boffeeen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Når jeg våkna opp og tok opp MBP-en (kjøpt rett etter sommer-release i fjor) i dag, så var den veldig varm i øvre venstre del, både på baksiden og fremsiden. Den ville ikke våkne fra dvale, og jeg måtte restarte den. Airport fungerte ikke i rundt ti minutter, før den plutselig slo seg på. Noen som aner hva som er galt? Var dette et engangstilfelle, eller bør jeg ringe Apple så fort som mulig? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg har da en ekstern harddisk som har filformat NTFS og jeg har noe på iMac'en som jeg vil overføre til den eksterne. Er det noen muligheter for at jeg kan få overført det? Samtidig så vil jeg spørre om det finnes et bra epost program til Mac utenom det vanlige som følger med? Et program som gjør at jeg virkelig kan slette mailene fra programmet på en hotmail konto og ikke må inn på hotmail.no for å slette de. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Du kan stille inn hvor lang tid Mail skal vente før det sletter fra serveren. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ser ikke helt poenget med sletting av mail, men det kan være fordi jeg har brukt GMail og hatt tilnærmet ubegrenset plass siden noen få uker ut i beta-perioden. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Sletting av mail syns jeg er greit for da blir det ryddig i mail arkivet og jeg hater å ha det uryddig. Men noen som kan svare på det første spørsmålet mitt over? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Sletting av mail syns jeg er greit for da blir det ryddig i mail arkivet og jeg hater å ha det uryddig. Men noen som kan svare på det første spørsmålet mitt over? Sletter aldri mail jeg heller. Alle mailen jeg har lest eller svart sender jeg til arkivet (gmail). Mailplane er veldig greit mailprogram Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Man kan lett gjøre det slik at Mail sletter mail i innboksen etter gitt tid. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Herlig! Da sitter jeg med MBP i7. For en herlig maskin! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Herlig! Da sitter jeg med MBP i7. For en herlig maskin! Specs? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det skal være den standard utgaven med i7 15-inch: 2.66GHz Intel Core i7 4GB Memory 500GB Hard drive NVIDIA GeForce GT 330M with 512MB Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Merkelig, det er jo bare 17" som har i7, 15" har alle i5. EDIT: My bad, dårlig hukommelse. Gratulerer! Endret 20. april 2010 av Heilage Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ok, jeg føler meg veldig dum nå, men jeg spør alikevell. Når jeg åpner en lenke via google så spretter lenken opp i ett nytt vindu. Hvordan får jeg lenken til å opne i samme vindu? Bruker Safari. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ok, jeg føler meg veldig dum nå, men jeg spør alikevell. Når jeg åpner en lenke via google så spretter lenken opp i ett nytt vindu. Hvordan får jeg lenken til å opne i samme vindu? Bruker Safari. http://www.davidalison.com/2008/03/mac-making-safari-open-links-in-tab.html Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Nå åpnes lenken i en ny fane. Jeg vil fortsette i det samme vinduet om du sjønner. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Aha, skjønner. Vet desverre ikke det.. men er sikkert bare å google seg kjapt frem til et svar. Noen som veit noe mer angående tidspunktet Steam kommer til Mac OS X? Leste i løpet av april da ryktene gikk som verst tidligere, og fant lite som var mer konkret i dag. Lurer også på dette.. Endret 21. april 2010 av Scotty Lenke til kommentar
Raste Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Er mange som tror det kommer på mandag da en ny versjon med en ny facelift lanseres på mandag til Windows. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har lyst på den nye iPhone Kun jeg som synes det er lenge til sommeren? Er det kommet noen konklusjon om hvorvidt telefonen ble mistet i en bar, eller om d kan være et samarbeid mellom Apple og Gizmodo? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har det fra seriøst hold vært hevdet at Apple har samarbeidet om dette, alternativt finnes det noen grunn til å tro at Apple skulle ønske å være med på dette? Husk også at alle «kontrollerte slipp» tidligere har foregått i ekstremt strikte former -- kun kommunikasjon per telefon etc. Personlig synes jeg ikke nyhetene om telefonen i seg selv var verdt stort; problemstillingene rundt hvor råtten journalistisk standard en del nettsider legger seg på for å få page views er langt mer interessant. Vi visste jo at Apple holdt på å lage en ny telefon som antageligvis kommer til å ha høyere oppløsning på skjermen, muligens et annet design osv. Stort mer har ikke kommet ut. Kombinasjonen sjekkheftejournalistikk og en endeløs rekke av teaserartikler er rett og slett deprimerende. I tider som dette skjønner jeg hvor mye jeg setter pris på abonnementene mine på FT og NYT. Lenke til kommentar
magnuskilea Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Lurer på en liten ting angående batteriet på MBP. Hvis Mac'en er avslått men står med laderen i f.eks over natta, har dette noen innvirkning på batteriets levetid? Ønsker nemlig å bruke mac'en som vekkerklokke, men for at den skal self-boote må den være plugget til lader.... Eller om noen hr noen andre tips til vekking på mec Takker for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Kan ikke se noen umiddelbar grunn til å ikke skulle plugge i laderen; er jo ikke om å gjøre å maksimere antallet ladesykler. Alarm Clock 2 kan være et tips om du ikke allerede har sett på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå