boffeeen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Synes det ser litt pussig ut med plassbruken i hovedmenyen på iPad, Spesiellt nederste rekken kunne de jo ha lagt opp til mulighet for flere ikoner. Synes forsåvidt hele menyen kunne vært litt mer tilpasset et så stort format. Ikke bare blåst opp iPhone grensesnittet. Antageligvis kan du putte inn flere ikoner, noe annet ville vært rart. Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Synes det ser litt pussig ut med plassbruken i hovedmenyen på iPad, Spesiellt nederste rekken kunne de jo ha lagt opp til mulighet for flere ikoner. Synes forsåvidt hele menyen kunne vært litt mer tilpasset et så stort format. Ikke bare blåst opp iPhone grensesnittet. Antageligvis kan du putte inn flere ikoner, noe annet ville vært rart. Synes jeg så et bilde hvor det var 5x5 istedenfor 4x4, så du kan kanskje velge... Dårligste nettmøtet jeg har lest. Hva synes dere? Endret 27. januar 2010 av JanFr Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det må da komme noe nytt? Hva med i morgen eller no? Skal de virkelig drøye den til neste "show" med å oppgradere MBPene? Langt fra alle oppdateringer som har sin egen special event. Tipper de valgte å vise hvor viktig de synes denne lanseringen var ved å utelukkende snakke om iPad i dag; kommer sikkert en oppdatering av laptopene på nettsidene snart. iPad gjør alt den skal – iWork og eksternt tastatur (samt mulighet for bluetooth-tastatur) var store, positive overraskelser. Jeg kjøper en til meg selv, men tror også besteforeldrene mine (de som har meldt seg ut av verden ved å være totalt offline) kan ha stor glede av maskinen. Docken kan ha opptil 6 ikoner. Lenke til kommentar
masb Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 sant. han kan jo ingenting utenfor apple's pressemelding Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Gikk du på NKF?Vil tro jeg blir ganske avhengig av å ha med Mac eller PC når vi får opplæring i programmene på skolen. Men kan tenke meg at å ha et skikkelig arbeidsjærn hjemme hadde vært topp. Men tror jeg venter til jeg virkelig ser at faget er noe for meg, slik at jeg ikke står der med en splitter ny maskin som jeg ikke har bruk for. Mulig jeg får spleise med sambo. Overbevise om at Mac er tingen når det gjelder å designe/lage musikk Ja to år der og ett år på RMIT i australia, nå er det et par år siden men jeg tviler på at maskinparken deres har blitt noe dårligere siden da. I de timene vi hadde undervisning i programvare og lignende så jobbet alle på skolens maskiner uansett. Du kan jo også vente til studiestart før du bestiller, så får du sett ann behovet og kanskje rådført deg med noen lærer. Ja har ei venninde som går det. Hun trodde at en vanlig PC skulle holde, men ble anbefalt og ble nødt til å kjøpe mac. Så jeg tenker at det kan være smart å kjøpe nå og venne meg til et nytt system. Men skal høre litt med skolen tror jeg.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hverken iPhone eller iPad vil noen gang støtte Flash, årsakene til det er ganske åpenbare og jeg gidder ikke skrive noe særlig om det, Gruber har skrevet nok, begynn f.eks. her. Jeg ser ikke helt hva dere savner heller, bortsett fra videoer, men der kommer HTML5 og redder dagen. Hva gjelder iPad så er det kun tre ting som skuffet meg. At hjem-skjermen bare er en forvokst iPhone-skjerm tror jeg er et dårlig valg. Jeg har problemer nok med alle applikasjonene på iPhonen min, enda flere ikoner på hver skjerm høres sprøtt ut. I samme retning så er jeg litt skuffet over at det ikke er mulig å ha noe informasjon på standby-skjermen. Å kunne se kalender og slikt hadde vært gull. Det andre som skuffer meg er iBook. Jeg hadde forventet noe litt mer spenstig, bare noen små ekstra funksjoner, som å kunne merke tekst og notere og slikt. Mulig det er med uten at de viste det, men jeg tviler. Det tredje er at det tydeligvis ikke er skriftgjenkjenning. Å kunne bruke en slik til å notere for hånd med "penn" under forelesninger hadde vært gull. Apple har teknologien, Newton hadde skriftgjenkjenning i sin tid. Mulig det ikke er så enkelt med disse moderne touch-skjermene. