phax Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Å måtte bruke quicktime er vel en ingen bra løsning. Det er jo tidenes dårligste videoavspiller.. Og som nevnt så funker ikke quicktime på maskinen hennes uansett. Det skal vel være mulig å spille av mkv filer i vlc på mac..? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 mkv fungerer fint i vlc her. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Å måtte bruke quicktime er vel en ingen bra løsning. Det er jo tidenes dårligste videoavspiller.. Og som nevnt så funker ikke quicktime på maskinen hennes uansett. Det skal vel være mulig å spille av mkv filer i vlc på mac..? Quicktime funker faktisk ganske greit i OS X. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Godt mulig, jeg har faktisk bare erfaring fra quicktime på pc og da får jeg bare lyst å rive ut øynene mine. Ingen som aner hvorfor VLC kødder det til? Googlet rundt og ser at det er flere som sliter med samme problemet men ikke klart å finne noen løsning.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg prøvde akkurat en mkv fil i VLC, det funket helt fint. 1080p film. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har ingen problemer med .mkv-filer i hverken VLC eller Movist. Ellers er jeg ikke noen stor fan av Quicktime, hverken for OSX eller Windows, men det funker greit nok. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Fordelen / det morsomme med quicktime er at du ikke får rammer på windowed mode. Da kan man drive med flere ting samtidig, ikke plaget av dumme rammer på vinduet Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Fordelen / det morsomme med quicktime er at du ikke får rammer på windowed mode. Da kan man drive med flere ting samtidig, ikke plaget av dumme rammer på vinduet Men QuickTime har ikke engang en spilleliste. Liek, wtf? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Spilleliste i Quicktime? Du verden. Det har jeg aldri tenkt på; jeg har knapt tålmodighet til å se ferdig én video, om jeg ikke skal sitte benket gjennom flere -- ganske morsomt at bruksområdene varierer så voldsomt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Spilleliste i Quicktime? Du verden. Det har jeg aldri tenkt på; jeg har knapt tålmodighet til å se ferdig én video, om jeg ikke skal sitte benket gjennom flere -- ganske morsomt at bruksområdene varierer så voldsomt. Hehe. For meg er det en vanesak etter å ha brukt VLC i mange år. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Gått mye frem og tilbake i det siste mtp hva jeg skal gå for. Etter å ha tittet litt på faren min sin 13" så tror jeg skjermen blir litt for liten. Tror jeg har blitt for vant med kjæresten sin 16". Blir nok 15" 2.4Ghz i5 med hi-res. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Snakker om forskjellige bruksområder, jeg kunne godt tenkt meg en mbp men synes 13" er litt for stor egentlig.. Irriterende at de sluttet med 12" formatet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Og jeg sitter her med 17" og syns det er helt OK. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Snakker om forskjellige bruksområder, jeg kunne godt tenkt meg en mbp men synes 13" er litt for stor egentlig.. Irriterende at de sluttet med 12" formatet. Finnes vel netbooks i den størrelsen som støtter hackintosh? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Men ikke som har støtte for multitouch gestures og slikt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Eller har noen fornuftig ytelse.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Hehe. Med tanke på 13"/15" så ender argumentet mitt opp med at 13" blir snaut som eneste maskin. 17" blir litt for kolossalt. Endret 17. mai 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Vel, 17" MBP er ikke så stor sammenligna med typiske 17" bærbare. Husker min gamle laptop (typ 5 år siden minst) var nesten like stor som 17" Powerbook, bare laptopen min var en 15 tommer... Må innrømme at jeg sikler fælt på 17" MBP med i7, men tror jeg skal beholde maskinparken som den er for now. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Selv om jeg er enig at den er mye tynnere enn vanlige 17" så veier den fortsatt 3kg, som er fryktelig mye om man skal ta den med seg rundt på daglig basis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå