Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nesten solgt. Jeg bruker i dag forskjellig apps til å kontrollere alt jeg har av multimediautstyr og en iPad ser ut til å bli den ultimate fjernkontroll. Hvis Apple utvider funksjonaliteten i Remote appen f. eks. så vil det trolig bli en helt nydelig måte å navigere seg gjennom musikksamlingen sin, spesielt med tanke på hvor funksjonell Remote appen allerede er på en mindre skjerm. I tillegg virker skjermen helt nydelig med tanke på å lese bøker digitalt. Det skal bli artig å teste det i praksis når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite problem her... når jeg f.eks kobler til en minnebrikke på 2GB så viser det at jeg kun har 230mb med ledig plass selv om den er helt tom. Og når jeg sletter sanger fra en annen minnebrikke så frigjøres det ikke plass, men sangen blir slettet. Hva kan dette være? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvilke sider pleier være først ute med video fra presselanseringen? Må vite hvor jeg skal følge med og refreshe her.. :fun:

Om du tenkjer på video av heile pressekonferansen, er det nok Apple sine sider som gjeld. Men bli ikkje overraska om du må begynne å tenkje på frukost får du får sett den.

Lenke til kommentar
Om du tenkjer på video av heile pressekonferansen, er det nok Apple sine sider som gjeld. Men bli ikkje overraska om du må begynne å tenkje på frukost får du får sett den.

Gah, er de så trege med å få det ut altså? Jaja da gir jeg opp for ikveld så får jeg heller se den imorgen engang. Har fått dempet nysgjerrigheten uansett ;)

Lenke til kommentar

Jeg er et null på Mac. Men lurer på om noen kan anbefale meg hva slags type bærbar jeg bør se etter og hvor. Synes de er litt dyre, så kjøper gjerne brukt.

Skal brukes i skolegang. Heftig bruk av programmer som Photoshop, In design og generelt og utføre oppgaver, bruk av skriveprogrammer osv.

Helst ikke noe mindre enn 15" skjerm.

Skjønner ikke bæret av alle spesifikasjonene som står om diverse. :p

Lenke til kommentar
Jeg er et null på Mac. Men lurer på om noen kan anbefale meg hva slags type bærbar jeg bør se etter og hvor. Synes de er litt dyre, så kjøper gjerne brukt.

Skal brukes i skolegang. Heftig bruk av programmer som Photoshop, In design og generelt og utføre oppgaver, bruk av skriveprogrammer osv.

Alle MacBook Pro-modellene med 9600GT-kortet burde holde.

Lenke til kommentar

Takk.. Skal se litt på de.

Skjønner ikke hvorfor folk som driver med design på død og liv skal ha seg en bærbar maskin. Kjøp deg en 27" iMac, det er arbeidstasjonen du trenger.

Vel.. Jeg må jo starte et sted som alle andre? Og da må jeg vel leie en egen stasjon for å sette Macen på også. Og i tillegg må jeg ha en bærbar for å kunne ta den med på skole? Vet ikke om jeg vil drasse med en 27" med til skolen hver dag i 2 år.. :p

Endret av xtineze
Lenke til kommentar

Languages

* Language support for English, French, German, Japanese, Dutch, Italian, Spanish, Simplified Chinese, Russian

* Keyboard support for English (US) English (UK), French (France, Canada), German, Japanese (QWERTY), Dutch, Flemish, Spanish, Italian, Simplified Chinese (Handwriting and Pinyin), Russian

* Dictionary support for English (US), English (UK), French, French (Canadian), French (Swiss), German, Japanese, Dutch, Flemish, Spanish, Italian, Simplified Chinese (Handwriting, Pinyin), Russian

Ikke norsk :(

Lenke til kommentar

Hvor ble det av MB pro og mac pro?

Synes nå tableten var fin jeg, men blir nok ikke noe kjøp. Synes en 13" Mb Pro gjør det samme + mye mer. Programmering på en tablet. fysj:P

Blir artig å se om noen klarer å hacke den. Lurer på om den ville taklet osx?

