Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg igjen skal kjøpe meg ny datamaskin så er det nok ingen tvil om at dette blir en iMac, bedre maskin skal man lete lenge etter, om man ikke ønsker en Mac Pro, og en apple cinema xx" skjerm da :)

 

Jeg er ganske kravstor når det gjelder hatighet og støy, og man kan enkelt si at en Mac ikke trenger å testes lenge før man vet hva som er best av den og en vanlig PC :)

Lenke til kommentar
Jeg er ganske kravstor når det gjelder hatighet og støy, og man kan enkelt si at en Mac ikke trenger å testes lenge før man vet hva som er best av den og en vanlig PC :)

7272973[/snapback]

:dontgetit:

 

Den tror jeg du må begrunne. MacBooken til en fyr i klassen min blir FARLIG varm i forhold til min Laptop. Før var Mac Mac, nå er Mac PC.

Lenke til kommentar

Jeg har tengt på å kjøpe mac. Overbevis meg

Jeg bruker Mac.

(Alle som kjenner meg vet at det absolutt beste er godt nok for meg.)

7272076[/snapback]

Jeg bruker også Mac, da selvsagt en Mac Book Pro siden jeg er en l33t h4x0r

 

En av de andre grunnen til at jeg har Mac er fordi jeg vet hvor lett det er å hacke en windows maskin, f.eks passordkrypteringen i windows suger rumpeballer, dessuten er det ingen som gidder å hacke os x fordi det er for mye stress, windows derimot er enkelt å komme seg inn på og ødelegge ting for brukeren

 

Og jeg vet dette fordi jeg er en slem gutt som liker å snike på andre sine datamaskiner ;)

 

Dessuten er Mac mye penere å se på, tenk at du sitter på en Kafé og en person tar opp sin bærbare Dell / HP / ettellerannet maskin, for ser på og tenker ikke over det.

Men tar du derimot opp en Mac så tenker folk "w00t, omg så tøft, for en pen maskin"

 

Så løp og kjøp min gode venn :)

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
En av de andre grunnen til at jeg har Mac er fordi jeg vet hvor lett det er å hacke en windows maskin, f.eks passordkrypteringen i windows suger rumpeballer, dessuten er det ingen som gidder å hacke os x fordi det er for mye stress, windows derimot er enkelt å komme seg inn på og ødelegge ting for brukeren

7273908[/snapback]

Syns å huske at du sa at du nesten berre brukte Windows på MB Pro-en din, eg? :)

Lenke til kommentar
(..)En av de andre grunnen til at jeg har Mac er fordi jeg vet hvor lett det er å hacke en windows maskin, f.eks passordkrypteringen i windows suger rumpeballer, dessuten er det ingen som gidder å hacke os x fordi det er for mye stress, windows derimot er enkelt å komme seg inn på og ødelegge ting for brukeren(..)

7273908[/snapback]

Åh så gode argumenter :love:

 

Værste jeg vet er å høre på nybakte macere. De hater MS og Windows OS med engang de har fått seg et Apple produkt. Jeg bruker både Mac og PC og har gjort det i mange år. Jeg jobber stortsett med Adobe programvare og den leverer uansett platform - Da den verken er utviklet av MS eller Apple så argumentet om at Apple egner seg bedre til grafiske produksjoner er litt dum mener jeg :) Argrumentet om sikkerhet er også ganske så dum. Jeg hadde en periode samme PC i 6 år og hadde aldri opplevd noen form for større virus som ødela data eller noe sånt...Verdt å nevne at jeg kjørte kun windows sitt eget firewall.

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
Argrumentet og sikkerhet er også ganske så dum. Jeg hadde en periode samme PC i 6 år og hadde aldri opplevd noen form for større virus som ødela data eller noe sånt...Verdt å nevne at jeg kjørte kun windows sitt eget firewall.

7274419[/snapback]

Frå eit reint teknisk standpunkt er OS X sikrare enn Windows. Det kjem du ikkje utanom. :)

Lenke til kommentar
(..)En av de andre grunnen til at jeg har Mac er fordi jeg vet hvor lett det er å hacke en windows maskin, f.eks passordkrypteringen i windows suger rumpeballer, dessuten er det ingen som gidder å hacke os x fordi det er for mye stress, windows derimot er enkelt å komme seg inn på og ødelegge ting for brukeren(..)

