Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Atald, fra Gruber:

«Arrow keys don’t work for navigating the interface. This is the sort of thing I expect to improve over time (and who knows, maybe even before it actually ships), but there are some glaring holes. For example, in iPad Mail, when you start typing in the To: field to address a message, and the iPhone-style autocomplete suggestion list appears under the field, you cannot select from it using the keyboard.»

http://daringfireball.net/2010/01/various_ipad_thoughts

Rom for forbedring her, altså.

Ehh. Du mente kanskje på Mac, ikke iPad? Godt inne i en boble her nå. Gå inn på system preferences -> keyboard -> shortcuts -> keyboard & text input -> move focus to next window in application. Der ser du hva den står på nå, og kan eventuelt endre den (jeg synes cmd + < er grei).

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Cmd+< virker ja. Men synd det ikke virker hvis man har minimert et safar-vindu (eller i en annen applikasjon). De vinduene du skal skifte mellom med cmd+< må nemlig være "oppe" ser det ut som.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Mens jeg leste JanFr poster mellom 1900 og 2100 satt jeg og tenkte "troll", helt til jeg la merke til signaturen hans:P

Selv synes jeg iPaden ser helt grei ut. Det hadde selvsagt sett mye bedre ut hvis skjermen dekte hele forsiden, men samtidig er det greit å ha noe og holde i uten å presse på skjermen. Når det gjelder lite valgbarhet angående programvare vil jeg påpeke at dette er et produkt kun tiltenkt lesing av nett og e-bøker, enkelt arbeid, noe spilling, og å se på bilder. Jeg synes produktet møter kravene mine, når det kommer til slike oppgaver, mer enn tilfredstillende. Produktet er også priset fornuftig. At jeg, som mange andre, ikke idag føler noe behov for dette produktet er en annen sak.

Lenke til kommentar
Funker ikke Ctrl+tab da? Eller er det noe annet dere mener? Fungerer i alle fall for å skifte fane i safari.

Her er det snakk om å bytte mellom flere vinduer, f.eks. Finder som er i hjemmemappe, Finder i filmer, bilder etc, eller forskjellige Word-dokumenter. :)

Ja, las litt for fort i sta, beklager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...