Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Er ikke bare E som har hengt seg opp, men også C X osv. Irriterende faenskap, heldigvis så har jeg en MacBook som jeg kan sitte på i mens. Men om det viser seg at Apple Tastaturet holder så dårlig kvalitet, skal faen jeg ha nytt.

 

Pølsefingre har jeg ikke :p

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er virkelig det iMac tastaturet ute på bærtur, flere knapper som ikke fungerer og jeg får heller ikke skrevet noe i passordruta da den sier at jeg har for dårlig batteri. Batteriet har jeg prøvd å skifte uten å lykkes, har jeg fått et tastatur som var et dårlig et?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg gjort det, har jo til og med prøvd tastaturet på MacBooken min. Enig i at det er godt tastatur, men helvettes så dritt med feil på det.

 

Uansett, leverte det på Humac og dårligere service skal du se langt etter. Måtte sende det inn selvfølgelig og 1-2 tok rep.

Nesten så jeg kommer til å kjøpe nytt tastatur bare på grunn av den dårlige servicen der.

Lenke til kommentar

Du kjøper vel ekstra RAM og SSD i en annen butikk?

Macbook Pro 13" er uansett ikke en sterk spillemaskin.

 

Med det jeg har lest så er faktisk RAM ikke spesielt billigere andre steder. Da snakk om 8GB da 2x4GB er dyrt. SSD derimot. Leste på macrumors at Toshiba-diskene Apple har valgt for denne nye generasjonen ikke har spesielt god ytelse. Det eneste man kan si er bra om de er at ytelsesdegraderingen er veldig lav.

 

Vel, det er omtrent 1000,- å spare på å kjøpe RAM eksternt også.

Lenke til kommentar

Kjøpte ram og SSD-disk av Apple. De har sånn man kan velge komponenter, hvertfall her i statene.

 

Har de gjort noe med skjermkortet på denne (april 2010) kontra den forrige, eller er det bare prosessor?

 

Tydeligvis ikke blitt gjort no særlig med research? Står veldig klart og tydelig på Apple sine sider.

 

Forøvrig har du gjort et bomkjøp med å bestille SSD fra Apple, men sånn går det.

 

Du kjøper vel ekstra RAM og SSD i en annen butikk?

Macbook Pro 13" er uansett ikke en sterk spillemaskin.

 

Med det jeg har lest så er faktisk RAM ikke spesielt billigere andre steder. Da snakk om 8GB da 2x4GB er dyrt. SSD derimot. Leste på macrumors at Toshiba-diskene Apple har valgt for denne nye generasjonen ikke har spesielt god ytelse. Det eneste man kan si er bra om de er at ytelsesdegraderingen er veldig lav.

 

Vel, det er omtrent 1000,- å spare på å kjøpe RAM eksternt også.

 

Dyrt blir det uansett, heh.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Forresten, noen som vet hvor dem reparerer Apple produkter? Kan ikke akkurat se for meg at dem driver å skrur Wireless tastaturet til Apple. Er muligheten stor for at jeg bare får hentet et nytt et på Humac?

 

Repareres på kjedenes hovedkontorer (Humac har i Mølleparken, f.eks). Tastaturet blir nok ikke skrudd på, bare byttet ut om det er defekt.

Lenke til kommentar

Kjøpte ram og SSD-disk av Apple. De har sånn man kan velge komponenter, hvertfall her i statene.

 

Har de gjort noe med skjermkortet på denne (april 2010) kontra den forrige, eller er det bare prosessor?

 

Tydeligvis ikke blitt gjort no særlig med research? Står veldig klart og tydelig på Apple sine sider.

 

Forøvrig har du gjort et bomkjøp med å bestille SSD fra Apple, men sånn går det.

 

Du kjøper vel ekstra RAM og SSD i en annen butikk?

Macbook Pro 13" er uansett ikke en sterk spillemaskin.

 

Med det jeg har lest så er faktisk RAM ikke spesielt billigere andre steder. Da snakk om 8GB da 2x4GB er dyrt. SSD derimot. Leste på macrumors at Toshiba-diskene Apple har valgt for denne nye generasjonen ikke har spesielt god ytelse. Det eneste man kan si er bra om de er at ytelsesdegraderingen er veldig lav.

 

Vel, det er omtrent 1000,- å spare på å kjøpe RAM eksternt også.

 

Dyrt blir det uansett, heh.

 

Bomkjøp og bomkjøp frublom. Betalte 12600 NOK for Macbook Pro 13" 2.66 GHZ, 256 GB SSD, 8 GB ram, incase case og bæreveske ferdig levert på døren. Finner du noe billigere enn det så si ifra. Uansett så er det ikke pengene jeg spurte om. Det er ikke en issue for alle mennesker. Det jeg spurte om var forandringer fra forrige modell, men hvis det står på apple sine sider kan jeg lese det der =)

Lenke til kommentar

 

Bomkjøp og bomkjøp frublom. Betalte 12600 NOK for Macbook Pro 13" 2.66 GHZ, 256 GB SSD, 8 GB ram, incase case og bæreveske ferdig levert på døren. Finner du noe billigere enn det så si ifra. Uansett så er det ikke pengene jeg spurte om. Det er ikke en issue for alle mennesker. Det jeg spurte om var forandringer fra forrige modell, men hvis det står på apple sine sider kan jeg lese det der =)

 

Kort sagt:

 

- Litt kjappere C2D-CPUer

- 320M-grafikk fremfor 9400M

- 10 timers batteritid

 

Dette er det viktige. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Bomkjøp og bomkjøp frublom. Betalte 12600 NOK for Macbook Pro 13" 2.66 GHZ, 256 GB SSD, 8 GB ram, incase case og bæreveske ferdig levert på døren. Finner du noe billigere enn det så si ifra. Uansett så er det ikke pengene jeg spurte om. Det er ikke en issue for alle mennesker. Det jeg spurte om var forandringer fra forrige modell, men hvis det står på apple sine sider kan jeg lese det der =)

 

Får vel ikke så mye garanti om du handler i utlandet men men. ;) Flott maskin uansett.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...