Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes MacBook Proen min har blitt noe høylydt i det siste så jeg åpnet den opp og gav viftene og kjøleribbene en bj. Da jeg skrudde det hele sammen og skrudde på maskinen oppdaget jeg at områder på skjermen flimret :ohmy: . Som fattig student har jeg dårlig råd og så for meg at jeg herved måtte leve med en støyete pc til 3k fordi jeg hadde irritert meg over litt viftesus :cry: . Med skjelvende hender skrudde jeg den fra hverandre igjen og presset skjermkontakten ordentlig inn og ba til gud om at det skulle fikse problemet.

Enden på visa er kjære forumleser, at det finnes en gud og han foretrekker Mac! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg syntes MacBook Proen min har blitt noe høylydt i det siste så jeg åpnet den opp og gav viftene og kjøleribbene en bj. Da jeg skrudde det hele sammen og skrudde på maskinen oppdaget jeg at områder på skjermen flimret :ohmy: . Som fattig student har jeg dårlig råd og så for meg at jeg herved måtte leve med en støyete pc til 3k fordi jeg hadde irritert meg over litt viftesus :cry: . Med skjelvende hender skrudde jeg den fra hverandre igjen og presset skjermkontakten ordentlig inn og ba til gud om at det skulle fikse problemet.

Enden på visa er kjære forumleser, at det finnes en gud og han foretrekker Mac! :w00t:

 

Avhengig av hvilken modell du har, kunne det vært forårsaket av flere komponenter. Men bra at det løste seg. :)

Lenke til kommentar

Det var snakk om en sen 2008-modell, MBP 5.1 om du vil.

Enten må det ha vært skjermkontakten eller noe fuktighet på HK som har forsvunnet i løpet av de minuttene det tok å skru den opp og igjen. Maskinen er stille som mus igjen og alt er bare fryd og gammen. Blir en stund til jeg tør å åpne den igjen nå merker jeg.

Lenke til kommentar

Vet ikke med iMacs, men med tanke på hvor lite varm min MBP er for det meste av tiden kan jeg ikke tenke meg at det er helt normalt under lav til moderat last.

 

Red.: Et raskt Google-søk viste meg at det er en del som har opplevd det samme.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Til dere med iMac.. hvor varm pleier maskinen deres å bli? Virker som at min går fryktelig varm noen ganger, klarer innimellom bare å holde hånden på toppen av maskinen i max 10 sek før det blir for varmt.. i hvilken grad er det normalt?

Jeg pleier å koke egg på min, ikke akkurat et sted du bør ha ballene. Ja, den blir glovarm. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere med iMac.. hvor varm pleier maskinen deres å bli? Virker som at min går fryktelig varm noen ganger, klarer innimellom bare å holde hånden på toppen av maskinen i max 10 sek før det blir for varmt.. i hvilken grad er det normalt?

 

Det er helt vanlig at iMacer (særlig de nye) blir særdeles varme. Varmerørene leder nemlig ut til kabinettet for bedre kjøling, så det er ikke så rart igrunn. Med mindre CPU-temperaturene viser ekstremt høye temperaturer (over 90C) er det ingenting å bekymre seg for. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Akkurat fått meg trådløst tastatur til MPBen, men det vil ikke koble seg til. Trenger jeg å oppdatere Bluetooth?

Er vel og merke et eldre, men nytt, fulltastatur og en litt eldre MBP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...