Scotty Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Bestilte for en stund siden en iMac, på finans.. etter endel brev fram og tilbake så fikk jeg godkjenning av GE Money Bank, og et brev på postkontoret som trengte bekreftelse av ID, og det skulle da bli sendt videre til Apple som da begynner å behandle ordren. Det ble altså sendt inn for halvannen uke siden, og det står fortsatt "under behandling" på Apple Store, som det har gjort helt fra starten av. Noen som vet hvor lenge man må vente før det skjer noe? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Faen, nå er jeg irritert her. Sitter her med Adium og er stort sett fornøyd. Men nicknavnet mitt endrer seg hver gang jeg logger av og på Adium (MSN). Noen som vet hvordan jeg kan endre dette? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Skjønner ikke helt hva du mener..? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Altså, kallenavnet mitt som står ved profilbilde mitt i Adium det har jeg lyst til å endre noe jeg har greid. Men hver gang jeg omstarter maskinen så er kallenavnet mitt det gamle igjen. Skjønner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Adium er bare sær i blant.. Spesielt når det gjelder kallenavn. Skulle tro Adium var moden etter å mange års utvikling, men.. Edit: Forresten, jeg har faktisk pensjonert QuickSilver (!!) og gått over til Alfred. Er til nå veldig fornøyd - det eneste jeg ikke liker er at den ser ikke ut til å indeksere filer og mapper, selv om den skal det.. Men nå er programmet fortsatt i beta-stadiet da. Det virker lovende, i motsetning til QuickSilver, hvor man skulle tro utviklingen har stoppet. Endret 20. mars 2010 av Slettet+432 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Edit: Forresten, jeg har faktisk pensjonert QuickSilver (!!) og gått over til Alfred. Er til nå veldig fornøyd - det eneste jeg ikke liker er at den ser ikke ut til å indeksere filer og mapper, selv om den skal det.. Men nå er programmet fortsatt i beta-stadiet da. Det virker lovende, i motsetning til QuickSilver, hvor man skulle tro utviklingen har stoppet. Alfred så interessant ut, men ettersom jeg bruker Quicksilver til å blant annet arbeide med filer (flytte, kopiere, åpne i forskjellige programmer) og mer enn å bare søke lokalt og på nettet, ser jeg ikke at jeg kommer til å bytte. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Utviklingen av Quicksilver har stoppet. Utover nye versjoner for å støtte OS-oppgraderinger kommer det fint lite nytt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) MMmmmmm.. 17" Macbook Pro. Lyden er helt overlegen ift. 15"! Skjermen er awesome, den er.. fantastisk. Jeg elsker den Endret 26. mars 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Fandens quicksilver. Alle snakker om det, men jeg skjønner fint lite av poenget. Må sette meg mer inn i det. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hihi, jeg prøvde det ut - virkelig prøvde det ut i sikkert tre uker uten å fatte hvorfor jeg skulle bruke det istedet for å gjøre ting på "gammelmåten". Kan hende jeg er i overkant konservativ. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Brukte Quicksilver mest til å starte programmer, men gikk nettopp over til Alfred på den stasjonære maskinen min. Veldig fornøyd, kjekt å kunne skrive "gmail from:[email protected]" og få det søket rett opp i Firefox. Kjempekjekt program! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg liker også hvordan en syltynn maskin med en stor 17" skjerm, kraftig CPU osv klarer 4-4,5 på batteri med moderat last. 5+ timer om jeg sparer litt det jeg kan. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Bruker du Mac OS, eller? Isåfall, hva synes du? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Bruker OS X ja. Skal ha inn W7 virtuelt. Jeg elsker den! Skjermen er fantastisk, og overlegen 15" og 13" - det er en helt annen verden. Ikke plagsomt stor eller tung heller. Jeg merker nesten ingen forskjell fra 15" jeg hadde, bortsett fra når jeg blir nødt til å løfte den med en hånd. Da kjenner jeg det i håndleddet Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg har et problem i Mac OS X 10.6 nå. Finder har blitt fantastisk tregt de siste dagene. En filoverføring forberedes i flere minutter før noe skjer og å laste innholdet i mapper kan ta alt fra 10 sek til nesten et minutt. Alt annet enn Finder virker like kjapt og fint som før. Noen anelse om hva som kan skjedd, eventuelt hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jeg har samme problem i mapper med masse filer, men ikke ellers. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Her gjelder det absolutt alle mapper som jeg ikke nettopp har vært innom og lastet inn, og det tar nå enda lengre tid enn det gjorde tidligere i dag. Disk Utility avslørte at jeg trengte å kjøre en disk repair, så da får jeg ta turen innom en AS i morra og skaffe Snow Leopard-dvd. Holder det med Snow Leopard-dvden til rundt 269? Fikk MBP-en med SL ferdig innstallert, så har ingen Leo eller SL-dvd. Endret 27. mars 2010 av Atald Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Disken din kan være defekt, ta backup NÅ. Et tegn på diskkrasj er at maskinen begynner å bli veldig treg. Kan naturligvis ikke stille noen diagnose, men det er best å være på den sikre siden. PS: Post feilmeldingen Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Holder det med Snow Leopard-dvden til rundt 269? Fikk MBP-en med SL ferdig innstallert, så har ingen Leo eller SL-dvd. Dette vil avhenge av hva det opprinnelig var på maskinen (antar du har kjøpt den brukt, siden du ikke har CDene som fulgte med), hvis dette var enten Leopard eller Snow Leopard er den rimelige varianten helt ok. (Den til 269,- fungerer riktignok uansett, men det er kun en «oppgraderingslisens».) Lenke til kommentar
Atald Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Den er kjøpt ny fra Apple Store på nettet, og det fulgte bare med iWork-DVD, ingen separat DVD med OS X. Har selvsagt backup av alle viktige filer, også blir det full backup og disk repair i løpet av dagen, så får jeg se om jeg fortsatt har samme symptomer. Her er et screenshot av Disk Utility. Endret 27. mars 2010 av Atald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå