Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, haha. Har et lite problem her. Fått nytt wireless tastatur fra Humac som skrevet over og saken er at jeg har passord på iMac'en. Problemet er følgende, jeg får ikke tilkoblet til tastaturet mitt uten å komme innpå maskinen. Noen som vet om hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere? :)

Lenke til kommentar

Aite. Første gjøremål på lista da er å finne ut hvordan man dismounter og mounter en intern harddisk:P Er det noe jeg gjør i diskverktøy?

 

Du høyreklikker på volumet i Diskverktøy og velger "deaktiver". Da forsvinner disken fra Finder. Når du trenger disken igjen kan du høyreklikke på volumet og velge "aktiver".

 

Testet dette akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

Great. Da ser det ut som at jeg kan gå til innkjøp av Intels X25-M G2 80GB og en MCE OptiBay for 500GB harddisken min. Må vel undersøke litt mer først. Kjøpet er jo tross alt halve moroa. Noen som anbefaler en annen SSD?

 

Jeg ville bare heller anbefalt å sette SSDen i OptiBay og harddisken i den vanlige plassen, slik at du får beskytted harddisken med Sudden Motion Sensoren og støydempet den bedre. Om du har en unibody så er begge uansett S-ATA.

Lenke til kommentar
Jeg ville bare heller anbefalt å sette SSDen i OptiBay og harddisken i den vanlige plassen, slik at du får beskytted harddisken med Sudden Motion Sensoren og støydempet den bedre.

 

Så det er ikke noe performance-tap av å kjøre OS og applikasjoner fra OptiBay? Og jeg kan dismounte og mounte disken i den vanlige plassen som jeg vil når OSet er installert i OptiBay?

Lenke til kommentar
Jeg ville bare heller anbefalt å sette SSDen i OptiBay og harddisken i den vanlige plassen, slik at du får beskytted harddisken med Sudden Motion Sensoren og støydempet den bedre.

 

Så det er ikke noe performance-tap av å kjøre OS og applikasjoner fra OptiBay? Og jeg kan dismounte og mounte disken i den vanlige plassen som jeg vil når OSet er installert i OptiBay?

 

Siden begge er S-ATA 3Gbps er det ingen forskjell i ytelse. Jeg kjører OS fra X25-M 80GB i OptiBat, med lagring på vanlig harddisk. Funker fjell. :)

Lenke til kommentar

Fy fa** for noen digge apps som blir laget til iPad da! Lurer på å kjøpe iPad bare pga "The Elements"! Finnes det en slags emulator e.l. som gjør at jeg kan kjøre The Elements på MBP-en eller iPhonen? Vil ha!

 

edit: sensur.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...