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ser tildels at begrensningene ved iBooks er et problem. På den annen side er det veldig bra at de gikk for ePub-formatet, istedet for noe rart, propriært. Det egentlige spørsmålet her blir formodentlig hvordan øynene reagerer på skjermen? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sitter her med en iPhone 3G nå. Prøvde å sette inn sim-kortet mitt men fikk denne beskjeden: Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone . Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier´s store to receive a replacement SIM card. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ser tildels at begrensningene ved iBooks er et problem. På den annen side er det veldig bra at de gikk for ePub-formatet, istedet for noe rart, propriært. Det egentlige spørsmålet her blir formodentlig hvordan øynene reagerer på skjermen? Jeg har lest endel på iPhone, det går greit. Vet ikke hvordan skjermen på iPad er i forhold. Overraskende at de gikk for ePub, hadde vært kjekt om man kunne importere bøker kjøpt andre steder også, men det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tja, burde jo kunne gå – ingenting i veien for å legge inn CDer i iTunes ... Om ikke annet finnes det jo rikelig med alternative ePub-lesere til iPhone-plattformen, det dukker sikkert opp noen gode i iPad-format. Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Keynoten er ute på Apple sin side: http://events.apple.com.edgesuite.net/1001...vent/index.html Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Gikk du på NKF?Vil tro jeg blir ganske avhengig av å ha med Mac eller PC når vi får opplæring i programmene på skolen. Men kan tenke meg at å ha et skikkelig arbeidsjærn hjemme hadde vært topp. Men tror jeg venter til jeg virkelig ser at faget er noe for meg, slik at jeg ikke står der med en splitter ny maskin som jeg ikke har bruk for. Mulig jeg får spleise med sambo. Overbevise om at Mac er tingen når det gjelder å designe/lage musikk Ja to år der og ett år på RMIT i australia, nå er det et par år siden men jeg tviler på at maskinparken deres har blitt noe dårligere siden da. I de timene vi hadde undervisning i programvare og lignende så jobbet alle på skolens maskiner uansett. Du kan jo også vente til studiestart før du bestiller, så får du sett ann behovet og kanskje rådført deg med noen lærer. Ja har ei venninde som går det. Hun trodde at en vanlig PC skulle holde, men ble anbefalt og ble nødt til å kjøpe mac. Så jeg tenker at det kan være smart å kjøpe nå og venne meg til et nytt system. Men skal høre litt med skolen tror jeg.. Hei. Jeg går på NKF i Trondheim, og her trenger man ikke å ha mac. Det er mange her som både bruker PC og mac. Mac er kanskje i flertall. men lærerene her hindrer deg ikke i å bruke pc. Det eneste du vil gå glipp av er programmene du vil "få" gratis. Ellers så kan man bruke de macene man har på skolen til å gjøre arbeid. Går helt fint det. Men det er i trondheim, aner ikke hvordan resten av NKF skolene her i landet er. Lenke til kommentar
masb Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Sitter her med en iPhone 3G nå. Prøvde å sette inn sim-kortet mitt men fikk denne beskjeden: Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone . Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier´s store to receive a replacement SIM card. Hva kan jeg gjøre? du må vel jailbreake den da Endret 28. januar 2010 av masb Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei. Noen her som bruker uTorrent(alpha) Isåfall hvordan kan jeg fikse det slik at det ikke drar ned hele linja F.eks det går mye seinere å gå på de forskjellige nettsidene. Det loader saktere. Det går helt fint med transmission og uTorrent(Windows). Da går det som om jeg ikke laster ned Hei. Noen her som bruker uTorrent(alpha) Isåfall hvordan kan jeg fikse det slik at det ikke drar ned