7273908[/snapback]

Åh så gode argumenter :love:

 

Værste jeg vet er å høre på nybakte macere. De hater MS og Windows OS med engang de har fått seg et Apple produkt. Jeg bruker både Mac og PC og har gjort det i mange år. Jeg jobber stortsett med Adobe programvare og den leverer uansett platform - Da den verken er utviklet av MS eller Apple så argumentet om at Apple egner seg bedre til grafiske produksjoner er litt dum mener jeg :) Argrumentet om sikkerhet er også ganske så dum. Jeg hadde en periode samme PC i 6 år og hadde aldri opplevd noen form for større virus som ødela data eller noe sånt...Verdt å nevne at jeg kjørte kun windows sitt eget firewall.

7274419[/snapback]

Jeg er nybakt Macer og jeg bruker begge deler. Filserveren kjører fortsatt XP SP2.

Lenke til kommentar
Syns å huske at du sa at du nesten berre brukte Windows på MB Pro-en din, eg? :)

7274097[/snapback]

Ja men så byttet jeg tilbake til å bruke OS X isteden, dessuten så er det ikke bare selve OS X som gjør det tryggere med EFI chipen er en stor forbedring og kan gjøre det litt vanskligere for folk som faktisk har fysisk tilgang til maskinen din å få tak i noe informasjon fra den ved å bruke f.eks Live Linuxer og annet snuskeri (men om noen virkelig vil så klarer de det..)

 

(..)En av de andre grunnen til at jeg har Mac er fordi jeg vet hvor lett det er å hacke en windows maskin, f.eks passordkrypteringen i windows suger rumpeballer, dessuten er det ingen som gidder å hacke os x fordi det er for mye stress, windows derimot er enkelt å komme seg inn på og ødelegge ting for brukeren(..)

7273908[/snapback]

Åh så gode argumenter :love:

 

Værste jeg vet er å høre på nybakte macere. De hater MS og Windows OS med engang de har fått seg et Apple produkt. Jeg bruker både Mac og PC og har gjort det i mange år. Jeg jobber stortsett med Adobe programvare og den leverer uansett platform - Da den verken er utviklet av MS eller Apple så argumentet om at Apple egner seg bedre til grafiske produksjoner er litt dum mener jeg :) Argrumentet om sikkerhet er også ganske så dum. Jeg hadde en periode samme PC i 6 år og hadde aldri opplevd noen form for større virus som ødela data eller noe sånt...Verdt å nevne at jeg kjørte kun windows sitt eget firewall.

7274419[/snapback]

Vet ikke om du siktet til meg der men som du ser at Henrik skriver her oppe så bruker jeg fremdeles Windows, jeg har Windows på min stasjonære PC, jeg bruker Windows på jobben og ser veldig frem til både Windows Vista og OS X Leopard kommer ut, og jeg likte også veldig godt at Ubuntu 6.10 kom ut for et par uker siden

Lenke til kommentar
Dear Andreas,

 

We are pleased to send you this shipment notification regarding your order. Your order has been dispatched and will be delivered to your shipping address. Please keep this email as it contains your reference number XXXXXXXX and shipping/delivery number. Should you have any queries please quote these reference numbers.

 

Your web order reference number is: XXXXXXXX

Your shipping reference number is: XXXXXXXX

 

The expected delivery time for your order is 8 - 9 days.

Please note that these are business days and that this is an estimated lead-time only.

:wee:

Endeleg litt gode nyhende. Då må eg bare finne på ein måte å få tida til å gå.

Lenke til kommentar
Nei. For første gang siden gudene vet når, har et MS OS blitt bygd opp fra bunnen av.

7277231[/snapback]

De har beholdt de gode delene. Ikke alt trenger å bli kastet når man lager et nytt operativsystem, men i Vista er det svært mye nytt i kjernen. Man kan nevne drivere (tatt ut av kjernemodus), lydmiksingen (også tatt ut av kjernen), nettverksfunksjonalitet m. fler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...