Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Hvilken program er det som lar deg kjøre fullskjerm på NRK DIREKTE tv? Hvis det er QT, hvordan gjør man det? Har ikke funnet noe valg for fullskjerm.

 

edit: Ok silverlight funker vist bare for FF. men uansett, vet noen hvordan jeg kan kjøre fullskjerm uten at det blir til liten skjerm når man skal gjøre noe annet? (kjører dual, ja)

Last ned og installer nyeste versjon av Flip4Mac og gå inn i systeminnstillingene og huk av følgende valg:

20100116-rxypwu8r78dqktmfwce59yfg8c.jpg

 

Restart så nettleseren din og last siden du vil skal spille av. Quicktime skal da starte og du kan dra spilleren til den ene skjermen din og ha den i fullskjerm og jobbe på den andre :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Har et veldig irriterende problem med vifta i macbooken min. Det startet med at jeg skulle bære den til senga, så klarte jeg slå kneet i undersiden. Jeg ante fred og ingen fare. Noen dager senere, etter noen timers bruk begynner den plutselig lage en dure-lyd.

Har filmet dette, vet ikke om det hjelper, men hva må jeg gjøre? Må jeg bestille ny vifte? Levere den på reparasjon? Kontakte Apple?

Det er en Macbook Unibody fra Januar 2009, hvis det skulle ha noe å si.

 

Her er filmen: https://dl-web.dropbox.com/get/Mobile%20Vid....mov?w=c5fb8104

Fikk samme dure-lyd fra min vifte også. Leverte den inn der jeg kjøpte maskinen, og fikk det fikset gratis.
Lenke til kommentar

Nope, men var noe sånt jeg var ute etter! Det virket. :)

 

Har et lite spørsmål til. For å flytte mapper og vinduer, så må jeg trykke inn touchpaden på min MBP. Men er det mulig å gjøre det slik at dobbelt-tap gjør samme nytte? Altså sånn som på de fleste windows-pcer.

Lenke til kommentar

Bare husk å vente til lyset foran pulserer, da har harddisken sluttet å spinne.

 

Anbefales forøvrig også å holde maskinen med to hender, eventuelt med én hånd midt på. Da unngår du at hele maskinens vekt holdes i ett punkt, og hvis du da er maks uheldig, og holder under harddisken, spesielt når den spinner, kan det oppstå skader.

Lenke til kommentar
Under systemvalg og "styreflate" kan du endre på innstillinger for dobbeltklikking og foreks. huke av for "klikking" og "flytt" som gjøre det mulig å flytte filer ved dobbelttrykk på styreflaten. :)

Ahh, flotters! :)

 

Har foresten fått min MiniDisplayport-til-HDMI-adapter i dag. Koblet den til flatskjermen og fikk bildet opp på skjermen. Men hvordan får til å velge at lyden skal komme ut fra TVen og ikke fra macen?

Lenke til kommentar

Jo, det står i linken at det er utviklet en type kablen som inneholder hdmi i ene enden, og displayport (bilde), usb (for strøm) og optisk kabel i andre enden. Ganske tungvindt, og sikkert ganske dyrt også. :dontgetit: Første turn-offen jeg har funnet med min MBP hittil, så det er jo ikke verdens undergang. Men hadde jo håpet at det skulle virke ...

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Jo, det står i linken at det er utviklet en type kablen som inneholder hdmi i ene enden, og displayport (bilde), usb (for strøm) og optisk kabel i andre enden. Ganske tungvindt, og sikkert ganske dyrt også. :dontgetit: Første turn-offen jeg har funnet med min MBP hittil, så det er jo ikke verdens undergang. Men hadde jo håpet at det skulle virke ...

 

Ja du har foreks. denne. Men den koster jo fort noen lapper ekstra. :)

Lenke til kommentar

Joda, hjemme så er det jo veldig enkelt å bruke PS3-en e.l. Men er i militæret nå, og har mange forskjellige TV-stuer vi bruker her, så det varierer veldig hvilken tv jeg bruker. Noen er det ps3 på, andre ikke. Men får vel tørke bort tårene og vente på neste generasjon MBP som forhåpentligvis kommer med lyd-ut-støtte via displayporten. :)

 

Skal foresten ha meg mer ram nå. Kjøpte versjonen med 2GB da denne var mye billigere, men knapt nok dårligere specs. Forslag til best mulig ram for pengene? 4GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...