hele linja F.eks det går mye seinere å gå på de forskjellige nettsidene. Det loader saktere. Det går helt fint med transmission og uTorrent(Windows). Da går det som om jeg ikke laster ned Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hva gjelder iPad så er det kun tre ting som skuffet meg. At hjem-skjermen bare er en forvokst iPhone-skjerm tror jeg er et dårlig valg. Jeg har problemer nok med alle applikasjonene på iPhonen min, enda flere ikoner på hver skjerm høres sprøtt ut. I samme retning så er jeg litt skuffet over at det ikke er mulig å ha noe informasjon på standby-skjermen. Å kunne se kalender og slikt hadde vært gull. Det andre som skuffer meg er iBook. Jeg hadde forventet noe litt mer spenstig, bare noen små ekstra funksjoner, som å kunne merke tekst og notere og slikt. Mulig det er med uten at de viste det, men jeg tviler. Det tredje er at det tydeligvis ikke er skriftgjenkjenning. Å kunne bruke en slik til å notere for hånd med "penn" under forelesninger hadde vært gull. Apple har teknologien, Newton hadde skriftgjenkjenning i sin tid. Mulig det ikke er så enkelt med disse moderne touch-skjermene. Enig i første punktet, men det kan nok også fungere. Har litt blandede følelser om dette. iBooks tror jeg blir en stor skuffelse for de som vil bruke den som studenter. Teknologien eksisterer, merking av tekst, notater til dette, søk etter lignende ting etc hadde vært himmelen. Legg til synkronisering med Mac, og jeg er i himmelen! Lenke til kommentar
xtineze Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Gikk du på NKF?Vil tro jeg blir ganske avhengig av å ha med Mac eller PC når vi får opplæring i programmene på skolen. Men kan tenke meg at å ha et skikkelig arbeidsjærn hjemme hadde vært topp. Men tror jeg venter til jeg virkelig ser at faget er noe for meg, slik at jeg ikke står der med en splitter ny maskin som jeg ikke har bruk for. Mulig jeg får spleise med sambo. Overbevise om at Mac er tingen når det gjelder å designe/lage musikk Ja to år der og ett år på RMIT i australia, nå er det et par år siden men jeg tviler på at maskinparken deres har blitt noe dårligere siden da. I de timene vi hadde undervisning i programvare og lignende så jobbet alle på skolens maskiner uansett. Du kan jo også vente til studiestart før du bestiller, så får du sett ann behovet og kanskje rådført deg med noen lærer. Ja har ei venninde som går det. Hun trodde at en vanlig PC skulle holde, men ble anbefalt og ble nødt til å kjøpe mac. Så jeg tenker at det kan være smart å kjøpe nå og venne meg til et nytt system. Men skal høre litt med skolen tror jeg.. Hei. Jeg går på NKF i Trondheim, og her trenger man ikke å ha mac. Det er mange her som både bruker PC og mac. Mac er kanskje i flertall. men lærerene her hindrer deg ikke i å bruke pc. Det eneste du vil gå glipp av er programmene du vil "få" gratis. Ellers så kan man bruke de macene man har på skolen til å gjøre arbeid. Går helt fint det. Men det er i trondheim, aner ikke hvordan resten av NKF skolene her i landet er. Skal gå i Trondheim.. Interiør.. Godt å høre at man ikke MÅ ha da. Men jeg får se. Hadde jo vært morro med Mac allikavell Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hmm. Har etter litt mer tenking kommet frem til at jeg ønsker meg en iPad. Hadde jo vært genial til å se film på, og ikke minst morgen surfingen i helgene fra senga Nei tror det blir en slik en på meg Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Men kjører den med 720p egentlig? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Skal gå i Trondheim.. Interiør..Godt å høre at man ikke MÅ ha da. Men jeg får se. Hadde jo vært morro med Mac allikavell Gikk og i Trondheim og brukte PC på den tiden, så Mac er overhodet ikke noe krav. Men skolens maskiener er Mac vel og merke Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 iPad er berre begynnelsen! Tenk dikka når dei får ned størrelsen på noko sånt, og den i tillegg kan ta bilder OG ringe! :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå