Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvordan bruker man det der terminalgreiene? Søkte opp "terminal", og trykte på programmet med samme navn. Det kom da opp en hvit rute hvor det står:

"Last login: Fri Apr 23 18:08:21 on ttys010

unknown-00-28-bb-69-15-56:~ blablabla$"

 

Er det bare å lime inn kommandoen og lukke ruten? Tenkte jeg skulle prøve den safari-tweaken som er nevnt lenger oppe/på forrige side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stumblet over en artikkel om to harddisker nå nettopp. Er det noen spesiell grunn til at dette ikke har slått særlig an, eller er det så enkelt som at nesten ingen ønsker å bytte bort dvd-brenneren sin mot en harddisk? (Her er mer info om produktet)

 

Edit: Er snakk om Macbooks :p

 

Jeg har en slik løsning i min MacBook Unibody Alu. Kjekt å ha SSD i drevet og HDD på den vanlige plassen, så har man enorm hastighet og masse plass. :)

Lenke til kommentar

Jeg har et lite dilemma foran meg nå. Hva burde jeg velge av en ekstern harddisk og denne eller gå for en Time Capsule. Pris og plass/design er ikke noe stort problem i dette tilfellet. Det er mer snakk om den trådløse hastigheten. Hvordan prestererer TC forhold til den toppmodellen jeg linket til? Noen som veit?

Lenke til kommentar

Time Capsule kjører jo også på 2.4GHz og 5GHz-båndene, så jeg tror ikke det er så utrolig store forskjeller. Det eneste jeg kan tenke på er signalene, TCen har jo ingen utvendige antenner, så D-Linken vil kanskje være lettere å plassere for å gi optimal dekning i hele huset.

 

TCen er grei til backup, men jeg foretrekker en vanlig ekstern harddisk som jeg lager en kopi av maskinen på. Da kan jeg starte fra denne kopien hvis noe går galt, f.eks. en harddisk som ryker. Da bytter jeg den interne, starter fra den eksterne og 2 timer senere er alt tilbake som det var.

Sånn sett ville jeg kanskje gått for ekstern harddisk og D-Linken, men TCen er jo utrolig praktisk. Hva med TC og ekstern harddisk? :)

Lenke til kommentar

Jeg har en slik løsning i min MacBook Unibody Alu. Kjekt å ha SSD i drevet og HDD på den vanlige plassen, så har man enorm hastighet og masse plass. :)

Hvilket kabinett/adapter har du i dvdbrønnen? Vurderer nemlig noe sånt når jeg skifter ut MBPen.

 

http://www.mcetech.com/optibay/

 

Ganske kjekk sak, den er laget for MB/MBP. Du får også med et eksternt kabinett til SuperDriven du tar ut. Kan ta noen bilder av mine greier når jeg vet mer om SSDen som trynte akkurat når jeg skulle gjøre delebyttet. (Har RMA-sak gående hos Komplett nå)

 

 

TC med 1000Gb er mer enn nok for meg, så trenger nok ikke mer plass. Men er hastigheten jeg er for, på TC. Siden D-linken er en dedikert router som også skal være toppmodellen. Backup er vell ikke noe jeg tenker på nå, foreløpig.

 

Ta backup! Alltid! Disker tryner når du minst venter det, og det er alltid trist når selv ikke IBAS kan få ut data av disker (det skjer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...