Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant en tidligere post hvor du svarte på hvilket adapter du benyttet. Jeg har jo allerede en vanlig 2.5" HDD jeg har tatt ut av Macbooken for å sette i en SSD, og bruken av Superdrive er minimal. Om jeg virkelig trenger det kan jeg jo gjøre det på en annen maskin.

 

Jeg la merke til at du hadde nanvngitt den ene harddisken din. Er det flere som har gjort dette? SSD-en som sitter i maskina har jeg kalt Zeus og den eksterne jeg har backup og litt diverse mediefiler på har jeg kalt Apollo.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg har kjedelige og beskrivende navn.

På Hackintosh

HDD1: Snow Leopard

HDD2: Leopard

HDD3: Fat Joe (denne er 1TB, har filmer, serier og bilder der, backup av bilder på alle de andre diskene)

og ekstern med to partisjoner,

Backup og Storage.

 

Har aldri tatt meg bryet med å kalle de navn fra tv-serier etc, men kan være kult hvis man er veldig interessert.

Lenke til kommentar

Fant en tidligere post hvor du svarte på hvilket adapter du benyttet. Jeg har jo allerede en vanlig 2.5" HDD jeg har tatt ut av Macbooken for å sette i en SSD, og bruken av Superdrive er minimal. Om jeg virkelig trenger det kan jeg jo gjøre det på en annen maskin.

 

Jeg la merke til at du hadde nanvngitt den ene harddisken din. Er det flere som har gjort dette? SSD-en som sitter i maskina har jeg kalt Zeus og den eksterne jeg har backup og litt diverse mediefiler på har jeg kalt Apollo.

 

Du kunne vurdert det (merk at du bør ha en Unibody-maskin for at det skal være verdt det å gjøre det) om du bruker SuperDriven lite. Forøvrig, om du kjøper samme pakke som meg får du også med et ekstern kabinett til SuperDriven, så om du først trenger å bruke CD så er det ikke noe stress. :)

 

Forøvrig, jeg er fan av latin, derfor har jeg navngitt maskiner og disker på den måten. :)

Lenke til kommentar

Har unibody MBP, så det er ikke noe problem. Kikket mer på pakka nå, og den så jo svært bra ut. Fint å ha eksternt kabinett til SuperDriven. :)

 

Navngivingen her går på at jeg skal kjenne igjen diskene lettere, og da valgte jeg rent tilfeldig navn på greske guder, og navn som iallfall litt speiler bruken av disken.

Lenke til kommentar

Hei,

To kjappe spørsmål

 

Har en macpro 2.1 - der har jeg 9 Gb ram allerede, men vurderer å skaffe 8 GB til fordi jeg gjerne sitter med photoshop (skal ha CS5 med 64 bit) og spesielt content aware krever en del (prøvde i går). Maskinen skal tåle 32 Gb - men jeg undres om 17 GB vil gi mer enn nok/merytelse verdt 1600 kr?

(koster meg 1600 kr for 8 GB minne)

 

En annen ting er min Macbook pro 5.1 - systemet skal visstnok takle 8 GB, men noen sier 6 GB er maks, og tilsynelatende sliter folk med det bare. Ville jeg merke særlig forskjellpå 4 og 6 Gb ram når den skal brukes til enklere bildebehandling? (Aparture e.l.)

 

Skal for så vidt endre på min t400 også - der tenkte jeg først 5 Gb - men en 4 Gb brikke koster ca samme som 3-4 brikker på 2 Gb, så tenkte jeg kunne oppgradere min Macbook pro og T400 til 4 Gb hver, fremfor bare T400 til 5 gb.

 

 

Noen ideer om dette er håpløse ideer, eller har det noe for seg?

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å få endret default program til .torrent og .avi filer, når jeg høyreklikker og velger program for så å sette til at det programmet er default, så åpnes filen fortsatt i det tidligere default programmet videre.. .torrent åpner seg i Opera og .avi åpner seg i quicktime.

 

Noen som vet hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar

Fikk nytt tastatur til iMacen min i går etter en telefon på torsdag der jeg nevnte at jeg ikke kunne sitte uten tastatur så veldig lenge og at jeg syns det var dårlig at et tastatur skulle gå så fort etter et iMac kjøp (1-2 uker ny). Så blir digg å sitte på iMacen i kveld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...