Sonsol Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 This is considered a major social breakthrough, because women have always complained about men staring at their breasts and not listening to them. I snorted^^ Er det kun jeg som tenker "Hmm, iPad... Kanskje jeg kjøper oppfølgeren..."? Lenke til kommentar
fox Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Der har jeg også tenkt på Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 «[...] I’ve got a smaller one that can make phone calls, too.” “Aaaaaaagh! Oh, my God. This is so cool! All this, and I’m getting laid, too? People in the future must be so happy!”» http://www.eod.com/blog/2010/02/the-days-o...cles-and-wonde/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Image Capture? Litt treg her Men har nå testet ut Image Capture, og det virker jo fint nok det. Men sliter med å finne ut hvordan jeg endrer innstillinger i dette programmet? Som f.eks at den automatisk oppretter en mappe til bildene med datoen i navnet. Nå legger den bare bildene løst i bilder mappen, med mindre jeg manuellt velger noe annet selvsagt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Har en kompis som sliter med å starte Macen sin. Han får grå skjerm med eplelogo og spinnetingen, og så kommer det en horisontal progress bar. Litt raskt googlibg tilsier at dette er fsck som kjører, og at disken må sjekkes. Han klarte ikke å reparere den fra Disk Utility fra DVDen. Hva tror dere? Er disken i ferd med å ryke, eller kan det være noen feil som kan løses med en formatering? Tar med min backup-disk slik at vi kan boote fra den i morgen, ta en backup av filene og så formatere, men er det sannsynlig at disken holder på å ryke? Er en MBP på cirka 6-7 mnd. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Noe lignende skjedde meg. Fikk beskjed om å kjøpe ny harddisk og kaste den gamle. Jeg tror ikke alderen på maskinen har noe å si, såfremt den ikke er helt ny, siden det mest sannsynlig har vært en kakk/støt i maskinen mens disken gikk. Tror ikke det dekkes av garantien. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med eplehuset eller noe lignende though. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg fikk beskjed om at jeg fikk det dekket på elkjøp dersom jeg hadde med kvittering da det skjedde med min hvite MacBook. Men siden jeg hadde lyst på større harddisk så kjøpte jeg bare en ny. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Aperture 3 er herved lansert! Reisekontoen min sliter mer og mer for hver dag som går nå. MacBook Pro med i7 og Aperture 3 hadde speilrefleksen min ELSKET... http://www.apple.com/aperture Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Full screen lover jo bra, verdt å oppgradere bare pga det. Skulle virkelig ønske Adobe CS pakken kom med ekte fullscreen til mac. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Var det ikke full screen i Aperture 2? Mener det var det sist jeg brukte det. Noen som har en formening på hvordan Aperture 3 er i forhold til Lightroom 3? Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Aner ikke, klikka bare på "whats new" og da var full screen det første jeg så. Har strengt bare så vidt testet Aperture 2. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Det er selvsagt full screen i Aperture 2, men du har ikke tilgang på alle verktøy/prosjekter fra full screen i Aperture 2. Jeg oppfatter Aperture som mer effektiv til mitt bruk – begrenset justering og katalogisering av mange bilder med minst mulig innsats. Lightroom virker litt mer fleksibel på redigering av enkeltbilder, i tillegg til at integrasjonen mot Photoshop er tett. En del av Lightrooms forsprang på redigering er riktignok tatt igjen i siste Aperture-versjon, men etter det lille jeg har sett har du fremdeles flere muligheter i Lightroom. Og så er jo Aperture godt over en tusenlapp billigere enn Lightroom, for de av oss som bare bruker det til litt lek i heimen er jo det også en god fordel. Endret 10. februar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Noen som vet om e god alarmprogram? Trenger en, spesielt nå som jeg har mistet mobilen min.... Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Alarmprogram som bør få deg opp om morgenen:P Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Aperture er ganske greit knyttet opp mot photoshop det også. Høyreklikker på bildet og trykker på "rediger i photoshop". Da lager den en kopi av bildet som den åpner direkte i photoshop og som du da kan redigere fram og tilbake på for så bare å lagre så oppdateres det i Aperture. Men photoshop er nok ikke knyttet noe opp mot aperture. Som med mange andre apple-program er det bare motsatt. Lenke til kommentar
frds Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Har et lite problem med min MBP, Ser utsom om en rekke taster på tastaruet ikke virker, + det går ikke ann å slå den av på noen måte. Når jeg går inn på systeminstillinger så klikker hele macen. Noen som vet hva som kan være gale? Edit, ser ut til å fungere nå Endret 12. februar 2010 av frds Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Mange av problemene man støter på løses ved hjelp av en enkel restart Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er det noen her som har noen erfaring med å bruke iMac som TV? Er det mulig å koble til en HD-kilde (Xbox 360/Blu-ray/PS3/whatever) nå? Jeg vet det finnes noen produkter som lar deg koble til det meste i SD-kvalitet, så det burde vel være mulig med HD også? Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Ikke testet selv, men 27" iMac skal støtte video-inn via DisplayPorten. Regner da med man får full oppløsning? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Er det noen her som har noen erfaring med å bruke iMac som TV? Er det mulig å koble til en HD-kilde (Xbox 360/Blu-ray/PS3/whatever) nå? Jeg vet det finnes noen produkter som lar deg koble til det meste i SD-kvalitet, så det burde vel være mulig med HD også? Noe lignende dette? http://www.tuaw.com/2010/02/11/kanex-shows...ut-at-macworld/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå