Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men hva kan jeg gjøre for at det skal funke på min MBP? :(

  1. Kan du gi en mer detaljert beskrivelse av hva som skjer enn "det starter ikke"?
  2. Hva har du prøvd for å få det til å virke?
  3. Hvilken MBP-modell har du?
  4. Hvilken verson av OS X kjører du?
  5. Har du tatt en titt i loggene (åpne Programmer > Verktøy > Konsoll.app)?

Lenke til kommentar

  1. Kan du gi en mer detaljert beskrivelse av hva som skjer enn "det starter ikke"?

Jeg går på steam, og velger "Play" på Portal. Jeg får den første videoen(?), og kommer til "Wait, Loading" saken, og der låser den seg.

 

[*]Hva har du prøvd for å få det til å virke?

Endre skjermoppløsning.

 

  1. Hvilken MBP-modell har du?

13", uten noe tillegg, den som kom nå i april

  1. Hvilken verson av OS X kjører du?

10.6.3

 

  1. Har du tatt en titt i loggene (åpne Programmer > Verktøy > Konsoll.app)?

 

Det var millioner av den øverste error der..

 

 

13.05.10 00.40.30 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam[3586] Thu May 13 00:40:30 Eivind-Etternavnmitt-MacBook-Pro.local steam[3594] <Error>: kCGErrorIllegalArgument: CGSOrderWindowList: NULL list pointer or empty list

13.05.10 00.41.11 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam[3586] /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/steam.sh: line 63: 3594 Terminated ${DEBUGGER} "${STEAMROOT}"/${PLATFORM}/${STEAMEXE} $@

13.05.10 00.41.11 com.apple.launchd.peruser.501[77] ([0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam[3586]) Exited with exit code: 143

13.05.10 00.41.11 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1971) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite wrote too few bytes errno=32

13.05.10 00.41.11 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1956) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite errno=EPIPE (remote end must be closing)

13.05.10 00.41.15 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1971) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite wrote too few bytes errno=32

13.05.10 00.41.15 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1956) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite errno=EPIPE (remote end must be closing)

13.05.10 00.41.15 ReportCrash[4067] Saved crash report for gameoverlayui[4026] version ??? (???) to /Users/Havers/Library/Logs/DiagnosticReports/gameoverlayui_2010-05-13-004115_Eivind-etternavn-MacBook-Pro.crash

13.05.10 00.41.16 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1971) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite wrote too few bytes errno=32

13.05.10 00.41.16 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1956) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite errno=EPIPE (remote end must be closing)

13.05.10 00.41.16 ReportCrash[4067] Saved crash report for gameoverlayui[3887] version ??? (???) to /Users/Havers/Library/Logs/DiagnosticReports/gameoverlayui_2010-05-13-004116_Eivind-Etternavnmitt-MacBook-Pro.crash

13.05.10 00.41.16 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1971) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite wrote too few bytes errno=32

13.05.10 00.41.16 [0x0-0x17f17f].com.valvesoftware.steam processpipe.cpp (1956) : Assertion Failed: CCrossProcessPipe::BWrite errno=EPIPE (remote end must be closing)

 

 

Lenke til kommentar

Skal om et par uker gå til innkjøp av Macbook Pro. Dilemmaet jeg har er basic 13" eller basic 15" med hi-res skjerm.

 

Kjøper i utlandet så prisforskjellen er ca 4500 kroner, det er ikke en stor avgjørelsesfaktor.

 

Hva ville dere valgt? Jeg går frem og tilbake hele tiden.

 

Maskinen vil bli brukt til helt enkle ting som surfing, filmtitting, uni og KANSKJE et spill eller to men det blir ikke noe heftigere enn WoW. Veldig mulig at den blir en desktoperstatter. Akkurat det argumentet gjør at jeg tenker på 15", men samtidig skal jeg dra med meg maskinen frem og tilbake ofte så der kommer 13" inn. Har pratet med flere og har fortsatt ikke komme til en fullverdig konklusjon. Skal se på maskinen i Apple Store men vil gjerne ha gjort opp hva jeg vil ha først (om det er mulig..)

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å dra med meg 15" rundt om kring. Har man pengene, så synes jeg at man bør gå for en 15". 13" MBP er ikke så me lettere å bære rundt som man skal ha det til.

 

En 15" med gode specs varer nok lengre også, og du har en maskin som takler litt mer dersom du plutselig skulle finne ut at du vil bruke den til tyngre bildreredigering, videoredigering eller musikkproduksjon.

Lenke til kommentar

Sant som du sier der :)

Jeg driver med litt video/bilde/lyd-redigering, og for mitt bruk holder en 13" perfekt! Drasser den med meg fram og tilbake fra skolen være dag, så den må være lett og. Synes du burde dra i butikken, og se på de fysisk, og se hva som passer deg.

Lenke til kommentar

Ville nok gått for en 13", den er deilig og robbust, og for all del, kjøp i norge! Du får ikke så bra garanti noen annen sted i verden!

 

Med 13" så vil AppleCare koste £47 (studentrabatt), som så og si er gratis i forhold til hvor mye det vanligvis koster.

 

Jeg har ingen problemer med å dra med meg 15" rundt om kring. Har man pengene, så synes jeg at man bør gå for en 15". 13" MBP er ikke så me lettere å bære rundt som man skal ha det til.

 

En 15" med gode specs varer nok lengre også, og du har en maskin som takler litt mer dersom du plutselig skulle finne ut at du vil bruke den til tyngre bildreredigering, videoredigering eller musikkproduksjon.

 

Kjæresten min har en 16" Acer som veier 3kg. Latterlig tunge greier.

 

Hvor lenge den vil 'holde seg' betyr ikke så alt for mye for meg siden jeg er såpass interessert i disse greiene at jeg kjøper nytt før det blir veldig gammelt.

 

Forskjellen mellom 13" og 15" er 1/2kg, så er ikke allverden men når man går et stykke så føles det meste tungt, heh..

 

13" som du selvsagt putter inn en SSD i og en 24" skjerm ved siden av. :)

 

Går jeg får 13" så venter jeg til neste generasjon Intel SSD slik at det blir litt størrelse på disken. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ble litt imponert over hvor greit skjermkortet i macbook pro var. Kjøpte jo maskina med tanke på batteri og byggkvalitet. Skal mest brukes til alt anna enn spill. Men nvidia 330gt var faktisk brukbart;P

Husker for litt over et år siden, prøvde en mac med warcraft FT og det lagga maks.

Lenke til kommentar

Testet å spille av noen mkv filer i vlc på en venninnes 13" mbp, relativt ny maskin. (x264, 720p/1080p) Men fikk bare feilmeldinger også lukka vlc seg. Hun sliter også med at quicktime ikke fungerer på maskinen sin, men vet ikke om det har noen sammenheng.

 

Feilmelding: ffmpeg: more than 5 seconds of late video -> dropping frame (computer too slow ?)

Er det noen lure triks? Har egentlig aldri brukt macen min til å spille av filmer så jeg var rimelig blank på det området.. Men at det ikke skal være kraftig nok maskinvare kan umulig stemme. Jeg spiller jo av samme filer uten problemer på min 5 år gamle laptop til sammenligning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...