Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Er det en måte å få bilder som er i mapper ut av mappene enkelt? Har lastet ned en pakke med 7500 bilder (lovlig), og de er delt opp i hvertfall 100-200 mapper, og har lyst til å unngå å gå innom hver mappe og se de der.

Edit: Bare glem det, var ganske smart indeling av mapper.. Doh..

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant du det ut, eller fant du ut at du ikke trengte det?

Jeg sliter med samme scenario skjønner du. Har mye "diverse-musikk" hvor det ligger gjerne én og én sang i hver mappe. Noen som vet hvordan jeg på en rask og enkel måte for samlet alle i én mappe?

Lenke til kommentar

Jeg satt her i går og konfigurerte en Cisco Pix brannmur, noe som involverte bruk av ei svær helvetes bok på godt over 1000 sider. Etter masse fram og tilbake i boka tenkte jeg med meg selv "Det må da være en lettere måte enn det her", og vips kom jeg til å tenke på iPaden. Blir det en enkel måte å få dine allerede eksisterende PDF dokumenter over på denne med kapittel indelingen intakt, er iPad en no-brainer for meg. Jeg skal ha en!

PS: Om dere noen gang har hørt folk whine over at man ikke kan bruke en Mac til "seriøse" IT oppgaver som konfigurering av routere og switcher osv, var for meg en LEK takket være terminalen.

Lenke til kommentar
Anxiety.

Personelig liker jeg veldig godt Things og The Hit List, har ikke lært meg Omnifocus enda som også skal være veldig bra når en har satt seg inn i det.

GTD!

Nå er det sikkert bare jeg som er lat..

men kommer ting automatisk opp på programmet for hva jeg skal gjøre den dagen uten at jeg må skrive noe?

altså at jeg skriver i icalprogrammet at jeg skal på møte tirsdag kl 08:00 - vil den da automatisk komme opp på tirsdag? for jeg testet det, og da kom det ikke noe oppp :s

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en Mac Pro, har jeg mulighet til å oppgradere den lett selv? Er den like åpen som en vanlig PC? Lurer på å investere i en Pro-maskin når de nye kommer, men det blir ikke aktuelt hvis jeg ikke kan oppgradere den med ny CPU(det er ikke det farligste om CPU-en er låst), ny ram, nye harddisker osv. Hvor låst er den?

Lenke til kommentar
Anxiety.

Personelig liker jeg veldig godt Things og The Hit List, har ikke lært meg Omnifocus enda som også skal være veldig bra når en har satt seg inn i det.

GTD!

Nå er det sikkert bare jeg som er lat..

men kommer ting automatisk opp på programmet for hva jeg skal gjøre den dagen uten at jeg må skrive noe?

altså at jeg skriver i icalprogrammet at jeg skal på møte tirsdag kl 08:00 - vil den da automatisk komme opp på tirsdag? for jeg testet det, og da kom det ikke noe oppp :s

Da er det ikke en todoliste du er ute etter, da er det en eventoversikt. Geektools hjelper fint med det:

http://www.macosxtips.co.uk/index_files/di...on-desktop.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...