Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Hvor finner jeg billigst mulig lader til en 13" macbook? Noen jævler stjal min på skolen, så det er litt forferdelig for tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har ingen anelse, men skolen har gått inn for å finne det ut nå. 700kr er så sinnsykt mye, faen eller.

Lenke til kommentar

Apple har patentert MagSafe og såvidt jeg vet ikke lisensiert teknologien til andre selskaper, så det skal nok noe til for å finne ladere fra andre produsenter. Det finnes noe MagSafe-tilbehør som ikke er fra Apple, men disse bruker faktisk ledning og kontakt fra Apples ladere for å ikke bryte patenten.

(Finnes sikkert noen tvilsomme unntak på eBay ...)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som ligger bak her, men det kan like gjerne være et behov for å forsvare en del patenter som et reelt ønske (eller tro på at de klarer) å begrense konkurransen. Jeg er knapt jurist, men har forstått det i retning av at patenter man har, men ikke forsvarer i rettspraksis blir tillagt svært begrenset vekt. Altså er en avhengig av å gå til slike søksmål også om en ikke egentlig ønsker å hindre den konkrete konkurrenten man saksøker, bare fordi man ønsker å ta vare på patentene (som ofte kan brukes i helt andre sammenhenger!).

Lenke til kommentar

Noen som skal kjøpe siste MacHeist bundelen?

http://www.macheist.com/

Vurderer den kraftig selv..

Ble litt skuffet etter at jeg satt opp i nesten to timer ekstra, bare for å få sett hva den inneholdt. Ingen av programmene jeg egentlig trenger, men som andre sier, $20 er ingenting. I tillegg kommer det nok en større senere, da dette er bare en nanobundle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...