Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de ikke lot oss få flere muligheter. Skulle gjerne sett i5/i7 på 13", 15" og 17". Selv synes jeg 13" er rimelig perfekt for en laptop man tar med seg på skole daglig. Ikke for liten skjerm til at det blir plagsomt over tid, og ikke spesielt stor og tung.

På den annen side – 10 timer batteritid på 13" er ganske fantastisk.

 

Har forresten lekt litt med Opera Mini i dag – nå skjønner jeg hvor bra Safari på iPhone-plattformen er.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Grunnen til at 13" MPB ikke fikk i5:

 

MacBook-pro.jpg

 

http://9to5mac.com/steve-jobs-email-core-i7-duo-340973462

 

Før jeg leste dette ante jeg at Apple kanskje skulle vente med dette til WWDC for å skape litt flere overskrifter, men nå så er det ikke vits å vente. :) Tror det blir en 13" MBP på meg. Syntes 15" er litt for stort til å være mobilt. Dytt SSD inni der så har du en rakettmaskin.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg sittet på iMacen i noen timer og er faktisk stort sett fornøyd. Aperture er også lagt inn som virker utrolig bra! :)

Tastaturet er ikke godt å skrive på, dette skyldes nok fordi siden det ikke er noe jeg kan hvile håndleddet eller noe sånt på og samtidig er det bare for lite. Magic Mouse fungerer helt OK, men den ble lagt vekk og erstattet med en Logitech MX1100 :)

Lenke til kommentar

Tror det blir en 13" MBP på meg. Syntes 15" er litt for stort til å være mobilt. Dytt SSD inni der så har du en rakettmaskin.

Ser poenget med at de fortsatt tilbyr C2D på 13", men jeg skulle fortsatt ønske valget om i3/i5 eller i7 var der. Det kommer helt ann på hva man bruker maskina til. Jeg kjøpte billigste modell av MBP i fjor høst, og har oppgradert til 4GB RAM (som nå er standard) og satt inn en SSD i ettertid, og den kan nå absolutt kalles en rakettmaskin til det aller meste jeg benytter den til i hverdagen.

 

Forøvrig er jeg uenig angående tastaturet, Raste. Det synes jeg er fantastisk behagelig å skrive på, men tastaturet på Macbooken er hakket mer behagelig. Perfert støtte til håndleddene der.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Tastaturet på Macbook er jo blandt de beste på markedet. Det beste jeg har prøvd så langt, og jeg har prøvd en del. Som Atald sier - det er perfekt støtte for håndleddene. Ingen kompromiss. Eneste som irriterer meg litt er at tastene såvidt toucher skjermen, og lager avtrykk av tastaturet i skjermen. Det er rimelig vanskelig å få vekk :(

 

Bluetooth-tastaturet kan jeg si meg enig i. Det er ikke overlegent, men veldig mobilt. Jeg bruker heller et Illuminated (med endrede knapper, så det er likt som på Macen) enn det på arbeidsplass1.

Lenke til kommentar

Husker jeg var plaget med at tastene laget merker i skjermen med min første Macbook (ikke unibody), men har ikke hatt problemer med noen av unibody-macbookene (den jeg har nå er en såkalt mbp). Jeg synes også tastaturet er veldig behagelig å skrive med^^

Skulle gjerne sett i5/i7 på 13",...

 

Second that. Hadde vurdert å kjøpt ny hadde jeg kunnet en 13" med en av de nye prossesorene. På den andre siden er det jo greit å ikke bruke penger på ting jeg strengt tatt ikke trenger:P

Lenke til kommentar

Syns Apple har gjort det dårlig at de ikke har tatt med keypad på tastaturet, føler det er liten must når det er såppas dyr produkt.

 

Forresten er litt interessant å høre hvor mange som egentlig har Apple Care?

Jeg tok det ikke med, føler ikke at det er must samtidig så er det dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg har ført en del regnskap og lignende for faren min, og keypaden er veldig grei å ha da. Selv har jeg aldri brukt den før, men ser absolutt bruksområdet. Det er riktignok unødvendig (jeg antar nå at de fleste som driver med økonomi ikke bruker laptopen mest til arbeidet) og stygt på laptops.

 

Apple Care er veldig unødvendig i Norge, men er veldig greit i utlandet. Dersom man kjøper en Mac på ferie, så hadde jeg lagt til Apple Care.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...