Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Bestilte for en stund siden en iMac, på finans.. etter endel brev fram og tilbake så fikk jeg godkjenning av GE Money Bank, og et brev på postkontoret som trengte bekreftelse av ID, og det skulle da bli sendt videre til Apple som da begynner å behandle ordren. Det ble altså sendt inn for halvannen uke siden, og det står fortsatt "under behandling" på Apple Store, som det har gjort helt fra starten av. Noen som vet hvor lenge man må vente før det skjer noe?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Adium er bare sær i blant.. Spesielt når det gjelder kallenavn. Skulle tro Adium var moden etter å mange års utvikling, men..

Edit: Forresten, jeg har faktisk pensjonert QuickSilver (!!) og gått over til Alfred. Er til nå veldig fornøyd - det eneste jeg ikke liker er at den ser ikke ut til å indeksere filer og mapper, selv om den skal det.. Men nå er programmet fortsatt i beta-stadiet da. Det virker lovende, i motsetning til QuickSilver, hvor man skulle tro utviklingen har stoppet.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Edit: Forresten, jeg har faktisk pensjonert QuickSilver (!!) og gått over til Alfred. Er til nå veldig fornøyd - det eneste jeg ikke liker er at den ser ikke ut til å indeksere filer og mapper, selv om den skal det.. Men nå er programmet fortsatt i beta-stadiet da. Det virker lovende, i motsetning til QuickSilver, hvor man skulle tro utviklingen har stoppet.

Alfred så interessant ut, men ettersom jeg bruker Quicksilver til å blant annet arbeide med filer (flytte, kopiere, åpne i forskjellige programmer) og mer enn å bare søke lokalt og på nettet, ser jeg ikke at jeg kommer til å bytte.

Lenke til kommentar

Bruker OS X ja. Skal ha inn W7 virtuelt. Jeg elsker den! Skjermen er fantastisk, og overlegen 15" og 13" - det er en helt annen verden.

Ikke plagsomt stor eller tung heller. Jeg merker nesten ingen forskjell fra 15" jeg hadde, bortsett fra når jeg blir nødt til å løfte den med en hånd. Da kjenner jeg det i håndleddet :p

Lenke til kommentar

Jeg har et problem i Mac OS X 10.6 nå. Finder har blitt fantastisk tregt de siste dagene. En filoverføring forberedes i flere minutter før noe skjer og å laste innholdet i mapper kan ta alt fra 10 sek til nesten et minutt. Alt annet enn Finder virker like kjapt og fint som før. Noen anelse om hva som kan skjedd, eventuelt hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar

Her gjelder det absolutt alle mapper som jeg ikke nettopp har vært innom og lastet inn, og det tar nå enda lengre tid enn det gjorde tidligere i dag. Disk Utility avslørte at jeg trengte å kjøre en disk repair, så da får jeg ta turen innom en AS i morra og skaffe Snow Leopard-dvd. Holder det med Snow Leopard-dvden til rundt 269? Fikk MBP-en med SL ferdig innstallert, så har ingen Leo eller SL-dvd.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Holder det med Snow Leopard-dvden til rundt 269? Fikk MBP-en med SL ferdig innstallert, så har ingen Leo eller SL-dvd.

Dette vil avhenge av hva det opprinnelig var på maskinen (antar du har kjøpt den brukt, siden du ikke har CDene som fulgte med), hvis dette var enten Leopard eller Snow Leopard er den rimelige varianten helt ok.

(Den til 269,- fungerer riktignok uansett, men det er kun en «oppgraderingslisens».)

Lenke til kommentar

Den er kjøpt ny fra Apple Store på nettet, og det fulgte bare med iWork-DVD, ingen separat DVD med OS X. Har selvsagt backup av alle viktige filer, også blir det full backup og disk repair i løpet av dagen, så får jeg se om jeg fortsatt har samme symptomer.

Her er et screenshot av Disk Utility.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...