Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg bruker begge. smcFC til å kontrollere hastigheten og i menu bar (mye cleanere menyikon) og iStat som widget.

Gjør akkurat det samme, er enklest og penest på den måten. iStat bruker jeg mest til å se på alt detaljer, mens smcFC til å stille på vifta og skjekke grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bruker dere all denne viftestyringen til? Jeg er riktignok en enkel sjel, men jeg ser liten grunn til å holde særlig følge med dette; mine Macer lager sjelden en lyd, og jeg stoler på at ingeniørene i Cupertino har vel så god kontroll på temperaturutviklingen som meg.

 

Akkurat fått meg trådløst tastatur til MPBen, men det vil ikke koble seg til. Trenger jeg å oppdatere Bluetooth?

Er vel og merke et eldre, men nytt, fulltastatur og en litt eldre MBP.

Hvilket OS har du? Burde normalt sett ikke være behov for å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker en kaldere maskin, og MBP har en tendens til å vente veldig lenge før den skrur opp viften til høyere rpm. Derfor har jeg den alltid litt høyere, som for eks nå har jeg den på litt over 3000rpm, som egentlig ikke høres, og samtidig får jeg en kjøligere maskin, Mens den originalt er på 2000rpm.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker en kaldere maskin, og MBP har en tendens til å vente veldig lenge før den skrur opp viften til høyere rpm. Derfor har jeg den alltid litt høyere, som for eks nå har jeg den på litt over 3000rpm, som egentlig ikke høres, og samtidig får jeg en kjøligere maskin, Mens den originalt er på 2000rpm.

 

Merker at den er litt treg, men med stabil load opp til 80c så begynner viftene å booste litt.

Men om du plutselig utsetter cpu med maks, så spretter temperaturen opp til 90c før den rekker å booste viftene. Er ganske greit som du sier å sette opp rpm`en på viftene. Kjører selv med 4500rpm da jeg spiller og den går ikke over 80c da.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker en kaldere maskin, og MBP har en tendens til å vente veldig lenge før den skrur opp viften til høyere rpm. Derfor har jeg den alltid litt høyere, som for eks nå har jeg den på litt over 3000rpm, som egentlig ikke høres, og samtidig får jeg en kjøligere maskin, Mens den originalt er på 2000rpm.

Gjorde det samme på 15" jeg hadde før. På 17" må jeg helt ned på 2300 RPM for å ikke høre den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvilket OS har du? Burde normalt sett ikke være behov for å gjøre noe.

Kjører OS X 10.6. Trodde alt av drivere og sånn var inkludert. Jeg mener, cd-en som fulgte med var fra 2004. Slo meg at det kanskje var poengløst å installere hva enn som var på den.

 

 

Edit: kan noen forresten fortelle meg om et program som gjør at jeg kan få "hovedbildet" til Macen på ekstern skjerm men samtidig beholde oppløsningen på 1680 x 1050?

Løsningen var å la maskinen gå i dvalemodus ved å lukke lokket, koble til skjerm og vekke maskinen vha. tastaturet. Fungerer som gull nå. :wee:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvorfor får jeg ikke kobla macen til det trådløse nettverket vi har hjemme? Får kobla til med alt annet som er trådløst, og har bare problemer med macen. Går veldig i perioder om jeg får kobla til eller ikke...

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hva Apple kommer til å gjøre med iPod Classic? Er så usikker om jeg skal kjøpe en nå, eller vente til, om i det heletatt, den nye kommer.

 

iPod Classic har jo hatt samme designet i mange år nå? Tror du kan kjøpe en, uten å bekymre deg for det kommer noe nytt.

Lenke til kommentar

Du må gå på systemvalg og trykke på samle vinduer, så velge riktig oppløsning for TVen.

 

Skal prøve det med samlede vinduer når jeg kommer hjem, men det er jo litt merkelig at det ikke blir riktig oppløsning når jeg velger 1080p som oppløsning for TVen. Jeg får forsåvidt samme resultat uansett hvilken oppløsning jeg velger.

Lenke til kommentar

Jeg sliter til tider med det samme med DL-DVI-overgangen. Det skjer ca 5 min etter jeg plugger den til. Men om jeg plugger den ut og inn igjen fungerer den finfint. Som om den må "varme seg opp" eller noe :ermm:

Slik hadde jeg det også med min gamle TV (Viewpia), men min nye Panasonic så fungerer det kun i 1-2 min før den blinker mellom blått og grålig snø (er forresten helt perfekt oppløsning når den fungerer, ser både menylinjen og docken). Tar jeg kabelen inn og ut fungerer det igjen. Men er jo umulig å bruke den når jeg må ta den inn og ut hvert andre minutt. Tenker jeg skal kjøpe meg en minidisplayport->hdmi overgang og se om ting blir bedre. Eller burde jeg kanskje kjøpe en DVI-HDMI kabel? Det fulgte jo med en mindvi->"vanlig" dvi kabel når jeg kjøpte mac minien.

 

Har også prøvd den minidisplayport->HDMI ledingen i min MacBook Pro også, men har akkuratt samme problem med den. Jeg håper det bare det er noe bug med ledningen, og ikke at TV-en min ikke takler mac :ohmy:

Lenke til kommentar

This is why I don't want flash on my phone, iPad, or anything really.

 

iStat menu CPU og memory viser CPU når jeg spiller av en youtube video (flash, ikke HTML5)... Og folk klager på at iPhone/Pad ikke har flash. Jeg ler av dem.

 

post-99099-1274784399,2718_thumb.png

 

15 sekunder etter jeg forlot youtube:

 

post-99099-1274784419,3394_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...