Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål:

Jeg var i min lokale Humac og så litt på priser. Der står det oppført to priser, en med og en uten noe som heter apple ognoe som gjør at man kan ringe og få hjelp med programvare i tre år og få reperasjon. Er dette noe vits å bruke tusenlapper på, har man ikke reklamasjonsrett, vanlig norsk lov?

EDIT: Lurer på om det het applecare eller noe...

Det er ikke nødvendig med mindre du reiser mye, da kan det være kjekt å kunne levere inn mac-en hos nærmeste Apple-forhandler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et spørsmål:

Jeg var i min lokale Humac og så litt på priser. Der står det oppført to priser, en med og en uten noe som heter apple ognoe som gjør at man kan ringe og få hjelp med programvare i tre år og få reperasjon. Er dette noe vits å bruke tusenlapper på, har man ikke reklamasjonsrett, vanlig norsk lov?

EDIT: Lurer på om det het applecare eller noe...

Det er ikke nødvendig med mindre du reiser mye, da kan det være kjekt å kunne levere inn mac-en hos nærmeste Apple-forhandler.

Jeg kjøpte det, men har ikke hatt bruk for det en eneste gang hittil...

Lenke til kommentar
Sånn er det jo ofte med slike "forsikringer", men når man først har bruk for det, er det jo ganske deilig å ha det.

Men AppleCare er vel ikke en idiotforsikring? Det er bare en utvidet garanti så vidt jeg har forstått. Hva i alle dager skal du med det når vi har forbrukerkjøpsloven som gir 5 års reklamasjonsrett (AppleCare er 3 år for datamaskinene)? Greit nok at du eventuelt slipper å krangle med Humac/Eplehuset/Apple, men er det verd tusenvis av kroner?

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Sånn er det jo ofte med slike "forsikringer", men når man først har bruk for det, er det jo ganske deilig å ha det.

Men AppleCare er vel ikke en idiotforsikring? Det er bare en utvidet garanti så vidt jeg har forstått. Hva i alle dager skal du med det når vi har forbrukerkjøpsloven som gir 5 års reklamasjonsrett (AppleCare er 3 år for datamaskinene)? Greit nok at du eventuelt slipper å krangle med Humac/Eplehuset/Apple, men er det verd tusenvis av kroner?

Aha, trodde det var mer enn en utvidet garanti. Da er det vel forsåvidt ganske bortkastet.

Er man litt kyndig, så får man også svar på det meste via nettet.

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn på den siden her nei. At det blir lansert en tablet hersker det vel liten tvil om med den ryktestormen det har vært i det siste. :p

Kan ikke huske at apple har fått så her stor mediaoppmerksomhet tidligere. Dette er vel verre enn når første iPhone ble lansert?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...