phax Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hva er egentlig bruksområdet for en tablet? Ja det har jeg også lurt litt på. Må vel bli noe samme brukområde som en netbook antar jeg..? Liten og lett portabel maskin med lav ytelse. Blir jo en krysning mellom iPhone og en fullverdig bærbar. Tviler på at jeg kommer til å invistere i en, men man får se når den evt blir lansert hvilke triks apple drar opp av hatten. Jeg hadde ingen planer om å kjøpe telefon fra apple før jeg så den presselanseringen heller.. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg kan se for meg en tablett som en kontroll til produksjoner innen industrien, der du får en bærbar kontroller isteden for en fast sentral. Noe som jeg bare antar har vert vanskelig når keyboard og mus har vert navigasjonen på det meste av dataer fram til nå. Men hvilke fordeler du får av en tablett ved vanlig arbeid forstår jeg ikke. Som grafiker er det billigere og bedre å kjøpe seg ett tegnebrett. Om du skal skrive, vil nok ett tastatur fungere bedre enn en touchflate. Det er hvertfall mine små tanker. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Tableten vil med stor sannsynlighet IKKE være designet for produksjon. Mer sannsynlig er det at den er designet for innholdskonsum, da tenker jeg web, film, digitale magasiner i kryssningspunktet mellom print og web som man kan abonnere på, muligens lesebrett for bøker, muligens kan den fungere som notatbok (med tekstgjenkjenning som Newton hadde i sin tid), samt alt som utviklere kan finne på å bruke den til. Dette er ikke et produkt som skal erstatte mac-en din, den kommer i tillegg med andre bruksområder. Lenke til kommentar
frds Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Blir spennende og følge med på tabletten Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Vent for all del til den 27 med å kjøpe Og være RASK med å forhåndsbestille hos butikken eller på nett. Du får den ikke med en gang uansett, så like greit å være først i kø. Sett at det kommer oppgraderinger av f.eks macbook og at dette annonseres 27 januar, hvor fort er disse ute i butikken da? Må nemlig ha ny laptop innen slutten av februar, og tenkte å gå for macbook.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 MacBookene pleier å komme i butikkene nokså raskt, tar nok litt tid, men de klarer det nok innen utgangen av februar. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Tid fra lansering til salget starter varierer veldig mellom forskjellige produkter (iPhone tok vel et halvt år?), men for laptopenes vedkommende er det formodentlig ingenting i veien for at det kan være unnagjort på noen få dager? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Blir nok tilgjengelig hos Apple samme dag, og et par dager etter hos andre butikker. Det tok vel rundt en uke for humac og eplehuset å få inn maskinene etter sommerslippet? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Nettopp tatt en clean install av Snow Leopard nå. Sinnsykt deilig følelse Er igang med den værste jobben, nemlig å legge inn programmer og alt av dokumenter igjen. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Usj, prøver å holde fresh installs til et minimum, er jo max slit. Tar det stortsett bare når ny versjon av OS X er ute. Har enda ikke gidda gjort det på Mac Proen though, mest fordi jeg ikke aner hvor jeg gjorde av Final Cut-isoene. :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skulle man ville reinstallere OSet på en mac egentlig? Eller var det snakk om en oppgradering her? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skulle man ville reinstallere OSet på en mac egentlig? Eller var det snakk om en oppgradering her? Noen ganger gjør jeg det bare for å renske systemet. Det har ingen funksjon utover at jeg liker det. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg reinstallerte nylig OS X på en av mine maskiner – men der hadde brukerkontoen med innstillinger og det meste annet vært med siden 10.2 (om jeg husker rett), så det begynte å ligge alvorlig mye rart i forskjellige kriker og kroker. Merket den ble litt mer «snappy» etterpå. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har vurdert å ta en clean installasjon selv, maskinen min har noen småquirks her og der som jeg tipper kommer av en brukerkonto som har vært gjennom et par versjoner av OS X. Men får se om det skjer med det første, det tar jo tid å sette opp maskinen igjen etterpå slik at den blir som før Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Finnes det ikke et lite enkelt importerings program til Mac som automatisk importer bildene fra minnekort/telefon/digitalkamera etc gir de korrekt navn og dato, roterer og legger i riktig mappestruktur? Og gjerne gir valget om å slette bildene fra minnekortet etter import.. Syns det er så unødvendig tungvint med "bibliotek" programmer som iPhoto/Lightroom/Aperture.. Endret 26. januar 2010 av phax Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Image Capture? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Huff, alle de seneste ryktene sier at tableten som kommer i morgen vil kjøre iPhone OS. Jeg kjenner jeg allerede tror jeg sparer de 7-8 000 dem vil koste, og bruker det på noe annet, om ikke Jobs og Co kommer noe VELDIG revolusjonerende iPhone OS 4.0 i morgen da. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Den kan jo ha et ganske annerledes OS selv om det er basert på iPhone OS da.. De vil nok ha endret det litt til en maskin med vesentlig større skjerm, sterkere maskinvare og annet bruksområde. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Synd at jeg er opptatt med å løfte vekter mens keynoten er igang. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Når starter keynoten? Jeg er forøvrig mer interessert i å se om de har fått noen kule samarbeidspartnere til å utvikle programmer til tableten enn tableten selv. Endret 26. januar 2010 av boffeeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå