Åsen Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hitler er skuffet over iPad Se filmen hos Youtube Synes denne var litt funny Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvordan bytter man mellom vinduer i samme applikasjon ved bruk av tastaturet? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) @Atald, fra Gruber: «Arrow keys don’t work for navigating the interface. This is the sort of thing I expect to improve over time (and who knows, maybe even before it actually ships), but there are some glaring holes. For example, in iPad Mail, when you start typing in the To: field to address a message, and the iPhone-style autocomplete suggestion list appears under the field, you cannot select from it using the keyboard.» http://daringfireball.net/2010/01/various_ipad_thoughts Rom for forbedring her, altså. Ehh. Du mente kanskje på Mac, ikke iPad? Godt inne i en boble her nå. Gå inn på system preferences -> keyboard -> shortcuts -> keyboard & text input -> move focus to next window in application. Der ser du hva den står på nå, og kan eventuelt endre den (jeg synes cmd + < er grei). Endret 30. januar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Sløvt å ikke spesifisere det, men det var i OS X jeg tenkte på. Finner en snarvei på Apples hjemmesider, men den baserer seg på det amerikanske tastaturet og fungerer ikke her. Red.: Takk. Endret 30. januar 2010 av Atald Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Glemte å sjekke om du allerede hadde svart – oppskrift over. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Skal kjøpe meg Apple TV nå, og har tenkt å få tilgang til USA sin iTunes store. Noen som har en guide på hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvordan bytter man mellom vinduer i samme applikasjon ved bruk av tastaturet? Cmd + knappen rett over tab (til venstre for 1). Aner ikke hva den heter Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Cmd+< virker ja. Men synd det ikke virker hvis man har minimert et safar-vindu (eller i en annen applikasjon). De vinduene du skal skifte mellom med cmd+< må nemlig være "oppe" ser det ut som. Endret 30. januar 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Funker ikke Ctrl+tab da? Eller er det noe annet dere mener? Fungerer i alle fall for å skifte fane i safari. Her er det snakk om å bytte mellom flere vinduer, f.eks. Finder som er i hjemmemappe, Finder i filmer, bilder etc, eller forskjellige Word-dokumenter. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Ctrl + tab fungerer såvidt jeg vet kun i Safari – men det er her snakk å bytte mellom vinduer, ikke tabs. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Ctrl+tab virker i Firefox også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 For å bytte mellom faner ja. Ikke vinduer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Ah, naturligvis. Jeg leste feil på innlegget til Euklid, trodde han svarte på 2bb1 sitt innlegg. Endret 30. januar 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Mens jeg leste JanFr poster mellom 1900 og 2100 satt jeg og tenkte "troll", helt til jeg la merke til signaturen hans:P Selv synes jeg iPaden ser helt grei ut. Det hadde selvsagt sett mye bedre ut hvis skjermen dekte hele forsiden, men samtidig er det greit å ha noe og holde i uten å presse på skjermen. Når det gjelder lite valgbarhet angående programvare vil jeg påpeke at dette er et produkt kun tiltenkt lesing av nett og e-bøker, enkelt arbeid, noe spilling, og å se på bilder. Jeg synes produktet møter kravene mine, når det kommer til slike oppgaver, mer enn tilfredstillende. Produktet er også priset fornuftig. At jeg, som mange andre, ikke idag føler noe behov for dette produktet er en annen sak. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Funker ikke Ctrl+tab da? Eller er det noe annet dere mener? Fungerer i alle fall for å skifte fane i safari. Her er det snakk om å bytte mellom flere vinduer, f.eks. Finder som er i hjemmemappe, Finder i filmer, bilder etc, eller forskjellige Word-dokumenter. Ja, las litt for fort i sta, beklager. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva slags format lar meg bruke en ekstern harddisk med både Windows og OSX uten problemer? Filene vil også være på godt over 4GB, så FAT er utelukket. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 er vel fat som er bare tillgjenglig. Jeg så ingen andre muligheter når jeg skuille formatere. bare for mac Lenke til kommentar
ttt Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) NTFS, etter litt triksing og fiksing, er kanskje det greiaste. F.eks. How to enable NTFS read/write-support in SL edit: evt. instaler eit program som gir støtte for NTFS, men trur dei fleste kostar nokre kroner. Endret 30. januar 2010 av ttt Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Anbefaler Paragon NTFS. Koster litt, men verd hver eneste krone: http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Takk. Var litt frustrerende med en HDD som ikke kunne ta større filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå