WheelMan Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Jeg har min med meg på daglig basis, og jeg legger knapt merke til den ekstra halvkiloen (hadde 15 før). En 1920x1200 skjerm og overlegne høyttalere veier godt opp for den ekstra vekten i mine øyne. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) I denne diskusjonen er hjul ufeigt! :!: edit: ufeigt faktisk.. :!: Endret 17. mai 2010 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg syntes MacBook Proen min har blitt noe høylydt i det siste så jeg åpnet den opp og gav viftene og kjøleribbene en bj. Da jeg skrudde det hele sammen og skrudde på maskinen oppdaget jeg at områder på skjermen flimret . Som fattig student har jeg dårlig råd og så for meg at jeg herved måtte leve med en støyete pc til 3k fordi jeg hadde irritert meg over litt viftesus . Med skjelvende hender skrudde jeg den fra hverandre igjen og presset skjermkontakten ordentlig inn og ba til gud om at det skulle fikse problemet. Enden på visa er kjære forumleser, at det finnes en gud og han foretrekker Mac! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Dassen skrev (På 18.5.2010 den 2.41): Jeg syntes MacBook Proen min har blitt noe høylydt i det siste så jeg åpnet den opp og gav viftene og kjøleribbene en bj. Da jeg skrudde det hele sammen og skrudde på maskinen oppdaget jeg at områder på skjermen flimret . Som fattig student har jeg dårlig råd og så for meg at jeg herved måtte leve med en støyete pc til 3k fordi jeg hadde irritert meg over litt viftesus . Med skjelvende hender skrudde jeg den fra hverandre igjen og presset skjermkontakten ordentlig inn og ba til gud om at det skulle fikse problemet. Enden på visa er kjære forumleser, at det finnes en gud og han foretrekker Mac! Avhengig av hvilken modell du har, kunne det vært forårsaket av flere komponenter. Men bra at det løste seg. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det var snakk om en sen 2008-modell, MBP 5.1 om du vil. Enten må det ha vært skjermkontakten eller noe fuktighet på HK som har forsvunnet i løpet av de minuttene det tok å skru den opp og igjen. Maskinen er stille som mus igjen og alt er bare fryd og gammen. Blir en stund til jeg tør å åpne den igjen nå merker jeg. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Til dere med iMac.. hvor varm pleier maskinen deres å bli? Virker som at min går fryktelig varm noen ganger, klarer innimellom bare å holde hånden på toppen av maskinen i max 10 sek før det blir for varmt.. i hvilken grad er det normalt? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Vet ikke med iMacs, men med tanke på hvor lite varm min MBP er for det meste av tiden kan jeg ikke tenke meg at det er helt normalt under lav til moderat last. Red.: Et raskt Google-søk viste meg at det er en del som har opplevd det samme. Endret 18. mai 2010 av Atald Lenke til kommentar
Raste Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Scotty skrev (På 18.5.2010 den 21.07): Til dere med iMac.. hvor varm pleier maskinen deres å bli? Virker som at min går fryktelig varm noen ganger, klarer innimellom bare å holde hånden på toppen av maskinen i max 10 sek før det blir for varmt.. i hvilken grad er det normalt? Jeg pleier å koke egg på min, ikke akkurat et sted du bør ha ballene. Ja, den blir glovarm. 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvis det er alu imac dere har kan jeg komme med en hypotese? Som kjent er aluminium en god varmeleder og transporterer derfor varmen ut Plastikk er ikke en spesielt god varmeleder. Alu- kald inni, varm på utsiden Plast varm inni, kald på utsiden Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tror det Fiskebollebiff skriver stemmer bra. Min iMac er varm på utsiden, men prosessoren er kun 40 grader. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det dere sier er helt korrekt. Varme føres forøvrig oppover, for de som ikke visste det. Prøv å ta på undersiden eller baksiden - det er mye mer representativt for temperaturen på innsiden. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Vell, min MBP 15" i7 er glovarm på undersiden. Og iStat og fancontrol viser også veldig høye grader. MBP blir hvertfall godt varme! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Scotty skrev (På 18.5.2010 den 21.07): Til dere med iMac.. hvor varm pleier maskinen deres å bli? Virker som at min går fryktelig varm noen ganger, klarer innimellom bare å holde hånden på toppen av maskinen i max 10 sek før det blir for varmt.. i hvilken grad er det normalt? Det er helt vanlig at iMacer (særlig de nye) blir særdeles varme. Varmerørene leder nemlig ut til kabinettet for bedre kjøling, så det er ikke så rart igrunn. Med mindre CPU-temperaturene viser ekstremt høye temperaturer (over 90C) er det ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 ehh....hvor finner man CPU-temperatur (snøleo)? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Eller iStat! Den kommer i både menylinjeversjon (menu bar) og som widget. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg bruker begge. smcFC til å kontrollere hastigheten og i menu bar (mye cleanere menyikon) og iStat som widget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Akkurat fått meg trådløst tastatur til MPBen, men det vil ikke koble seg til. Trenger jeg å oppdatere Bluetooth? Er vel og merke et eldre, men nytt, fulltastatur og en litt eldre MBP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå