lagres hvert tastetrykk og man har tilgang til fullstendig revisjonshistorikk. En langt bedre løsning for de aller fleste enn dagens løsninger.

Lenke til kommentar

Det er knapt hastigheten på hardware som har hindret tekstdokumenter fra å ha en ordentlig håndtering av versjoner. Jeg er usikker på om dette er rett vei å gå for alle programmer -- det krever jo faktisk en del disiplin om en skal klare å holde orden på forskjellige versjoner av samme dokument, også om en bruker systemer som Git.

 

For den almene bruker har jeg mer tro på automatiske (men ikke like fleksible) løsninger som Dropbox, skjønt automatisk lagring burde være en selvfølge uavhengig av hvordan revisjonshistorikken håndteres.

Lenke til kommentar

Noen som veit om en måte å få til å kjøre Keynote på Windows? Skulle gjerne tatt min muntlig eksamen på Keynote, men med mangel av VGA-Mini Displayport kabel, så veit jeg ikke hvordan jeg skal fremføre.

 

Du kan jo kjøpe en slik kabel?

 

Hvor bor du?

Lenke til kommentar

Eller lagre Keynote-dokumentet i Powerpoint-format.

Men da blir det de fleste av effektene helt latterlige. Og fontene som Henrik sier.

 

Hadde tenkt til å kjøpe, men følte det var litt unødvendig for en eksamen. Regner med at jeg ikke trenger slikt til neste år uansett. Har bestilt en minidisplayport-hdmi, men vga føler jeg er waste.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Eller lagre Keynote-dokumentet i Powerpoint-format.

Men da blir det de fleste av effektene helt latterlige. Og fontene som Henrik sier.

 

Hadde tenkt til å kjøpe, men følte det var litt unødvendig for en eksamen. Regner med at jeg ikke trenger slikt til neste år uansett. Har bestilt en minidisplayport-hdmi, men vga føler jeg er waste.

 

Du kan eksportere keynoten din som .mov. Da får du en filmfil som du må "spole" videre for hver slide. Alle animasjoner blir med :cool:

Lenke til kommentar

Damn, det kan være en løsning. Ikke like profesjonelt som å stå der med remoten, men det er vell den beste løsningen.

 

Det var jo en genial løsning. Ved å bruke quicktime, kan jeg jo velge når den skal skifte lysbilde, akkurat som keynote. Hvorfor har ingen sagt dette til meg før :D

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Hvor finner jeg Boot Camp? Skal spille League of Legion med en kompis av alle ting, så trenger å få installert Windows 7 på MBP-en min. :)

 

På Apple sine sider så finner jeg bare Boot Camp-oppdateringer og diverse tools for å oppgradere fra Vista til Win7. Men hvor finner jeg selve Boot Camp-en? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...