Endret av masb
Lenke til kommentar

Er det 9600GT kort de har? Trodde de kjørte med 9400M jeg. De aller største modellene som har 9600m?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Vel.. Jeg må jo starte et sted som alle andre? Og da må jeg vel leie en egen stasjon for å sette Macen på også. Og i tillegg må jeg ha en bærbar for å kunne ta den med på skole? Vet ikke om jeg vil drasse med en 27" med til skolen hver dag i 2 år.. :p

Leie en stasjon? Den skjønte jeg ikke.

Jeg hadde aldri med meg noen maskin på skolen når jeg studerte mine 3 år med grafisk design, selv om jeg faktisk hadde en bærbar også. Skulle det gjøres noe arbeid på skolen så var det nok av maskiner der å benytte seg av. Men 99% av alt arbeid ble gjort hjemme uansett.

Og ja, du må starte et sted som alle andre. Da mener jeg det er langt bedre å starte med en god arbeidsmaskin for hjemmet, så kan du heller skaffe deg en bærbar som maskin nr.2 etterhvert.

En iMac gir deg mer for pengene og er uendelig mye bedre å jobbe på. Så det er bare et tips fra meg til deg. :)

Lenke til kommentar

Leie en stasjon? Den skjønte jeg ikke.

Jeg hadde aldri med meg noen maskin på skolen når jeg studerte mine 3 år med grafisk design, selv om jeg faktisk hadde en bærbar også. Skulle det gjøres noe arbeid på skolen så var det nok av maskiner der å benytte seg av. Men 99% av alt arbeid ble gjort hjemme uansett.

Og ja, du må starte et sted som alle andre. Da mener jeg det er langt bedre å starte med en god arbeidsmaskin for hjemmet, så kan du heller skaffe deg en bærbar som maskin nr.2 etterhvert.

En iMac gir deg mer for pengene og er uendelig mye bedre å jobbe på. Så det er bare et tips fra meg til deg. :)

Gikk du på NKF?

Vil tro jeg blir ganske avhengig av å ha med Mac eller PC når vi får opplæring i programmene på skolen.

Men kan tenke meg at å ha et skikkelig arbeidsjærn hjemme hadde vært topp. Men tror jeg venter til jeg virkelig ser at faget er noe for meg, slik at jeg ikke står der med en splitter ny maskin som jeg ikke har bruk for.

Mulig jeg får spleise med sambo. Overbevise om at Mac er tingen når det gjelder å designe/lage musikk ;)

Lenke til kommentar

Er det 9600GT kort de har? Trodde de kjørte med 9400M jeg. De aller største modellene som har 9600m?

Alle modellene fra og med 15" 2.66GHz har 9400M og 9600M GT.

Lenke til kommentar
Gikk du på NKF?

Vil tro jeg blir ganske avhengig av å ha med Mac eller PC når vi får opplæring i programmene på skolen.

Men kan tenke meg at å ha et skikkelig arbeidsjærn hjemme hadde vært topp. Men tror jeg venter til jeg virkelig ser at faget er noe for meg, slik at jeg ikke står der med en splitter ny maskin som jeg ikke har bruk for.

Mulig jeg får spleise med sambo. Overbevise om at Mac er tingen når det gjelder å designe/lage musikk ;)

Ja to år der og ett år på RMIT i australia, nå er det et par år siden men jeg tviler på at maskinparken deres har blitt noe dårligere siden da. I de timene vi hadde undervisning i programvare og lignende så jobbet alle på skolens maskiner uansett. Du kan jo også vente til studiestart før du bestiller, så får du sett ann behovet og kanskje rådført deg med noen lærer. :)

Hvis samboeren din lager musikk så er jo hvertfall en 27" iMac fine saker, stor skjerm, stillegående og mye maskinkraft i lekker innpakning. ;)

--

Synes det ser litt pussig ut med plassbruken i hovedmenyen på iPad, Spesiellt nederste rekken kunne de jo ha lagt opp til mulighet for flere ikoner. Synes forsåvidt hele menyen kunne vært litt mer tilpasset et så stort format. Ikke bare blåst opp iPhone grensesnittet.

Noen som har sett om ikonen på hovedmenyen snur seg hvis man holder iPaden horisontalt?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...